‘YouTube wil live sport uitzenden’
YouTube voert gesprekken met meerdere sportcompetities, waaronder de Europese voetballiga’s, over de live uitzendrechten van wedstrijden.
YouTube zou in onderhandeling zijn met de NBA (National Basketball Association) en de NHL (National Hockey League) in Amerika, en met Europese voetbalcompetities.
YouTube wil de website bij uitstek worden voor online-sportuitzendingen. Dat vertelde Brian Suh, het hoofd van YouTube Partnerships in Zuid-Korea, aan nieuwsdienst Bloomberg.
Nog geen bevestiging
Het is nog niet duidelijk in welke landen en met welke organisaties de dochteronderneming van Google onderhandelt over de uitzendrechten van Europees voetbal en de NBA weigert de berichten voorlopig te bevestigen. De NFL zegt inderdaad gesprekken te voeren met YouTube, maar beweert dat die niets te maken hebben met live-uitzendingen
YouTube ziet de investering in live sportuitzendingen als een uitgelezen kans om de gemiddelde kijkduur te verhogen. Op die manier wordt de website ook interessanter voor adverteerders.
Vorig jaar sloot YouTube een overeenkomst met de IPL, de nationale cricketcompetitie in India. Met de uitzendingen trok het 55 miljoen bezoekers uit meer dan 250 landen naar de website.
YouTube voert gesprekken met meerdere sportcompetities, waaronder de Europese voetballiga’s, over de live uitzendrechten van wedstrijden.
YouTube zou in onderhandeling zijn met de NBA (National Basketball Association) en de NHL (National Hockey League) in Amerika, en met Europese voetbalcompetities.
YouTube wil de website bij uitstek worden voor online-sportuitzendingen. Dat vertelde Brian Suh, het hoofd van YouTube Partnerships in Zuid-Korea, aan nieuwsdienst Bloomberg.
Nog geen bevestiging
Het is nog niet duidelijk in welke landen en met welke organisaties de dochteronderneming van Google onderhandelt over de uitzendrechten van Europees voetbal en de NBA weigert de berichten voorlopig te bevestigen. De NFL zegt inderdaad gesprekken te voeren met YouTube, maar beweert dat die niets te maken hebben met live-uitzendingen
YouTube ziet de investering in live sportuitzendingen als een uitgelezen kans om de gemiddelde kijkduur te verhogen. Op die manier wordt de website ook interessanter voor adverteerders.
Vorig jaar sloot YouTube een overeenkomst met de IPL, de nationale cricketcompetitie in India. Met de uitzendingen trok het 55 miljoen bezoekers uit meer dan 250 landen naar de website.