Mobistar TV aast op kabel van Telenet
Het digitale televisieaanbod van Mobistar komt maar traag op gang. De netwerken van de concurrenten kunnen soelaas bieden.
Met tienduizend huishoudens die vandaag televisiekijken via Mobistar voldoet het bedrijf niet aan de verwachtingen. Analisten mikten immers op vijftien- tot twintigduizend klanten. De infrastructuur lijkt de spelbreker te zijn.
In september van vorig jaar stelde Mobistar zijn digitale televisieaanbod voor. Met een geheel eigen product wilde het telecombedrijf inbreken in de markt waar vandaag Telenet en Belgacom de scepter zwaaien.
[related_article id=”158455″]
Maar in tegenstelling tot die concurrenten beschikt Mobistar niet over een eigen vast netwerk om dat televisiesignaal in de huiskamer te krijgen. Het alternatief bestaat uit een wat ingewikkelde constructie om dat gemis te omzeilen. De tv-kijker moet een satellietschotel op zijn dak installeren om het televisiesignaal te ontvangen, en een ADSL-internetverbinding is dan weer nodig om het geheel interactief te maken.
Schotel is te veel
Die ingewikkelde constructie speelt het bedrijf nu parten. "Een satellietschotel en een ADSL-verbinding installeren kost tijd", verklaarde algemeen directeur Benoit Scheen gisteren bij de voorstelling van de jaarresultaten.
De topman beseft dat het televisieaanbod geen hoge vlucht neemt en weet dat een parabool op het dak een vertragende factor is. Hij kijkt dan ook met argusogen naar een alternatieve distributiewijze: de kabel van Telenet of de telefoonlijnen van Belgacom, die in zowat elke huiskamer terug te vinden zijn.
Lees het volledige artikel op De Standaard Online.
Het digitale televisieaanbod van Mobistar komt maar traag op gang. De netwerken van de concurrenten kunnen soelaas bieden.
Met tienduizend huishoudens die vandaag televisiekijken via Mobistar voldoet het bedrijf niet aan de verwachtingen. Analisten mikten immers op vijftien- tot twintigduizend klanten. De infrastructuur lijkt de spelbreker te zijn.
In september van vorig jaar stelde Mobistar zijn digitale televisieaanbod voor. Met een geheel eigen product wilde het telecombedrijf inbreken in de markt waar vandaag Telenet en Belgacom de scepter zwaaien.
[related_article id=”158455″]
Maar in tegenstelling tot die concurrenten beschikt Mobistar niet over een eigen vast netwerk om dat televisiesignaal in de huiskamer te krijgen. Het alternatief bestaat uit een wat ingewikkelde constructie om dat gemis te omzeilen. De tv-kijker moet een satellietschotel op zijn dak installeren om het televisiesignaal te ontvangen, en een ADSL-internetverbinding is dan weer nodig om het geheel interactief te maken.
Schotel is te veel
Die ingewikkelde constructie speelt het bedrijf nu parten. "Een satellietschotel en een ADSL-verbinding installeren kost tijd", verklaarde algemeen directeur Benoit Scheen gisteren bij de voorstelling van de jaarresultaten.
De topman beseft dat het televisieaanbod geen hoge vlucht neemt en weet dat een parabool op het dak een vertragende factor is. Hij kijkt dan ook met argusogen naar een alternatieve distributiewijze: de kabel van Telenet of de telefoonlijnen van Belgacom, die in zowat elke huiskamer terug te vinden zijn.
Lees het volledige artikel op De Standaard Online.