Test

Dit is een popup

Review: Create

Create voelt aan als een gemiste kans. De idee had heel veel potentieel, maar de uitwerking ervan stelt redelijk teleur. Terug naar de tekentafel en herpakken met deel 2 zeggen wij!

Te afgelijnd

De voorverpakte puzzels variëren van geweldig tot inspiratieloos en bieden gewoonweg te weinig game voor je geld. Geen probleem, dan maak je er toch gewoon zelf een paar nieuwe waar anderen zich dan het hoofd over kunnen breken, niet? Makkelijker gezegd dan gedaan. Op een paar uitzonderingen na is het ook in het door de gemeenschap gecreëerde aanbod armoe troef. De grote schuldige daar is de veel te beperkte bouwdoos waar die creatievelingen het mee moeten doen. Na een paar bescheiden pogingen wil iedereen immers een Spielberg of Copolla neerzetten, terwijl de game je niet buiten de lijntjes van een voorspelbare sitcom-format laat kleuren.
Het is heel leuk om met magneten, windblazers, de zwaartekracht en andere elementen te werken, maar zowel bij het oplossen van de puzzels als bij het ontwerpen ervan word je heel de tijd teruggefloten. Gooi daar een soms irritante cameravoering bovenop en het eindresultaat blijft net onder de middenmaat hangen. Ontwikkelaar en speluitgever EA heeft met Spore en De Sims bewezen dat het op het vlak van door spelers zelfgemaakte en deelbare inhoud veel en veel beter kan.
 

[related_article id=”160734″]

Te afgelijnd

De voorverpakte puzzels variëren van geweldig tot inspiratieloos en bieden gewoonweg te weinig game voor je geld. Geen probleem, dan maak je er toch gewoon zelf een paar nieuwe waar anderen zich dan het hoofd over kunnen breken, niet? Makkelijker gezegd dan gedaan. Op een paar uitzonderingen na is het ook in het door de gemeenschap gecreëerde aanbod armoe troef. De grote schuldige daar is de veel te beperkte bouwdoos waar die creatievelingen het mee moeten doen. Na een paar bescheiden pogingen wil iedereen immers een Spielberg of Copolla neerzetten, terwijl de game je niet buiten de lijntjes van een voorspelbare sitcom-format laat kleuren.
Het is heel leuk om met magneten, windblazers, de zwaartekracht en andere elementen te werken, maar zowel bij het oplossen van de puzzels als bij het ontwerpen ervan word je heel de tijd teruggefloten. Gooi daar een soms irritante cameravoering bovenop en het eindresultaat blijft net onder de middenmaat hangen. Ontwikkelaar en speluitgever EA heeft met Spore en De Sims bewezen dat het op het vlak van door spelers zelfgemaakte en deelbare inhoud veel en veel beter kan.
 

[related_article id=”160734″]

artseaelectronicnintendoontspanningplaystationps3puzzelwiix360xbox

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!