Cisco krijgt pluim van Greenpeace
Netwerkapparatuurmaker Cisco is het IT-bedrijf dat zich het hardste inspant om zijn klimaatimpact te beperken. Dat blijkt uit het Cool IT Leaderboard van Greenpeace.
De milieuorganisatie heeft een rangschikking opgesteld van de ecologisch meest verantwoorde IT-bedrijven. Cisco voert de lijst aan met zeventig punten op de honderd. Ericsson volgt met 57 punten en Fujitsu staat met 52 op drie.
Cisco krijgt de pluim van Greenpeace omdat het bedrijf IT-klimaatsoplossingen centraal stelt in zijn zakelijke strategie.
[related_article id=”158901″]
Kennis inzetten voor milieu
Greenpeace vindt het tijd dat IT-bedrijven hun technologische voorsprong en hun innovatiedrang ook gaan inzetten voor het milieu. Door hun omvang kunnen ze ook wegen op het beleid, door zich achter milieumaatregelen te scharen.
“Bedrijven als Google, IBM en Microsoft hebben al veel onderdelen van de wereldeconomie herschapen met een zakenmodel dat focust op snelle innovatie, vernieuwingen en ongeziene productiviteitswinst. Ze moeten nu hun krachten aanwenden om spitstechnologie aan te bieden die de opwarming van de aarde stevig kan terugdringen”, vindt de milieuorganisatie.
Veel geblaat, weinig wol
Google staat op de vierde plaats. Maar dat heeft het bedrijf amper te danken aan zijn eigen milieu-inspanningen. Het kan in de top twintig namelijk enkel Oracle achter zich laten voor de reductie van zijn eigen CO2-voetafdruk.
Google scoort wel weer goed met het werk op de barricaden. Het heeft de meeste punten van alle bedrijven als het aankomt op lippendienst aan de groene zaak en het wegen op de politieke besluitvorming ten voordele van het milieu.
Netwerkapparatuurmaker Cisco is het IT-bedrijf dat zich het hardste inspant om zijn klimaatimpact te beperken. Dat blijkt uit het Cool IT Leaderboard van Greenpeace.
De milieuorganisatie heeft een rangschikking opgesteld van de ecologisch meest verantwoorde IT-bedrijven. Cisco voert de lijst aan met zeventig punten op de honderd. Ericsson volgt met 57 punten en Fujitsu staat met 52 op drie.
Cisco krijgt de pluim van Greenpeace omdat het bedrijf IT-klimaatsoplossingen centraal stelt in zijn zakelijke strategie.
[related_article id=”158901″]
Kennis inzetten voor milieu
Greenpeace vindt het tijd dat IT-bedrijven hun technologische voorsprong en hun innovatiedrang ook gaan inzetten voor het milieu. Door hun omvang kunnen ze ook wegen op het beleid, door zich achter milieumaatregelen te scharen.
“Bedrijven als Google, IBM en Microsoft hebben al veel onderdelen van de wereldeconomie herschapen met een zakenmodel dat focust op snelle innovatie, vernieuwingen en ongeziene productiviteitswinst. Ze moeten nu hun krachten aanwenden om spitstechnologie aan te bieden die de opwarming van de aarde stevig kan terugdringen”, vindt de milieuorganisatie.
Veel geblaat, weinig wol
Google staat op de vierde plaats. Maar dat heeft het bedrijf amper te danken aan zijn eigen milieu-inspanningen. Het kan in de top twintig namelijk enkel Oracle achter zich laten voor de reductie van zijn eigen CO2-voetafdruk.
Google scoort wel weer goed met het werk op de barricaden. Het heeft de meeste punten van alle bedrijven als het aankomt op lippendienst aan de groene zaak en het wegen op de politieke besluitvorming ten voordele van het milieu.