Test

Dit is een popup

Volg je bedrijf op Facebook en Twitter

Cisco lanceerde eerder deze maand SocialMiner, software waarmee bedrijven in de gaten kunnen houden wat mensen over hen zeggen op sociale netwerken.

Cisco SocialMiner doorzoekt en analyseert sociaalnetwerksites zoals Twitter en Facebook. De toepassing brengt bedrijven automatisch op de hoogte van berichten en conversaties over merken. Op die manier kunnen bedrijven zo goed als live volgen wat er op de sites over hen gezegd wordt.

Ze kunnen zich ook mengen in het debat, antwoorden bieden op vragen, oplossingen aanreiken voor problemen en gerichte acties opzetten om klanten te ondersteunen en prospecten te overtuigen.

De informatie uit Cisco SocialMiner helpt bedrijven zo om kansen in de markt sneller op het spoor te komen en in kaart te brengen.

Reputatiebeheer
Onderzoek van analist Nielsen toont aan dat er ieder uur meer dan één miljoen Twitterberichten verschijnen. Een op de drie Amerikanen heeft wel eens via Facebook, Twitter of andere sociale media zijn mening gegeven over een bepaald product, bedrijf of merk.

“Vandaag is het voor ondernemingen meer dan ooit van belang om te weten wat klanten precies over hen vertellen, ook via sociale media”, zegt Bart Vanden Wyngaerd, business development manager bij Cisco België en Luxemburg.

Die informatie stelt bedrijven in staat om tijdig en gepast te reageren op vragen en problemen van klanten, en zo hun reputatie optimaal te beheren. Met de software voor social mining kunnen ondernemingen die kennis op een eenvoudige manier verwerven en de dialoog aangaan met bestaande en potentiële klanten.

Cisco lanceerde eerder deze maand SocialMiner, software waarmee bedrijven in de gaten kunnen houden wat mensen over hen zeggen op sociale netwerken.

Cisco SocialMiner doorzoekt en analyseert sociaalnetwerksites zoals Twitter en Facebook. De toepassing brengt bedrijven automatisch op de hoogte van berichten en conversaties over merken. Op die manier kunnen bedrijven zo goed als live volgen wat er op de sites over hen gezegd wordt.

Ze kunnen zich ook mengen in het debat, antwoorden bieden op vragen, oplossingen aanreiken voor problemen en gerichte acties opzetten om klanten te ondersteunen en prospecten te overtuigen.

De informatie uit Cisco SocialMiner helpt bedrijven zo om kansen in de markt sneller op het spoor te komen en in kaart te brengen.

Reputatiebeheer
Onderzoek van analist Nielsen toont aan dat er ieder uur meer dan één miljoen Twitterberichten verschijnen. Een op de drie Amerikanen heeft wel eens via Facebook, Twitter of andere sociale media zijn mening gegeven over een bepaald product, bedrijf of merk.

“Vandaag is het voor ondernemingen meer dan ooit van belang om te weten wat klanten precies over hen vertellen, ook via sociale media”, zegt Bart Vanden Wyngaerd, business development manager bij Cisco België en Luxemburg.

Die informatie stelt bedrijven in staat om tijdig en gepast te reageren op vragen en problemen van klanten, en zo hun reputatie optimaal te beheren. Met de software voor social mining kunnen ondernemingen die kennis op een eenvoudige manier verwerven en de dialoog aangaan met bestaande en potentiële klanten.

ciscoitprofessionalsocialenetwerkensocialminersoftwarezakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!