Boze klant sleept Apple voor rechter
Een ontevreden Apple-klant sleept het bedrijf uit Cupertino voor de rechter, omdat haar iPhone 3GS niet meer naar behoren functioneert na een update van het besturingssysteem naar iOS 4.
Sinds de lancering van iOS 4, het nieuwste mobiele besturingssysteem van Apple, klagen eigenaars van de iPhone 3G en 3GS dat de software hun telefoons meer kwaad dan goed doet: trage toetsenbordresponstijden, vastgelopen ontgrendelschermen en een batterij die sneller leegloopt dan bij eerdere versies van de software.
Een erg ontevreden klant is nu ook met haar klachten over iOS 4 naar een rechtbank gestapt.
"Apple wist van de problemen"
Bianca Wofford uit San Diego klaagt Apple aan voor schending van de Amerikaanse consumentenwet, oneerlijke handelspraktijken en misleidende reclame. In haar klacht beweert ze dat haar iPhone 3GS door iOS 4 compleet onbruikbaar geworden is en dat de Apple-helpdesk geen oplossingen heeft geboden. Buiten het advies om een nieuwe iPhone 4 te kopen, of de oude telefoon te jailbreaken en te downgraden, waardoor de garantie vervalt.
[related_article id=”158256″]
De vrouw beweert nu dat Apple wist dat de update oudere telefoons trager zou maken, maar desondanks toch besliste om de update door te voeren.
Apple geeft voorlopig geen commentaar over deze zaak. Wofford probeert een class-actionzaak op poten te zetten, waarbij een hele groep mensen een klacht neerlegt. Ze vraagt een onbekende schadevergoeding, een som van 5.000 dollar voor elke klant wiens telefoon problemen ondervindt na een update naar het nieuwe besturingssysteem, en een opschorting van de huidige reclame die Apple maakt rond iOS 4.
Een ontevreden Apple-klant sleept het bedrijf uit Cupertino voor de rechter, omdat haar iPhone 3GS niet meer naar behoren functioneert na een update van het besturingssysteem naar iOS 4.
Sinds de lancering van iOS 4, het nieuwste mobiele besturingssysteem van Apple, klagen eigenaars van de iPhone 3G en 3GS dat de software hun telefoons meer kwaad dan goed doet: trage toetsenbordresponstijden, vastgelopen ontgrendelschermen en een batterij die sneller leegloopt dan bij eerdere versies van de software.
Een erg ontevreden klant is nu ook met haar klachten over iOS 4 naar een rechtbank gestapt.
"Apple wist van de problemen"
Bianca Wofford uit San Diego klaagt Apple aan voor schending van de Amerikaanse consumentenwet, oneerlijke handelspraktijken en misleidende reclame. In haar klacht beweert ze dat haar iPhone 3GS door iOS 4 compleet onbruikbaar geworden is en dat de Apple-helpdesk geen oplossingen heeft geboden. Buiten het advies om een nieuwe iPhone 4 te kopen, of de oude telefoon te jailbreaken en te downgraden, waardoor de garantie vervalt.
[related_article id=”158256″]
De vrouw beweert nu dat Apple wist dat de update oudere telefoons trager zou maken, maar desondanks toch besliste om de update door te voeren.
Apple geeft voorlopig geen commentaar over deze zaak. Wofford probeert een class-actionzaak op poten te zetten, waarbij een hele groep mensen een klacht neerlegt. Ze vraagt een onbekende schadevergoeding, een som van 5.000 dollar voor elke klant wiens telefoon problemen ondervindt na een update naar het nieuwe besturingssysteem, en een opschorting van de huidige reclame die Apple maakt rond iOS 4.