Tweede Belgacom TV wordt interactief
Belgacom werkt aan een tweede platform voor digitale televisie, naast het huidige Belgacom TV. Het gaat vooral interactiviteit invoeren.
In een gesprek met de Franstalige krant Le Soir legt Belgacom-topman Didier Bellens zijn plannen met het tweede platform uit. “Alles wordt interactiever, foto’s bekijken bijvoorbeeld, of foto’s delen met vrienden en er commentaar op geven.”
Een andere vorm van interactiviteit komt van het beheer van digitale media. Die wordt gepersonaliseerd. Niet iedereen in hetzelfde gezin wil immers dezelfde dingen op tv zien.
Oude klanten, nieuwe klanten
De toepassingen op platform twee moeten nieuwe klanten aantrekken voor Belgacom, terwijl ze de oude klanten niet afstoten. Vandaar dat Belgacom investeert in bijkomende diensten en in segmentatie.
Voor de investeringen in het nieuwe platform neemt Belgacom participaties in bedrijven met de juiste technologie. Zo heeft het een participatie in OnLive genomen, een leverancier van online computerspelletjes. Bellens is voor zijn project nog op zoek naar een browser. Die moet mensen in staat stellen hun profiel op te stellen en hun wensen kenbaar te maken.
Eind september komt de topman van OnLive online spellen voor het Belgacomplatform voorstellen. Met de game kunnen meerdere personen van over de hele wereld aan eenzelfde spelletje deelnemen. Dat aanbod komt er begin 2011.
In de komende weken gaat Belgacom regelmatig bijkomende participaties bekendmaken die bijdragen tot platform 2.
Belgacom werkt aan een tweede platform voor digitale televisie, naast het huidige Belgacom TV. Het gaat vooral interactiviteit invoeren.
In een gesprek met de Franstalige krant Le Soir legt Belgacom-topman Didier Bellens zijn plannen met het tweede platform uit. “Alles wordt interactiever, foto’s bekijken bijvoorbeeld, of foto’s delen met vrienden en er commentaar op geven.”
Een andere vorm van interactiviteit komt van het beheer van digitale media. Die wordt gepersonaliseerd. Niet iedereen in hetzelfde gezin wil immers dezelfde dingen op tv zien.
Oude klanten, nieuwe klanten
De toepassingen op platform twee moeten nieuwe klanten aantrekken voor Belgacom, terwijl ze de oude klanten niet afstoten. Vandaar dat Belgacom investeert in bijkomende diensten en in segmentatie.
Voor de investeringen in het nieuwe platform neemt Belgacom participaties in bedrijven met de juiste technologie. Zo heeft het een participatie in OnLive genomen, een leverancier van online computerspelletjes. Bellens is voor zijn project nog op zoek naar een browser. Die moet mensen in staat stellen hun profiel op te stellen en hun wensen kenbaar te maken.
Eind september komt de topman van OnLive online spellen voor het Belgacomplatform voorstellen. Met de game kunnen meerdere personen van over de hele wereld aan eenzelfde spelletje deelnemen. Dat aanbod komt er begin 2011.
In de komende weken gaat Belgacom regelmatig bijkomende participaties bekendmaken die bijdragen tot platform 2.