Test

Dit is een popup

Apple populairste laptop bij studenten

Steeds meer Amerikaanse studenten kiezen voor laptops van Apple en laten andere merken zoals Dell, HP, Toshiba en Sony links liggen. Tot die opvallende conclusie komen Amerikaanse onderzoekers van Student Monitor.

Uit de cijfers van het onderzoeksbedrijf blijkt dat laptops van Apple in de VS het vaakst gekocht worden (27%), gevolgd door Dell (24%), HP (15%), Toshiba (10%) en Sony, dat op een vijfde plaats eindigt met evenveel procenten.

[related_article id=”158256″]

Apple wint het dan wel van de concurrentie wat laptops betreft, maar de meeste gebruikers werken nog steeds met Windows. Dat komt doordat de meeste fabrikanten een OEM-versie van het besturingssysteem van Microsoft op hun computers zetten, en OS X uitsluitend werkt op Apple-machines.

Maar ook daar zou de komende jaren wel eens verandering in kunnen komen, volgens analist Trip Chowdhry: “Uit onderzoek blijkt dat Microsoft moeite heeft om aansluiting te vinden bij de nieuwe generatie gebruikers. Op lange termijn zou dit voor problemen kunnen zorgen, want de kans bestaat dat de studenten van nu Mac zullen verkiezen boven Windows zodra ze beginnen te werken.”

Apple wint, Dell verliest
Volgens het onderzoek van Student Monitor hebben vooral notebooks van Dell de laatste zes jaar behoorlijk wat populariteit verloren bij Amerikaanse universiteitsstudenten. HP is in deze doelgroep nooit echt populair geweest, maar houdt toch al enkele jaren goed stand op de derde plaats.

De MacBook-lijn van Apple zit al een tijdje in stijgende lijn, maar doet het opvallend goed sinds 2008. De lancering van de iPhone heeft Apple als merk een nieuwe impuls gegeven.

Ook steeds minder studenten laten zich bekoren door een desktopcomputer: maar liefst 83 procent van de ondervraagden gebruikt uitsluitend nog een laptop.

Steeds meer Amerikaanse studenten kiezen voor laptops van Apple en laten andere merken zoals Dell, HP, Toshiba en Sony links liggen. Tot die opvallende conclusie komen Amerikaanse onderzoekers van Student Monitor.

Uit de cijfers van het onderzoeksbedrijf blijkt dat laptops van Apple in de VS het vaakst gekocht worden (27%), gevolgd door Dell (24%), HP (15%), Toshiba (10%) en Sony, dat op een vijfde plaats eindigt met evenveel procenten.

[related_article id=”158256″]

Apple wint het dan wel van de concurrentie wat laptops betreft, maar de meeste gebruikers werken nog steeds met Windows. Dat komt doordat de meeste fabrikanten een OEM-versie van het besturingssysteem van Microsoft op hun computers zetten, en OS X uitsluitend werkt op Apple-machines.

Maar ook daar zou de komende jaren wel eens verandering in kunnen komen, volgens analist Trip Chowdhry: “Uit onderzoek blijkt dat Microsoft moeite heeft om aansluiting te vinden bij de nieuwe generatie gebruikers. Op lange termijn zou dit voor problemen kunnen zorgen, want de kans bestaat dat de studenten van nu Mac zullen verkiezen boven Windows zodra ze beginnen te werken.”

Apple wint, Dell verliest
Volgens het onderzoek van Student Monitor hebben vooral notebooks van Dell de laatste zes jaar behoorlijk wat populariteit verloren bij Amerikaanse universiteitsstudenten. HP is in deze doelgroep nooit echt populair geweest, maar houdt toch al enkele jaren goed stand op de derde plaats.

De MacBook-lijn van Apple zit al een tijdje in stijgende lijn, maar doet het opvallend goed sinds 2008. De lancering van de iPhone heeft Apple als merk een nieuwe impuls gegeven.

Ook steeds minder studenten laten zich bekoren door een desktopcomputer: maar liefst 83 procent van de ondervraagden gebruikt uitsluitend nog een laptop.

appledellhardwarehpnieuwsonderzoeksonystudentstudentmonitortoshibauniversiteit

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!