Test

Dit is een popup

Nokia, BlackBerry en HTC kwaad op Apple

Telefoonmakers Nokia, RIM (BlackBerry) en HTC hebben dit weekend weerlegd dat hun toestellen even grote antenneproblemen hebben als de iPhone 4.

De drie bedrijven reageren na de persconferentie van Apple afgelopen vrijdag. Daarin bagatelliseerde Apple-baas Steve Jobs het antenneprobleem van de iPhone 4G. Onder meer met filmpjes van concurrerende toestellen met een soortgelijk probleem.

Maar daar wordt nu fel op gereageerd door de vermelde bedrijven. Nokia zegt in een reactie aan Engadget dat het ontwerp van de antenne prioriteit heeft op het ontwerp van de telefoon. Zo worden er boven- en onderaan het toestel antennes geplaatst en let het bedrijf op de gebruikte materialen.

[related_article id=”158256″]

HTC werd door Apple bekritiseerd om de Droid Eri. Die kampt in het filmpje van Apple met schijnbaar soortgelijke ontvangstproblemen. De Taiwanese telefoonmaker stopt het probleem niet onder stoelen of banken, maar relativeert het wel. Zo zegt het tegen Pocketlink dat 0,016 procent van de klanten klaagt over ontvangstproblemen. Bij Apple zijn dat er veel meer, namelijk 0,55 procent.

Misleiden en aandacht wegtrekken
BlackBerrymaker RIM haalt zwaar uit naar Jobs. “De poging van Apple om RIM te betrekken in hun zelfveroorzaakte debacle is onaanvaardbaar”, aldus topmannen Mike Lazaridis en Jim Balsillie in een officiële reactie.

Volgens het bedrijf probeert Apple het publiek te misleiden door de aandacht van de iPhone weg te trekken. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf ontwerpen zoals dat van de iPhone vermeden om ontvangstproblemen, specifiek in zwakkere omgevingen, te vermijden.

“Apple heeft bepaalde ontwerpbeslissingen genomen en moet hier verantwoordelijkheid voor nemen in plaats van te proberen om RIM en anderen te betrekken in een probleem dat eigen is aan Apple”, aldus de BlackBerryfabrikant.

Telefoonmakers Nokia, RIM (BlackBerry) en HTC hebben dit weekend weerlegd dat hun toestellen even grote antenneproblemen hebben als de iPhone 4.

De drie bedrijven reageren na de persconferentie van Apple afgelopen vrijdag. Daarin bagatelliseerde Apple-baas Steve Jobs het antenneprobleem van de iPhone 4G. Onder meer met filmpjes van concurrerende toestellen met een soortgelijk probleem.

Maar daar wordt nu fel op gereageerd door de vermelde bedrijven. Nokia zegt in een reactie aan Engadget dat het ontwerp van de antenne prioriteit heeft op het ontwerp van de telefoon. Zo worden er boven- en onderaan het toestel antennes geplaatst en let het bedrijf op de gebruikte materialen.

[related_article id=”158256″]

HTC werd door Apple bekritiseerd om de Droid Eri. Die kampt in het filmpje van Apple met schijnbaar soortgelijke ontvangstproblemen. De Taiwanese telefoonmaker stopt het probleem niet onder stoelen of banken, maar relativeert het wel. Zo zegt het tegen Pocketlink dat 0,016 procent van de klanten klaagt over ontvangstproblemen. Bij Apple zijn dat er veel meer, namelijk 0,55 procent.

Misleiden en aandacht wegtrekken
BlackBerrymaker RIM haalt zwaar uit naar Jobs. “De poging van Apple om RIM te betrekken in hun zelfveroorzaakte debacle is onaanvaardbaar”, aldus topmannen Mike Lazaridis en Jim Balsillie in een officiële reactie.

Volgens het bedrijf probeert Apple het publiek te misleiden door de aandacht van de iPhone weg te trekken. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf ontwerpen zoals dat van de iPhone vermeden om ontvangstproblemen, specifiek in zwakkere omgevingen, te vermijden.

“Apple heeft bepaalde ontwerpbeslissingen genomen en moet hier verantwoordelijkheid voor nemen in plaats van te proberen om RIM en anderen te betrekken in een probleem dat eigen is aan Apple”, aldus de BlackBerryfabrikant.

antenneappleblackberryhtciphonemobilenieuwsnokiarimtelecom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!