Google krijgt facelift
Google heeft de grootste redesign in jaren doorgevoerd. Gebruikers van ’s werelds populairste zoekmachine krijgen een heel andere zoekresultatenpagina te zien.
Google geeft de bekende pagina’s met zoekresultaten flink wat meer kleurtjes met deze update. Het bedrijf is het ontwerp van deze pagina overigens al enkele maanden aan het uitproberen met beperkte groepjes gebruikers.
Vaste plek voor zoekopties
Met de nieuwe look wil Google de nadruk leggen op het menu met zoekopties. Vroeger moest je zelf in het optiemenu duiken om bepaalde wijzigingen aan je zoekopdracht te maken, maar nu krijgen de zoekopties dus een vaste plaats aan de linkerkant van het scherm.
[related_article id=”158901″]
Volgens John Wiley, die bij Google verantwoordelijk is voor het ontwerpen van de gebruikerservaring, worden niet altijd alle zoekopties in dat menu getoond, maar alleen de opties die relevant zijn voor je zoekopdracht.
Zoekfilters op de voorgrond
Hiermee wil Google de verschillende zoekfilters (Nieuws, Afbeeldingen, Video, …) meer uitspelen, en het doet dat bijvoorbeeld ook door de pictogrammen felle kleuren te geven. “Een moderne, frisse en schone look”, volgens ontwerper Wiley. Zelfs het Google-logo heeft een kleine opsmukbeurt ondergaan en kreeg een modernere look aangemeten.
“Dit was een van de grootste visuele experimenten die we ooit bij Google gedaan hebben”, zegt Wiley nog. Google heeft verschillende ontwerpen getest met doorsnee Google-gebruikers en met hun eigen personeelsleden, om zo genoeg data te verzamelen om het definitieve ontwerp te maken.
De aanpassingen worden volgens John Wiley deze week doorgevoerd voor alle Google-gebruikers. “Maar wie Google in een andere taal dan het Engels gebruikt, zal misschien iets meer geduld aan de dag moeten leggen.”
Google heeft de grootste redesign in jaren doorgevoerd. Gebruikers van ’s werelds populairste zoekmachine krijgen een heel andere zoekresultatenpagina te zien.
Google geeft de bekende pagina’s met zoekresultaten flink wat meer kleurtjes met deze update. Het bedrijf is het ontwerp van deze pagina overigens al enkele maanden aan het uitproberen met beperkte groepjes gebruikers.
Vaste plek voor zoekopties
Met de nieuwe look wil Google de nadruk leggen op het menu met zoekopties. Vroeger moest je zelf in het optiemenu duiken om bepaalde wijzigingen aan je zoekopdracht te maken, maar nu krijgen de zoekopties dus een vaste plaats aan de linkerkant van het scherm.
[related_article id=”158901″]
Volgens John Wiley, die bij Google verantwoordelijk is voor het ontwerpen van de gebruikerservaring, worden niet altijd alle zoekopties in dat menu getoond, maar alleen de opties die relevant zijn voor je zoekopdracht.
Zoekfilters op de voorgrond
Hiermee wil Google de verschillende zoekfilters (Nieuws, Afbeeldingen, Video, …) meer uitspelen, en het doet dat bijvoorbeeld ook door de pictogrammen felle kleuren te geven. “Een moderne, frisse en schone look”, volgens ontwerper Wiley. Zelfs het Google-logo heeft een kleine opsmukbeurt ondergaan en kreeg een modernere look aangemeten.
“Dit was een van de grootste visuele experimenten die we ooit bij Google gedaan hebben”, zegt Wiley nog. Google heeft verschillende ontwerpen getest met doorsnee Google-gebruikers en met hun eigen personeelsleden, om zo genoeg data te verzamelen om het definitieve ontwerp te maken.
De aanpassingen worden volgens John Wiley deze week doorgevoerd voor alle Google-gebruikers. “Maar wie Google in een andere taal dan het Engels gebruikt, zal misschien iets meer geduld aan de dag moeten leggen.”