Test

Dit is een popup

Consumentenbond verliest kort geding sms-diensten

De Consumentenbond verliest het kort geding tegen T-Mobile en Vodafone over de betaling van sms-diensten. Volgens de rechter handelen de providers de klachten over ongevraagde abonnementen wel netjes af.

Om de sms-terreur te stoppen daagde de Consumentenbond T-Mobile en Vodafone voor de rechter. De providers dienden als voorbeeld voor een aanklacht tegen alle telecomaanbieders, omdat hun betalingssysteem de consument onvoldoende zou beschermen tegen ongevraagde diensten. De bond eiste daarom strakkere regels, zoals een waarschuwing voordat een sms-dienst gefactureerd wordt.

Omdat de consumentenorganisatie de zaak nu verloren heeft, kunnen de providers hun huidige facturatiesysteem handhaven. Tegenover Tweakers zegt de woordvoerder: “Wij gaan de uitspraak van de rechter bestuderen en beslissen of hoger beroep nodig is."

Verheugd
T-Mobile is verheugd met de uitspraak. De telecomaanbieder vindt dat de Consumentenbond de kern van het probleem mist. Die ligt in de transparantie van de reclames en niet in de wijze van factureren.

De rechter heeft eveneens bepaald dat de bond zijn persbericht over hoe de providers klachten afhandelen moet rectificeren. Deze was met uitspraken zoals "klakkeloos afschrijven" nogal tendentieus en onterecht. 
 

De Consumentenbond verliest het kort geding tegen T-Mobile en Vodafone over de betaling van sms-diensten. Volgens de rechter handelen de providers de klachten over ongevraagde abonnementen wel netjes af.

Om de sms-terreur te stoppen daagde de Consumentenbond T-Mobile en Vodafone voor de rechter. De providers dienden als voorbeeld voor een aanklacht tegen alle telecomaanbieders, omdat hun betalingssysteem de consument onvoldoende zou beschermen tegen ongevraagde diensten. De bond eiste daarom strakkere regels, zoals een waarschuwing voordat een sms-dienst gefactureerd wordt.

Omdat de consumentenorganisatie de zaak nu verloren heeft, kunnen de providers hun huidige facturatiesysteem handhaven. Tegenover Tweakers zegt de woordvoerder: “Wij gaan de uitspraak van de rechter bestuderen en beslissen of hoger beroep nodig is."

Verheugd
T-Mobile is verheugd met de uitspraak. De telecomaanbieder vindt dat de Consumentenbond de kern van het probleem mist. Die ligt in de transparantie van de reclames en niet in de wijze van factureren.

De rechter heeft eveneens bepaald dat de bond zijn persbericht over hoe de providers klachten afhandelen moet rectificeren. Deze was met uitspraken zoals "klakkeloos afschrijven" nogal tendentieus en onterecht. 
 

consumentenbondmobilenieuwssms

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!