Test

Dit is een popup

Google merkt aardbeving na paar minuten

De snelheid van Google is gisteren op spectaculaire wijze aangetoond. Amper zes minuten na een kleine aardbeving in San Francisco kon het bedrijf al zoekresultaten over de gebeurtenis weergeven.

De Amerikaanse stad werd getroffen door een aardbeving van 4,1 op de schaal van Richter. Omdat Google tegenwoordig specifieker zoekt naar recente berichten of gebeurtenissen (realtime zoeken) worden resultaten over iets als een aardbeving bijzonder snel getoond.

Google zelf zegt dat het de eerste relevante resultaten zelfs al twee minuten na de beving weergaf. Al kan dat verschil te maken hebben met het doorsturen van de gegevens door de verschillende datacenters van Google. Maar zelfs zes minuten blijft bijzonder indrukwekkend.

[related_article id=”158901″]

Weliswaar is de zoekgigant voor die snelheid vooral afhankelijk van wat gebruikers en media over dergelijke gebeurtenissen online zetten. Zo verschenen vooral Twitter-berichten in de zoekresultaten. Ook is een Engelstalige zoekterm als ‘earthquake’ stukken universeler dan pakweg een of andere beroemdheid, wat de zoekstroom aanzienlijk vereenvoudigt.

De snelheid van Google is gisteren op spectaculaire wijze aangetoond. Amper zes minuten na een kleine aardbeving in San Francisco kon het bedrijf al zoekresultaten over de gebeurtenis weergeven.

De Amerikaanse stad werd getroffen door een aardbeving van 4,1 op de schaal van Richter. Omdat Google tegenwoordig specifieker zoekt naar recente berichten of gebeurtenissen (realtime zoeken) worden resultaten over iets als een aardbeving bijzonder snel getoond.

Google zelf zegt dat het de eerste relevante resultaten zelfs al twee minuten na de beving weergaf. Al kan dat verschil te maken hebben met het doorsturen van de gegevens door de verschillende datacenters van Google. Maar zelfs zes minuten blijft bijzonder indrukwekkend.

[related_article id=”158901″]

Weliswaar is de zoekgigant voor die snelheid vooral afhankelijk van wat gebruikers en media over dergelijke gebeurtenissen online zetten. Zo verschenen vooral Twitter-berichten in de zoekresultaten. Ook is een Engelstalige zoekterm als ‘earthquake’ stukken universeler dan pakweg een of andere beroemdheid, wat de zoekstroom aanzienlijk vereenvoudigt.

aardbevinggoogleinternetnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!