Het IT-landschap verandert razendsnel, aan een tempo dat enkel nog zal versnellen. Verandering is immers de enige constante, zo sprak ooit Heraclitus. De digitale revolutie heeft iedereen in zijn greep en we krijgen een keuze voorgeschoteld, die geen echte keuze is: volgen of sterven. De norm regeert en die heet ‘online’. Als een onderneming het hoofd wil bieden aan de digitale ontwikkelingen, om de continuïteit van het bedrijf te garanderen, dan zit er niets anders op dan dan de bedrijfsstrategie aan te passen aan deze nieuwe wereld.
Om deze survival of the fittest aan te kunnen, is het belangrijk dat een onderneming kansen buiten zijn bedrijf herkent en grijpt. Het outsourcen van IT kan namelijk een belangrijke schakel vormen in de digitale omwenteling van een onderneming. Dergelijke oplossingen bieden knowhow en ervaring die een bedrijf anders zelf moet opdoen, wat betekent: leergeld betalen.
In deze whitepaper lees je wat de rol kan zijn van IT outsourcing in het tijdperk van digitale transformatie. Die rol is gericht op wendbaarheid en versimpeling: Fix first and then argue.
[/whitepaper]