Tech Tip: Praten met de NMBS via Google Assistent
Al lopende naar het station na een lange werkdag, kan het al eens handig zijn om niet naar je telefoon te moeten staren en gewoon te vragen naar de informatie die je nodig hebt. Google Assistant neemt zo de rol van conducteur over en informeert je zo goed mogelijk.
Stap 1 / Google assistant en de NMBS
De NMBS heeft momenteel een project rond digitalisatie en innovatie lopen en Google Assistant speelt daar een belangrijke rol in. De digitale assistent wordt gezien als een nieuw informatiekanaal om de reiziger sneller en beter te helpen met hun vragen. Het grootste voordeel is dat je hiervoor zelfs niet eerst een aparte omgeving moet lanceren, je kan je vraag direct stellen en zal daar direct antwoord op krijgen.
Stap 2 / Met de NMBS praten
De NMBS is al een tijd lang bereikbaar via Twitter, maar dankzij Google Assistant komt daar nu nog een optie bij. Deze zit wel in een aparte omgeving en is te bereiken via “Oké Google, praat met NMBS”. Het gaat dan om specifieke, commerciële vragen die gesteld kunnen worden. Als je het zelf wil proberen, stel dan zeker eens deze vragen: Welke abonnementen hebben jullie? Wanneer kan ik de Go Pass 1 gebruiken? Ik ben iets vergeten op de trein!
Al lopende naar het station na een lange werkdag, kan het al eens handig zijn om niet naar je telefoon te moeten staren en gewoon te vragen naar de informatie die je nodig hebt. Google Assistant neemt zo de rol van conducteur over en informeert je zo goed mogelijk.
Stap 1 / Google assistant en de NMBS
De NMBS heeft momenteel een project rond digitalisatie en innovatie lopen en Google Assistant speelt daar een belangrijke rol in. De digitale assistent wordt gezien als een nieuw informatiekanaal om de reiziger sneller en beter te helpen met hun vragen. Het grootste voordeel is dat je hiervoor zelfs niet eerst een aparte omgeving moet lanceren, je kan je vraag direct stellen en zal daar direct antwoord op krijgen.
Stap 2 / Met de NMBS praten
De NMBS is al een tijd lang bereikbaar via Twitter, maar dankzij Google Assistant komt daar nu nog een optie bij. Deze zit wel in een aparte omgeving en is te bereiken via “Oké Google, praat met NMBS”. Het gaat dan om specifieke, commerciële vragen die gesteld kunnen worden. Als je het zelf wil proberen, stel dan zeker eens deze vragen: Welke abonnementen hebben jullie? Wanneer kan ik de Go Pass 1 gebruiken? Ik ben iets vergeten op de trein!