Test

Dit is een popup

Boosted Rev elektrische step review: Bye Bye Birdie!

Boosted Rev Review TechPulse
Voordelen
Heerlijke rijervaring
Stevig premium ontwerp
Draagbaar
Nadelen
Zwaar
Duur
App mag uitgebreider
Aanbevolen prijs: €1899
Waar te koop?
Totaalscore 9
De Boosted Rev stapt weg van het speelgoedimago van de elektrische step en komt met een premium rijervaring op Tesla niveau.

Sinds ik voor de eerste keer een Boosted board zag verschijnen in een YouTube-video van Casey Neistat, wist ik dat Boosted een merk was dat we gewoon moesten uitproberen. Het Amerikaanse bedrijf staat vooral bekend om zijn elektrische skateboards, maar heeft sinds kort met de Rev ook zijn eerste elektrische step. Ondertussen is iedereen wel bekend met de elektrische deelsteps van Bird en hun vele concurrenten, maar wie al eens de tijd genomen heeft om er een ritje mee te maken weet dat het rijcomfort al snel te wensen overlaat. Ze zijn geweldig om een korte afstand te overbruggen, maar je vermijdt best kasseien en ongelijke wegen. Meer heb je niet nodig, denk je misschien, want net zoals een Smart je perfect van punt A naar B kan brengen, kan een Tesla dat ook, maar dan met een veel betere rijervaring. En die eersteklasse rijervaring, daar gaat het volledig om bij de Boosted Rev, een vervoersmiddel van de hoogst mogelijke kwaliteit voor zij die zich makkelijk door de stad (én zelfs het bos) willen kunnen bewegen.

Boosted Rev Review

Nooit geziene bouwkwaliteit

Een ding was er ons tijdens de levering al meteen duidelijk: De Boosted Rev is enorm zwaar. Zonder verpakking weegt de step een niet te onderschatten 26 kilogram. Gelukkig geeft dat gewicht je het merendeel van de tijd wel het gevoel dat je iets kwalitatief in handen hebt, want de Rev voelt op alle vlakken gewoon stevig aan. Woon je echter in een appartement zonder lift of neem je geregeld de trein (en vooral dan de oudste NMBS-treinen), dan zal je al eens moeite moeten doen. Stap je daarna echter op de Rev, dan vergeet je dat meteen, want je staat enorm stabiel op metalen frame dat de basis van de step vormt en duidelijk tegen een stootje kan. In vergelijking met een deelstep is er voldoende ruimte om je voeten te plaatsen. Naast elkaar? Achter elkaar? Eén voet op de achterrem? Het kan allemaal. In totaal beschikt de Boosted Rev over drie remmen. Zo vinden we aan het wiel nog een manuele rem zoals bij een fiets en kan je via de gashendel ook gewoon afremmen. Dankzij het regeneratief remsysteem van de Rev, wordt de energie die daarbij vrijkomt gebruikt om de batterij op te laden. Die gashendel ziet er een beetje vreemd uit. Met je duim geef je gas door naar links te duwen en door los te laten of naar rechts te bewegen rem je af. Na enkele ritjes went dit snel en vertrouw je eigenlijk vooral op deze manier van remmen. Verder vinden we aan het stuur twee handvaten die aangenaam gepositioneerd zijn er zorgen voor een goede grip tijdens het rijden. Onderaan de stuurkolom vinden we een scharnier die je toelaat om de Rev dicht te klappen, zodat je een driehoek op wielen krijgt. Het stuur klikt vast vlakbij het achterwiel en komt enkel nog los door een druk op de achterrem. Het geheel blijft netjes stabiel staan dankzij het uitklikbare pedaal. Het enige nadeel aan deze manier van opbergen is het feit dat het stuur in de breedte redelijk uitsteekt, waardoor het al eens een uitdaging is om door smalle gangen te bewegen met de Boosted Rev en hij zich zo net iets moeilijker laat stockeren (bijvoorbeeld op de trein).

Boosted Rev Review

Van beginner tot expert

Centraal op het stuur vinden we het controlepaneel terug dat het kloppend hard is van de Boosted Rev. Door één seconde de knop ingedrukt te houden licht het LCD-scherm op en komt de step tot leven. De bediening is enorm simpel: met twee drukken op de knop activeer je de verlichting van de Rev, bestaande uit een voorlicht van 400 lumen en achterlicht/remlicht zodat je ook in het donker kan gezien worden. Met drie drukken op de knop wissel je van snelheidsmodus. Dat zijn er drie: Beginner, Standard en Expert. In de eerste modus haal je een snelheid van 18 kilometer per uur, perfect om te wennen aan de Boosted Rev. Daarna zal je snel overschakelen naar de tweede modus, die 25 kilometer per uur haalt. Dit is meteen ook het wettelijk maximum voor steps in België. De derde modus waarmee je 38 kilometer per uur kan rijden, zal je dan ook alleen maar gebruiken op privéterrein.

Rijervaring op Tesla-niveau

Sta je klaar om te vertrekken, dan begint het echte werk. Op het moment dat je volledig gas geeft, voel je de ruwe kracht van de Boosted Rev en schiet je met gierende banden weg dankzij de voor- én achterwielaandrijving. De dikke, met lucht gevulde banden maken dit geen enkel probleem en je hebt op elk moment het gevoel dat je de volledige controle hebt over waar je naartoe wil. Eens je op snelheid komt is het absoluut genieten en we betrapten onszelf erop dat we bewust een langere weg namen om toch maar wat extra tijd op de Rev door te kunnen brengen. Met een bereik van 25 kilometer kan je dat ook gerust doen, al hadden we de indruk dat de effectieve afstand in modus 2 wat lager lag. In regen en wind bleek de Boosted Rev nog steeds heel goed zijn mannetje te staan en is je enige zorg een langere remafstand en nat achterwerk. Ook de slechte kwaliteit van het Belgische wegdek vormde amper een probleem.

 

Reparatie

Geloof het of niet, elektrische steps hebben ook onderhoud nodig. Zo komt de Boosted Rev standaard met een extra set banden en de nodige onderdelen om de bandendruk te meten en aan te passen. Tijdens een van onze ritjes raakten we in een bocht een betonnen rand van ongeveer 1 centimeter, wat één van de twee skid rails onderaan de Boosted Rev compleet vernielde. Deze rails dienen om de onderkant van de Rev te beschermen als je toch eens een randje raakt en verslijten sowieso na een tijdje. In ons geval gebeurde dit iets sneller dan verwacht. We namen contact op met Boosted en zijn bezorgden ons meteen twee nieuwe exemplaren, één voor links en één voor rechts. Via de instructies op de website vonden we het enorm makkelijk om de Boosted Rev open te maken en de rails te vervangen. Tegelijkertijd stelden we ook de rem even af, want net zoals bij een fiets verslijt de manuele rem na verloop van tijd. Ook dat bleek zeer eenvoudig en duidelijk uitgelegd. Ondertussen hebben we meer dan 500 kilometer met de Boosted Rev gereden en zijn de banden nog steeds in prima staat, maar we vermoeden dat ook het vervangen daarvan kinderspel is.

 

Boosted Rev: Eindoordeel

Met zijn prijs van 1.899 euro, premium bouwkwaliteit en unieke rijervaring, zit de Boosted Rev in een klasse apart. Voor deze prijs heb je een e-bike, maar die leveren lang niet het rijplezier van de Boosted Rev. Wie veel pendelt zal met deze elektrische step een hoop tijd uitsparen, zolang er niet al te veel trappen op je route zijn. Bovendien zal je je op de Rev veiliger voelen dan op eender welke andere elektrische step op de markt. Wie genoeg heeft van speelgoedsteps, zit goed bij Boosted.

Sinds ik voor de eerste keer een Boosted board zag verschijnen in een YouTube-video van Casey Neistat, wist ik dat Boosted een merk was dat we gewoon moesten uitproberen. Het Amerikaanse bedrijf staat vooral bekend om zijn elektrische skateboards, maar heeft sinds kort met de Rev ook zijn eerste elektrische step. Ondertussen is iedereen wel bekend met de elektrische deelsteps van Bird en hun vele concurrenten, maar wie al eens de tijd genomen heeft om er een ritje mee te maken weet dat het rijcomfort al snel te wensen overlaat. Ze zijn geweldig om een korte afstand te overbruggen, maar je vermijdt best kasseien en ongelijke wegen. Meer heb je niet nodig, denk je misschien, want net zoals een Smart je perfect van punt A naar B kan brengen, kan een Tesla dat ook, maar dan met een veel betere rijervaring. En die eersteklasse rijervaring, daar gaat het volledig om bij de Boosted Rev, een vervoersmiddel van de hoogst mogelijke kwaliteit voor zij die zich makkelijk door de stad (én zelfs het bos) willen kunnen bewegen.

Boosted Rev Review

Nooit geziene bouwkwaliteit

Een ding was er ons tijdens de levering al meteen duidelijk: De Boosted Rev is enorm zwaar. Zonder verpakking weegt de step een niet te onderschatten 26 kilogram. Gelukkig geeft dat gewicht je het merendeel van de tijd wel het gevoel dat je iets kwalitatief in handen hebt, want de Rev voelt op alle vlakken gewoon stevig aan. Woon je echter in een appartement zonder lift of neem je geregeld de trein (en vooral dan de oudste NMBS-treinen), dan zal je al eens moeite moeten doen. Stap je daarna echter op de Rev, dan vergeet je dat meteen, want je staat enorm stabiel op metalen frame dat de basis van de step vormt en duidelijk tegen een stootje kan. In vergelijking met een deelstep is er voldoende ruimte om je voeten te plaatsen. Naast elkaar? Achter elkaar? Eén voet op de achterrem? Het kan allemaal. In totaal beschikt de Boosted Rev over drie remmen. Zo vinden we aan het wiel nog een manuele rem zoals bij een fiets en kan je via de gashendel ook gewoon afremmen. Dankzij het regeneratief remsysteem van de Rev, wordt de energie die daarbij vrijkomt gebruikt om de batterij op te laden. Die gashendel ziet er een beetje vreemd uit. Met je duim geef je gas door naar links te duwen en door los te laten of naar rechts te bewegen rem je af. Na enkele ritjes went dit snel en vertrouw je eigenlijk vooral op deze manier van remmen. Verder vinden we aan het stuur twee handvaten die aangenaam gepositioneerd zijn er zorgen voor een goede grip tijdens het rijden. Onderaan de stuurkolom vinden we een scharnier die je toelaat om de Rev dicht te klappen, zodat je een driehoek op wielen krijgt. Het stuur klikt vast vlakbij het achterwiel en komt enkel nog los door een druk op de achterrem. Het geheel blijft netjes stabiel staan dankzij het uitklikbare pedaal. Het enige nadeel aan deze manier van opbergen is het feit dat het stuur in de breedte redelijk uitsteekt, waardoor het al eens een uitdaging is om door smalle gangen te bewegen met de Boosted Rev en hij zich zo net iets moeilijker laat stockeren (bijvoorbeeld op de trein).

Boosted Rev Review

Van beginner tot expert

Centraal op het stuur vinden we het controlepaneel terug dat het kloppend hard is van de Boosted Rev. Door één seconde de knop ingedrukt te houden licht het LCD-scherm op en komt de step tot leven. De bediening is enorm simpel: met twee drukken op de knop activeer je de verlichting van de Rev, bestaande uit een voorlicht van 400 lumen en achterlicht/remlicht zodat je ook in het donker kan gezien worden. Met drie drukken op de knop wissel je van snelheidsmodus. Dat zijn er drie: Beginner, Standard en Expert. In de eerste modus haal je een snelheid van 18 kilometer per uur, perfect om te wennen aan de Boosted Rev. Daarna zal je snel overschakelen naar de tweede modus, die 25 kilometer per uur haalt. Dit is meteen ook het wettelijk maximum voor steps in België. De derde modus waarmee je 38 kilometer per uur kan rijden, zal je dan ook alleen maar gebruiken op privéterrein.

Rijervaring op Tesla-niveau

Sta je klaar om te vertrekken, dan begint het echte werk. Op het moment dat je volledig gas geeft, voel je de ruwe kracht van de Boosted Rev en schiet je met gierende banden weg dankzij de voor- én achterwielaandrijving. De dikke, met lucht gevulde banden maken dit geen enkel probleem en je hebt op elk moment het gevoel dat je de volledige controle hebt over waar je naartoe wil. Eens je op snelheid komt is het absoluut genieten en we betrapten onszelf erop dat we bewust een langere weg namen om toch maar wat extra tijd op de Rev door te kunnen brengen. Met een bereik van 25 kilometer kan je dat ook gerust doen, al hadden we de indruk dat de effectieve afstand in modus 2 wat lager lag. In regen en wind bleek de Boosted Rev nog steeds heel goed zijn mannetje te staan en is je enige zorg een langere remafstand en nat achterwerk. Ook de slechte kwaliteit van het Belgische wegdek vormde amper een probleem.

 

Reparatie

Geloof het of niet, elektrische steps hebben ook onderhoud nodig. Zo komt de Boosted Rev standaard met een extra set banden en de nodige onderdelen om de bandendruk te meten en aan te passen. Tijdens een van onze ritjes raakten we in een bocht een betonnen rand van ongeveer 1 centimeter, wat één van de twee skid rails onderaan de Boosted Rev compleet vernielde. Deze rails dienen om de onderkant van de Rev te beschermen als je toch eens een randje raakt en verslijten sowieso na een tijdje. In ons geval gebeurde dit iets sneller dan verwacht. We namen contact op met Boosted en zijn bezorgden ons meteen twee nieuwe exemplaren, één voor links en één voor rechts. Via de instructies op de website vonden we het enorm makkelijk om de Boosted Rev open te maken en de rails te vervangen. Tegelijkertijd stelden we ook de rem even af, want net zoals bij een fiets verslijt de manuele rem na verloop van tijd. Ook dat bleek zeer eenvoudig en duidelijk uitgelegd. Ondertussen hebben we meer dan 500 kilometer met de Boosted Rev gereden en zijn de banden nog steeds in prima staat, maar we vermoeden dat ook het vervangen daarvan kinderspel is.

 

Boosted Rev: Eindoordeel

Met zijn prijs van 1.899 euro, premium bouwkwaliteit en unieke rijervaring, zit de Boosted Rev in een klasse apart. Voor deze prijs heb je een e-bike, maar die leveren lang niet het rijplezier van de Boosted Rev. Wie veel pendelt zal met deze elektrische step een hoop tijd uitsparen, zolang er niet al te veel trappen op je route zijn. Bovendien zal je je op de Rev veiliger voelen dan op eender welke andere elektrische step op de markt. Wie genoeg heeft van speelgoedsteps, zit goed bij Boosted.

Boosted Revelektrische stepmobiel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!