Test

Dit is een popup

4 tips om productprijzen te tonen in je webshop

Er zit meer in een prijs dan je denkt. Overweeg deze tips om het maximale te halen uit je productpagina’s, zonder je blauw te betalen aan een redesign.

Wat kost het product? Hoeveel geld ben ik kwijt aan de verzending? Zijn er andere kosten? Als je deze vragen snel kan beantwoorden op je productpagina, dan bewijs je je klant een grote dienst. En hoewel je dat kan doen door simpelweg de prijs in grote letters naast je product neer te poten, zijn er andere factoren om in gedachten te houden. Voor het overige bekijk je onderstaande tips.

1. Denk na over de plaats

Welke plaats de prijs inneemt op de productpagina, kan een effect hebben op je bezoeker. Er zijn over het algemeen twee belangrijke locaties. Sommige webshops opteren voor een prijs net onder of naast de producttitel. Zodra de bezoeker de naam van het product leest, ziet hij onmiddellijk de prijs staan: daar valt niet naast te kijken.

Andere webshops hanteren een tweede strategie: zij vermelden de prijs net naast een call-to-action-knop, zoals ‘Voeg toe’ of ‘Koop’. In dat geval kan de koper na het zien van de prijs meteen overgaan tot actie. Welke plaats voor jouw pagina het beste werkt, kan je alleen achterhalen door te proberen.

Coolblue zet de prijs altijd net boven de koop-knop, zodat de gebruiker meteen kan klikken.

2. Doe kortingen opvallen

Een korting is goed nieuws, voor iedereen. Wanneer je prijs om een of andere reden dan ook daalt, mag dat dan ook in de verf worden gezet. Benadruk het verschil tussen de oude en nieuwe prijs door beiden te tonen, en bijvoorbeeld ook het prijsverschil expliciet te vermelden: ‘-20 %’ of ‘Spaar 15 euro uit’. De nieuwe prijs zou een feller kleurtje mogen krijgen, terwijl de oude prijs liefst minder opvalt, bijvoorbeeld in het grijs en doorstreept. Een tijdelijke prijs kan je daarnaast benadrukken door de deadline te vermelden: ‘Spaar 15 euro tot 1 augustus’.

 

Valt niet naast te kijken: rode prijs, grote cijfers. Dat kan niet anders dan korting zijn.

3. Toon verzendingskosten op de pagina

Je klant kijkt wellicht naar het totaalplaatje: productprijs is daar maar een deel van. Afhankelijk van je beleid moet hij ook verzendingskosten betalen, en die kan je beter op voorhand vermelden. Laat zien hoeveel je verzendingskosten bedragen, en vanaf welke aankoopsom die kosten eventueel vervallen. Indien je internationaal verzendt, kan je een schatting laten zien naargelang het land van bestemming. Ook wanneer je geen kosten aanrekent, wil je klant dat waarschijnlijk weten, dus dat vermeld je er indien nodig expliciet bij.

4. Werk met min en max

Soms kan je niet zomaar één simpele prijs weergeven voor je product: denk maar aan producten die gepersonaliseerd moeten worden, zoals een meubelstuk of een laptop. De verschillende opties die een gebruiker dan kiest – van kleur tot materiaal – hebben elk een invloed op de prijs. In dat geval is het een goed idee om alvast de minimum- en maximumprijs van een item te tonen. Zo weet je klant alvast wat hij kan verwachten. Je kan er ook voor kiezen om alleen de minimumprijs te vermelden, door je prijs bijvoorbeeld te vermelden als ‘Vanaf 20 euro’. Zodra je klant opties selecteert, kan je de prijs naar behoren laten updaten.

Eén blik en je weet meteen hoeveel je minimaal kwijt bent (en dat je geen verzendingskosten moet bijrekenen!)

Natuurlijk is elke webshop, elke gebruiker en elk product anders. Een one size fits all-strategie is er jammer genoeg niet. Probeer daarom met A/B-testen te achterhalen welke strategie het best werkt voor jouw specifieke publiek: experimenteer met locatie, kleur en tekst tot je weet wat werkt – en wat niet.

 

 

https://www.twinkle.be/nieuws/168110/3-tips-succesvolle-online-abonnementsdienst/

Wat kost het product? Hoeveel geld ben ik kwijt aan de verzending? Zijn er andere kosten? Als je deze vragen snel kan beantwoorden op je productpagina, dan bewijs je je klant een grote dienst. En hoewel je dat kan doen door simpelweg de prijs in grote letters naast je product neer te poten, zijn er andere factoren om in gedachten te houden. Voor het overige bekijk je onderstaande tips.

1. Denk na over de plaats

Welke plaats de prijs inneemt op de productpagina, kan een effect hebben op je bezoeker. Er zijn over het algemeen twee belangrijke locaties. Sommige webshops opteren voor een prijs net onder of naast de producttitel. Zodra de bezoeker de naam van het product leest, ziet hij onmiddellijk de prijs staan: daar valt niet naast te kijken.

Andere webshops hanteren een tweede strategie: zij vermelden de prijs net naast een call-to-action-knop, zoals ‘Voeg toe’ of ‘Koop’. In dat geval kan de koper na het zien van de prijs meteen overgaan tot actie. Welke plaats voor jouw pagina het beste werkt, kan je alleen achterhalen door te proberen.

Coolblue zet de prijs altijd net boven de koop-knop, zodat de gebruiker meteen kan klikken.

2. Doe kortingen opvallen

Een korting is goed nieuws, voor iedereen. Wanneer je prijs om een of andere reden dan ook daalt, mag dat dan ook in de verf worden gezet. Benadruk het verschil tussen de oude en nieuwe prijs door beiden te tonen, en bijvoorbeeld ook het prijsverschil expliciet te vermelden: ‘-20 %’ of ‘Spaar 15 euro uit’. De nieuwe prijs zou een feller kleurtje mogen krijgen, terwijl de oude prijs liefst minder opvalt, bijvoorbeeld in het grijs en doorstreept. Een tijdelijke prijs kan je daarnaast benadrukken door de deadline te vermelden: ‘Spaar 15 euro tot 1 augustus’.

 

Valt niet naast te kijken: rode prijs, grote cijfers. Dat kan niet anders dan korting zijn.

3. Toon verzendingskosten op de pagina

Je klant kijkt wellicht naar het totaalplaatje: productprijs is daar maar een deel van. Afhankelijk van je beleid moet hij ook verzendingskosten betalen, en die kan je beter op voorhand vermelden. Laat zien hoeveel je verzendingskosten bedragen, en vanaf welke aankoopsom die kosten eventueel vervallen. Indien je internationaal verzendt, kan je een schatting laten zien naargelang het land van bestemming. Ook wanneer je geen kosten aanrekent, wil je klant dat waarschijnlijk weten, dus dat vermeld je er indien nodig expliciet bij.

4. Werk met min en max

Soms kan je niet zomaar één simpele prijs weergeven voor je product: denk maar aan producten die gepersonaliseerd moeten worden, zoals een meubelstuk of een laptop. De verschillende opties die een gebruiker dan kiest – van kleur tot materiaal – hebben elk een invloed op de prijs. In dat geval is het een goed idee om alvast de minimum- en maximumprijs van een item te tonen. Zo weet je klant alvast wat hij kan verwachten. Je kan er ook voor kiezen om alleen de minimumprijs te vermelden, door je prijs bijvoorbeeld te vermelden als ‘Vanaf 20 euro’. Zodra je klant opties selecteert, kan je de prijs naar behoren laten updaten.

Eén blik en je weet meteen hoeveel je minimaal kwijt bent (en dat je geen verzendingskosten moet bijrekenen!)

Natuurlijk is elke webshop, elke gebruiker en elk product anders. Een one size fits all-strategie is er jammer genoeg niet. Probeer daarom met A/B-testen te achterhalen welke strategie het best werkt voor jouw specifieke publiek: experimenteer met locatie, kleur en tekst tot je weet wat werkt – en wat niet.

 

 

https://www.twinkle.be/nieuws/168110/3-tips-succesvolle-online-abonnementsdienst/

mobielmoonrakernokiasmartwatchwindows phone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!