OnePlus wordt nieuw flagshiplabel voor OPPO-smartphones
OnePlus vierde onlangs al zijn negende verjaardag en greep die mogelijkheid aan om grote plannen bekend te maken in thuisland China. OPPO gaat nu voluit voor wat het een ‘dual-brand strategy’ noemt. OnePlus wordt het nieuwe label voor de topmodellen in de smartphone-line-up van OPPO die op gaming en prestaties gericht zijn. OPPO zal daarnaast ook zijn eigen vlaggenschepen behouden. Dat meldt GSMArena.
OnePlus maakt al lang deel uit van het smartphoneconcern. Intussen lijkt het erop dat het submerk minder zijn eigen ding zal mogen doen en afhankelijker zal gaan worden van moederbedrijf OPPO en dat vooral in China. Recent werden al de eerste stappen gezet, door het samenvoegen van de software-afdelingen. De relatie tussen dochter- en moederbedrijf wordt nu nog hechter, richting een formeel partnerschap. Zo wordt OnePlus uiteindelijk een volwaardig submerk van de Chinese smartphonefabrikant.
OnePlus als flagshiplabel
Uit de details van de officiële aankondiging zou alvast blijken dat OnePlus in eerste instantie een onlinemerk zal zijn in China. Voor de fysieke verkoop in de winkels zal OPPO in het thuisland gebruik blijven maken van zijn winkels. Onderhouds- en herstelwerken zullen voortaan ook in het servicenetwerk in China uitgevoerd worden, in plaats van in OnePlus’ eigen centra. Dat krijgt in één klap ook toegang tot meer onderzoekscapaciteiten en wellicht zal de hardware bij de twee merknamen nog meer gedeeld worden.
OPPO kondigde aan dat het de komende drie jaar 1,43 miljard euro gaat pompen in de uitbouw van zijn succesvolle dochtermerk. Het blijft koffiedikkijken wat de nieuwe situatie zal betekenen voor de prijzen van de vlaggenschepen.
Het mag duidelijk zijn dat OPPO het belang van zijn dochtermerk niet onderschat. In het westen is het de grote voet tussen de deur, waar de merknaam OPPO in bepaalde regio’s bijna onbestaande is. Hoewel de nauwere samenwerking zich vooral in China zal afspelen, lijkt het dus zeker niet uitgesloten dat de strategie ook in het westen toegepast zal worden.
In de Benelux is de situatie ietwat anders. OPPO zal bovendien zijn eigen vlaggenschepen behouden, naast die van OnePlus. “We willen verschillende oplossingen bieden voor verschillende doelgroepen. Terwijl de OnePlus-vlaggenschipreeks zich meer zal richten op prestaties en gaming, zijn OPPO’s vlaggenschipproducten – zoals de Find-serie – gericht op een uitmuntende en uitgebreide camera-ervaring met de nieuwste technologieën”, zegt OPPO aan onze redactie.
Het nieuwste vlaggenschip, de OnePlus 11, wordt over enkele weken officieel voorgesteld.
OnePlus vierde onlangs al zijn negende verjaardag en greep die mogelijkheid aan om grote plannen bekend te maken in thuisland China. OPPO gaat nu voluit voor wat het een ‘dual-brand strategy’ noemt. OnePlus wordt het nieuwe label voor de topmodellen in de smartphone-line-up van OPPO die op gaming en prestaties gericht zijn. OPPO zal daarnaast ook zijn eigen vlaggenschepen behouden. Dat meldt GSMArena.
OnePlus maakt al lang deel uit van het smartphoneconcern. Intussen lijkt het erop dat het submerk minder zijn eigen ding zal mogen doen en afhankelijker zal gaan worden van moederbedrijf OPPO en dat vooral in China. Recent werden al de eerste stappen gezet, door het samenvoegen van de software-afdelingen. De relatie tussen dochter- en moederbedrijf wordt nu nog hechter, richting een formeel partnerschap. Zo wordt OnePlus uiteindelijk een volwaardig submerk van de Chinese smartphonefabrikant.
OnePlus als flagshiplabel
Uit de details van de officiële aankondiging zou alvast blijken dat OnePlus in eerste instantie een onlinemerk zal zijn in China. Voor de fysieke verkoop in de winkels zal OPPO in het thuisland gebruik blijven maken van zijn winkels. Onderhouds- en herstelwerken zullen voortaan ook in het servicenetwerk in China uitgevoerd worden, in plaats van in OnePlus’ eigen centra. Dat krijgt in één klap ook toegang tot meer onderzoekscapaciteiten en wellicht zal de hardware bij de twee merknamen nog meer gedeeld worden.
OPPO kondigde aan dat het de komende drie jaar 1,43 miljard euro gaat pompen in de uitbouw van zijn succesvolle dochtermerk. Het blijft koffiedikkijken wat de nieuwe situatie zal betekenen voor de prijzen van de vlaggenschepen.
Het mag duidelijk zijn dat OPPO het belang van zijn dochtermerk niet onderschat. In het westen is het de grote voet tussen de deur, waar de merknaam OPPO in bepaalde regio’s bijna onbestaande is. Hoewel de nauwere samenwerking zich vooral in China zal afspelen, lijkt het dus zeker niet uitgesloten dat de strategie ook in het westen toegepast zal worden.
In de Benelux is de situatie ietwat anders. OPPO zal bovendien zijn eigen vlaggenschepen behouden, naast die van OnePlus. “We willen verschillende oplossingen bieden voor verschillende doelgroepen. Terwijl de OnePlus-vlaggenschipreeks zich meer zal richten op prestaties en gaming, zijn OPPO’s vlaggenschipproducten – zoals de Find-serie – gericht op een uitmuntende en uitgebreide camera-ervaring met de nieuwste technologieën”, zegt OPPO aan onze redactie.
Het nieuwste vlaggenschip, de OnePlus 11, wordt over enkele weken officieel voorgesteld.