Test

Dit is een popup

Opel stelt twee elektrische Astra-modellen voor

De Astra wordt de nieuwe 100% elektrische Opel-serie. Hij komt in 2023 op de markt.

Het automerk heeft zichzelf de deadline opgelegd om volledig elektrisch te zijn tegen 2028. Deze nieuwe modellen zijn een volgende stap richting dat doel.

Nieuwste familielid

Met auto’s als de Mokka-e of de Corsa-e heeft het van oorsprong Duitse merk al meerdere elektrische versies van gekende types in het gamma. Het is dus niet onlogisch dat de populaire Astra, op de markt sinds 1991, is gevolgd.

Beide nieuwe EV’s zullen volgend jaar beschikbaar zijn. Allereerst is er de de Astra Electric, een vijfdeurs hatchback. Of je gaat voor de Astra Electric Sports Tourer, volgens moederbedrijf Stellantis de eerste 100% elektrische stationwagen van Duitse makelij.

Specificaties

Deze wagens zouden een rijbereik van 416 kilometer hebben. Waarbij de voorlopige actieradius werd bepaald volgens de WLTP-testproceduremethodiek. Met een koppel van 270Nm (Newton-meter) en een topsnelheid van 170km/u. Gemiddeld zou het energieverbruik 12,7 kWh/100 km bedragen. En 14,9 kWh volgens WLTP.

Die energie wordt opgeslagen in een lithium-ion batterij met een capaciteit van 54 kW. Daarin worden 102 cellen ondergebracht in 17 modules. Volgens Stellantis is de Astra Electric geschikt voor snelladen (DC) met een vermogen tot 100 kW. Dat zou betekenen dat de batterij tot 80% oplaadt in ongeveer een half uur. Ook een AC-laadpunt zou geschikt zijn om de batterij snel op te laden via de standaard aanwezige 3-fasen 11 kW-boordlader.

Verder beschikken deze Astra Electric-modellen ook over de rijmodi Eco, Normal of Sport, twee 10-inch breedbeeldschermen in de cockpit en verschillende assistentiesystemen.

Beide modellen gaan ergens in 2023 beschikbaar zijn.

Het automerk heeft zichzelf de deadline opgelegd om volledig elektrisch te zijn tegen 2028. Deze nieuwe modellen zijn een volgende stap richting dat doel.

Nieuwste familielid

Met auto’s als de Mokka-e of de Corsa-e heeft het van oorsprong Duitse merk al meerdere elektrische versies van gekende types in het gamma. Het is dus niet onlogisch dat de populaire Astra, op de markt sinds 1991, is gevolgd.

Beide nieuwe EV’s zullen volgend jaar beschikbaar zijn. Allereerst is er de de Astra Electric, een vijfdeurs hatchback. Of je gaat voor de Astra Electric Sports Tourer, volgens moederbedrijf Stellantis de eerste 100% elektrische stationwagen van Duitse makelij.

Specificaties

Deze wagens zouden een rijbereik van 416 kilometer hebben. Waarbij de voorlopige actieradius werd bepaald volgens de WLTP-testproceduremethodiek. Met een koppel van 270Nm (Newton-meter) en een topsnelheid van 170km/u. Gemiddeld zou het energieverbruik 12,7 kWh/100 km bedragen. En 14,9 kWh volgens WLTP.

Die energie wordt opgeslagen in een lithium-ion batterij met een capaciteit van 54 kW. Daarin worden 102 cellen ondergebracht in 17 modules. Volgens Stellantis is de Astra Electric geschikt voor snelladen (DC) met een vermogen tot 100 kW. Dat zou betekenen dat de batterij tot 80% oplaadt in ongeveer een half uur. Ook een AC-laadpunt zou geschikt zijn om de batterij snel op te laden via de standaard aanwezige 3-fasen 11 kW-boordlader.

Verder beschikken deze Astra Electric-modellen ook over de rijmodi Eco, Normal of Sport, twee 10-inch breedbeeldschermen in de cockpit en verschillende assistentiesystemen.

Beide modellen gaan ergens in 2023 beschikbaar zijn.

elektrisch rijdenelektrische autoelektrische wagenmobiliteitnieuwsopelopel astra

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!