Test

Dit is een popup

Nieuws

Instagram als NFT-winkel en professioneel facebooken

Instagram gaat verkoop NFT's faciliteren
Creators op Instagram en Facebook moeten meer geld kunnen verdienen, vindt Meta, dus maken NFT's en abonnementen hun intrede op het platform.

Meta heeft tijdens tijdens Creator Week-event laten weten dat ze de verkoop van NFT’s willen gaan faciliteren. Op die manier wil het bedrijf meer middelen bieden aan ‘creators’ om geld te verdienen op hun platformen.

NFT’s op Instagram

Instagram haalt uit met een manier om NFT’s te maken en ze daarna ook te verkopen aan iedereen die erin geïnteresseerd is. Om een NFT van Instagram te kopen heb je dus geen account nodig. Een ‘end-to-end’-toolkit die gebaseerd is op blockchaintechnologie zal ervoor zorgen dat het hele proces gewoon via Instagram kan verlopen. Verzamelaars van digitale kunstobjecten kunnen de digitale kunst ook uitstallen op hun Instagram-profiel.

Voorheen lukte dat nog enkel met stilstaande beelden, waar dus nu eindelijk ook beweging in komt. De functies worden nu getest op een kleine groep ‘geverifieerde creators’ uit de Verenigde Staten, maar zou op een latere datum ook voor andere creators beschikbaar moeten worden. Meta zegt zelf geen geld te gaan innen op de verkoop van NFT’s, althans niet voor 2024. Wel gaat er telkens 30% commissie naar de appstores.

Het wordt ook mogelijk om giften te storten via Instagram Reels en het abonnementsysteem op Instagram wordt volledig uitgebreid. De functie is echter alleen toegankelijk voor Instagramgebruikers uit de V.S. met meer dan 10.000 volgers. Het is echter goed mogelijk dat een aantal van die accounts binnenkort (deels) achter een slotje komen te zitten.

Professionele Facebookers

Tot slot komt er op Facebook een nieuwe profielsoort. Het professioneel profiel verandert het persoonlijke facebookaccount in een soort van businessaccount. Op die manier is het volgens Meta mogelijk om meer geld te verdienen met het posten van Facebookberichten. Behalve meer manieren om content te monetiseren, biedt Meta ook andere tools. Zo zal het voor professionals mogelijk zijn om een moderator aan te wijzen voor livestreams, maar ook om bijvoorbeeld berichten in te plannen.  

Meta heeft tijdens tijdens Creator Week-event laten weten dat ze de verkoop van NFT’s willen gaan faciliteren. Op die manier wil het bedrijf meer middelen bieden aan ‘creators’ om geld te verdienen op hun platformen.

NFT’s op Instagram

Instagram haalt uit met een manier om NFT’s te maken en ze daarna ook te verkopen aan iedereen die erin geïnteresseerd is. Om een NFT van Instagram te kopen heb je dus geen account nodig. Een ‘end-to-end’-toolkit die gebaseerd is op blockchaintechnologie zal ervoor zorgen dat het hele proces gewoon via Instagram kan verlopen. Verzamelaars van digitale kunstobjecten kunnen de digitale kunst ook uitstallen op hun Instagram-profiel.

Voorheen lukte dat nog enkel met stilstaande beelden, waar dus nu eindelijk ook beweging in komt. De functies worden nu getest op een kleine groep ‘geverifieerde creators’ uit de Verenigde Staten, maar zou op een latere datum ook voor andere creators beschikbaar moeten worden. Meta zegt zelf geen geld te gaan innen op de verkoop van NFT’s, althans niet voor 2024. Wel gaat er telkens 30% commissie naar de appstores.

Het wordt ook mogelijk om giften te storten via Instagram Reels en het abonnementsysteem op Instagram wordt volledig uitgebreid. De functie is echter alleen toegankelijk voor Instagramgebruikers uit de V.S. met meer dan 10.000 volgers. Het is echter goed mogelijk dat een aantal van die accounts binnenkort (deels) achter een slotje komen te zitten.

Professionele Facebookers

Tot slot komt er op Facebook een nieuwe profielsoort. Het professioneel profiel verandert het persoonlijke facebookaccount in een soort van businessaccount. Op die manier is het volgens Meta mogelijk om meer geld te verdienen met het posten van Facebookberichten. Behalve meer manieren om content te monetiseren, biedt Meta ook andere tools. Zo zal het voor professionals mogelijk zijn om een moderator aan te wijzen voor livestreams, maar ook om bijvoorbeeld berichten in te plannen.  

instagrammetaslidersociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!