Test

Dit is een popup

‘Apple schrapt lanceringsevenement in oktober’

iPhone
Apple schrapt naar verluidt zijn keynote voor de lancering van zijn nieuwe iPads, MacBooks en iPad OS. Mark Gurman zegt dat de vernieuwingen simpelweg ‘te kleinschalig zijn’.

Eerder werd gedacht dat Apple in oktober opnieuw een lanceringsevenement zou houden voor de introductie van nieuwe iPads, MacBook Pro’s en iPad OS. Mark Gurman schrijft nu in zijn Power On-nieuwsbrief dat dit evenement echter van de kaart is verdwenen. Het bedrijf zou mogelijk te weinig producten willen introduceren om een event te verantwoorden. Wel houdt het vast aan de lancering van de producten, en verpakt het de aankondigingen enkel nog in persberichten.

Gurman stelt dat het schrappen van de keynote te maken heeft met de kleinschalige vernieuwingen die de aanstaande producten te bieden hebben. Naar verluidt lanceert Apple in oktober de M2 (Pro) Mac Mini’s, M2 Pro en M2 Max MacBook Pro’s (14 en 16 inch) en de M2-varianten van de iPad Pro’s (11 en 12,9 inch); de rode draad bij de producten is de integratie van de M2-chips en enkele kleine onderhuidse aanpassingen.

Later dit jaar zou Apple naar verluidt ook een vernieuwde Apple TV willen aankondigen met de A14-chipset. Ook die aankondiging zal via een persbericht verschijnen. Onbekend is of Apple de producten op één moment lanceert, of dat het incrementeel producten uitbrengt om het bereik te vergroten.

Mac Pro-lancering

Belangrijke productaankondigingen als de Mac Pro laten volgens de Bloomberg-journalist ten minste tot 2023 op zich wachten. Daarmee is het voor Apple de vraag of de kosten van zo’n event opwegen tegen de baten. Voor de techgigant is het bovendien geen ongekende strategie. Apple lanceerde in het verleden regelmatig producten, zoals de AirPods Pro (2019) en Max, via persberichten.

Eerder werd gedacht dat Apple in oktober opnieuw een lanceringsevenement zou houden voor de introductie van nieuwe iPads, MacBook Pro’s en iPad OS. Mark Gurman schrijft nu in zijn Power On-nieuwsbrief dat dit evenement echter van de kaart is verdwenen. Het bedrijf zou mogelijk te weinig producten willen introduceren om een event te verantwoorden. Wel houdt het vast aan de lancering van de producten, en verpakt het de aankondigingen enkel nog in persberichten.

Gurman stelt dat het schrappen van de keynote te maken heeft met de kleinschalige vernieuwingen die de aanstaande producten te bieden hebben. Naar verluidt lanceert Apple in oktober de M2 (Pro) Mac Mini’s, M2 Pro en M2 Max MacBook Pro’s (14 en 16 inch) en de M2-varianten van de iPad Pro’s (11 en 12,9 inch); de rode draad bij de producten is de integratie van de M2-chips en enkele kleine onderhuidse aanpassingen.

Later dit jaar zou Apple naar verluidt ook een vernieuwde Apple TV willen aankondigen met de A14-chipset. Ook die aankondiging zal via een persbericht verschijnen. Onbekend is of Apple de producten op één moment lanceert, of dat het incrementeel producten uitbrengt om het bereik te vergroten.

Mac Pro-lancering

Belangrijke productaankondigingen als de Mac Pro laten volgens de Bloomberg-journalist ten minste tot 2023 op zich wachten. Daarmee is het voor Apple de vraag of de kosten van zo’n event opwegen tegen de baten. Voor de techgigant is het bovendien geen ongekende strategie. Apple lanceerde in het verleden regelmatig producten, zoals de AirPods Pro (2019) en Max, via persberichten.

applemac minimacbook

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!