Test

Dit is een popup

YouTube zet in op video-podcasts

YouTube iOS 14
YouTube biedt naar verluidt podcast-makers geld aan zodat ze hun podcast-afleveringen kunnen voorzien van bijhorende videobeelden.

Als het van YouTube afhangt, dan zullen alle nieuwe podcasts op het platform binnenkort voorzien worden van bijhorende video. Dat blijkt uit een bericht van nieuwsdienst Bloomberg. Volgens hen zou het videoplatform podcast-makers bedragen tussen de 50.000 en 300.000 dollar aanbieden in de vorm van een beurs.

De bedragen die het bedrijf biedt zouden vrij uiteenlopend zijn. Individuele shows zouden tussen de 50.000 en 200.000 dollar krijgen, en grotere podcast-netwerken tot 300.000 dollar. Dit geld zou dan allemaal bedoeld zijn voor het voorzien van videobeelden bij de shows.

Meer podcasts

YouTube was steeds een makkelijke manier om podcasts verspreid te krijgen. Nadat ook andere platformen, zoals Spotify en Apple Music, daar op in begonnen zetten, verschoof de focus wat. YouTube probeert mogelijk met deze stap terug een groot deel van de content creators en dus ook kijkers aan zijn kant te krijgen.

De videostreamingdienst is trouwens niet de enige die zijn blik op podcasts heeft gezet. Muziekdienst Spotify zet hier, logischerwijs, veel middelen op in. Vorige week raakte nog bekend dat ook Twitter een aparte tab voor podcasts wil verwerken in de dienst. Ook al lijkt dit een vreemde stap voor het op tekst gebaseerde platform, toch maakt het duidelijk dat podcasts hun stempel hebben gezet op het tech-landschap.

Als het van YouTube afhangt, dan zullen alle nieuwe podcasts op het platform binnenkort voorzien worden van bijhorende video. Dat blijkt uit een bericht van nieuwsdienst Bloomberg. Volgens hen zou het videoplatform podcast-makers bedragen tussen de 50.000 en 300.000 dollar aanbieden in de vorm van een beurs.

De bedragen die het bedrijf biedt zouden vrij uiteenlopend zijn. Individuele shows zouden tussen de 50.000 en 200.000 dollar krijgen, en grotere podcast-netwerken tot 300.000 dollar. Dit geld zou dan allemaal bedoeld zijn voor het voorzien van videobeelden bij de shows.

Meer podcasts

YouTube was steeds een makkelijke manier om podcasts verspreid te krijgen. Nadat ook andere platformen, zoals Spotify en Apple Music, daar op in begonnen zetten, verschoof de focus wat. YouTube probeert mogelijk met deze stap terug een groot deel van de content creators en dus ook kijkers aan zijn kant te krijgen.

De videostreamingdienst is trouwens niet de enige die zijn blik op podcasts heeft gezet. Muziekdienst Spotify zet hier, logischerwijs, veel middelen op in. Vorige week raakte nog bekend dat ook Twitter een aparte tab voor podcasts wil verwerken in de dienst. Ook al lijkt dit een vreemde stap voor het op tekst gebaseerde platform, toch maakt het duidelijk dat podcasts hun stempel hebben gezet op het tech-landschap.

podcastsyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!