Test

Dit is een popup

Ford lanceert aparte afdeling voor elektrische wagens

Autofabrikant Ford maakt vandaag bekend dat het zijn tak voor de ontwikkeling van elektrische wagens van zich afsplitst om de concurrentie in te halen.

Door deze twee takken uit elkaar te halen hoopt het bedrijf beide afdelingen van de nodige focus te kunnen voorzien. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf vandaag bekend in een persbericht. Het bedrijf vormt hiermee twee verschillende afdelingen met hun eigen specialisatie, zijnde Ford Blue en Ford Model e. Deze zullen zich respectievelijk richten op het traditionele aanbod van Ford en de elektrische wagens.

“De drijfkracht achter de verandering was erkenning dat verschillende aanpakken, talenten en tot slot organisaties nodig zijn om de ontwikkeling van Ford verder te helpen, samen met het leveren van elektrische en digitaal verbonden voertuigen en diensten, en om verder te gaan met de iconische familie van interne verbrandingsmotoren van het bedrijf”, aldus het persbericht.

Focus op EV’s

Huidig Ford-CEO Jim Farley stapt over naar Ford Model e waar hij de afdeling zal leiden. Naast de productie van EV’s zullen ze zich dus ook bezighouden met het ontwikkelen van de nodige software om de wagens aan te sturen. Daarnaast gaat het ook op zoek naar manieren om de voertuigen beter tot bij de klanten te krijgen. Beide afdelingen zullen als aparte bedrijven functioneren die elkaar wel zullen steunen.

Vorig jaar gaf Ford nog aan 600.000 elektrische voertuigen te willen produceren tegen het einde van 2023. Met deze stap lijkt het deze belofte dus niet op te willen geven. Met deze inspanning hopen ze dan ook autofabrikant Tesla in te kunnen halen, die momenteel nog steeds de populairste producent van EV’s is.

Door deze twee takken uit elkaar te halen hoopt het bedrijf beide afdelingen van de nodige focus te kunnen voorzien. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf vandaag bekend in een persbericht. Het bedrijf vormt hiermee twee verschillende afdelingen met hun eigen specialisatie, zijnde Ford Blue en Ford Model e. Deze zullen zich respectievelijk richten op het traditionele aanbod van Ford en de elektrische wagens.

“De drijfkracht achter de verandering was erkenning dat verschillende aanpakken, talenten en tot slot organisaties nodig zijn om de ontwikkeling van Ford verder te helpen, samen met het leveren van elektrische en digitaal verbonden voertuigen en diensten, en om verder te gaan met de iconische familie van interne verbrandingsmotoren van het bedrijf”, aldus het persbericht.

Focus op EV’s

Huidig Ford-CEO Jim Farley stapt over naar Ford Model e waar hij de afdeling zal leiden. Naast de productie van EV’s zullen ze zich dus ook bezighouden met het ontwikkelen van de nodige software om de wagens aan te sturen. Daarnaast gaat het ook op zoek naar manieren om de voertuigen beter tot bij de klanten te krijgen. Beide afdelingen zullen als aparte bedrijven functioneren die elkaar wel zullen steunen.

Vorig jaar gaf Ford nog aan 600.000 elektrische voertuigen te willen produceren tegen het einde van 2023. Met deze stap lijkt het deze belofte dus niet op te willen geven. Met deze inspanning hopen ze dan ook autofabrikant Tesla in te kunnen halen, die momenteel nog steeds de populairste producent van EV’s is.

elektrische wagensford

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!