Belgische e-bike merk Cowboy haalt 80 miljoen dollar op in nieuwe kapitaalronde
Met meer dan 70 miljoen euro extra kapitaal kan Cowboy zijn volgende stappen zetten op de Belgische markt, maar ook internationaal zijn de elektrische fietsen te vinden. Cowboy is sinds vorige jaar immers op veel nieuwe markten thuis, waaronder in de Verenigde Staten. De 80 miljoen dollar komt bij de 23 miljoen die het merk vorig jaar ophaalde en andere financieringsmethodes, zoals de crowdfundingactie uit 2019 (die binnenkort een vervolg zal krijgen). In totaal goed voor maar liefst 120 miljoen dollar (107,6 miljoen euro).
Investering in groei op alle vlakken
Volgens Cowboy zullen de belangrijkste initiatieven en investeringen in 2022 om centrale groeithema’s draaien: excellentie in productontwerp, on demand services, fitness en klanttevredenheid. Significante Research & Development investeringen en groei in de inhouse capaciteiten voor de bouw, het ontwerp en het productieproces van de fiets behouden centrale prioriteit. Zeker dit laatste is belangrijk in de huidige economische situatie met veel problemen in de logistieke keten, want meer eigen productieprocessen betekent een lagere levertijd voor de klant. Het doel is om tot 50 procent van de fietsonderdelen en componenten te produceren in Europa.
“Ik ben verheugd over de nieuwe steun van onze investeerders, die onze bedrijfsgroei en productinnovatie zal versnellen,” zegt Adrien Roose, Co-Founder & CEO van Cowboy. “Met het nieuwe kapitaal brengen we ons industrieel design en technologische ontwikkeling inhouse. Dit geeft ons als het meest gewilde e-bike merk een extra competitief randje.”
Milieu en welzijn
Het voorbije jaar zagen we producten zoals de nieuwe Cowboy 4 en 4ST en Cowboy Care op de markt verschijnen en ook voor 2022 staat er heel wat op de planning. Zo zal Cowboy twee nieuwe brand stores openen om de Cowboy Saloon in Brussel te vergezellen. Ook zal het merk de focus leggen op de milieucrisis en tegelijk de fitness en het mentaal welzijn van zijn riders proberen verbeteren.
Met meer dan 70 miljoen euro extra kapitaal kan Cowboy zijn volgende stappen zetten op de Belgische markt, maar ook internationaal zijn de elektrische fietsen te vinden. Cowboy is sinds vorige jaar immers op veel nieuwe markten thuis, waaronder in de Verenigde Staten. De 80 miljoen dollar komt bij de 23 miljoen die het merk vorig jaar ophaalde en andere financieringsmethodes, zoals de crowdfundingactie uit 2019 (die binnenkort een vervolg zal krijgen). In totaal goed voor maar liefst 120 miljoen dollar (107,6 miljoen euro).
Investering in groei op alle vlakken
Volgens Cowboy zullen de belangrijkste initiatieven en investeringen in 2022 om centrale groeithema’s draaien: excellentie in productontwerp, on demand services, fitness en klanttevredenheid. Significante Research & Development investeringen en groei in de inhouse capaciteiten voor de bouw, het ontwerp en het productieproces van de fiets behouden centrale prioriteit. Zeker dit laatste is belangrijk in de huidige economische situatie met veel problemen in de logistieke keten, want meer eigen productieprocessen betekent een lagere levertijd voor de klant. Het doel is om tot 50 procent van de fietsonderdelen en componenten te produceren in Europa.
“Ik ben verheugd over de nieuwe steun van onze investeerders, die onze bedrijfsgroei en productinnovatie zal versnellen,” zegt Adrien Roose, Co-Founder & CEO van Cowboy. “Met het nieuwe kapitaal brengen we ons industrieel design en technologische ontwikkeling inhouse. Dit geeft ons als het meest gewilde e-bike merk een extra competitief randje.”
Milieu en welzijn
Het voorbije jaar zagen we producten zoals de nieuwe Cowboy 4 en 4ST en Cowboy Care op de markt verschijnen en ook voor 2022 staat er heel wat op de planning. Zo zal Cowboy twee nieuwe brand stores openen om de Cowboy Saloon in Brussel te vergezellen. Ook zal het merk de focus leggen op de milieucrisis en tegelijk de fitness en het mentaal welzijn van zijn riders proberen verbeteren.