Storing bij Telenet: webmail en apps liggen plat
Update: De webmail van Telenet lijkt inmiddels weer hersteld. Problemen met de Telenet-app zouden wel nog even kunnen duren. De klantendienst van Telenet is ook nog steeds moeilijk telefonisch bereikbaar. Telenet raadt aan om hen te contacteren via Facebook Messenger bij vragen.
Heb je vandaag problemen om in te loggen bij je webmail van Telenet? Je bent zeker niet de enige. Op Twitter klagen veel klanten van de telecomprovider dat bepaalde diensten sinds deze ochtend onbereikbaar. Ook op de website Allestoringen.be regent het meldingen binnen over Telenet-diensten die onbereikbaar zijn. Uit de klachten leiden we af dat de technische storingen vooral de webmail treffen en smartphone-applicaties zoals de algemene Mijn Telenet-app en de Yelo TV-app.
Inmiddels heeft een woordvoerder van Telenet al verduidelijkt aan VRTNWS dat het gaat om een technische storing bij de servers van de internetprovider. De achterliggende oorzaak zijn geplande onderhoudswerken die helaas niet helemaal liepen zoals gepland. Eerdere vermoedens over een cyberaanval worden daarmee meteen de kiem in gesmoord. Normaal gezien zouden de problemen geen invloed mogen hebben op je internetverbinding, al lezen we daar her en der ook wel klachten over. Ook inloggen met itsme kan moeilijker gaan dan anders.
- Problemen met itsme? Lees dan onze 5 tips
Telenet werkt volop aan een oplossing om haar servers zo snel mogelijk weer performant te krijgen. We vullen dit artikel verder aan van zodra er meer informatie bekend is. De laatste grote storing op de netwerken van Telenet dateerde van maart.
Laatst bijgewerkt op 07/12/21 (16u25).
Update: De webmail van Telenet lijkt inmiddels weer hersteld. Problemen met de Telenet-app zouden wel nog even kunnen duren. De klantendienst van Telenet is ook nog steeds moeilijk telefonisch bereikbaar. Telenet raadt aan om hen te contacteren via Facebook Messenger bij vragen.
Heb je vandaag problemen om in te loggen bij je webmail van Telenet? Je bent zeker niet de enige. Op Twitter klagen veel klanten van de telecomprovider dat bepaalde diensten sinds deze ochtend onbereikbaar. Ook op de website Allestoringen.be regent het meldingen binnen over Telenet-diensten die onbereikbaar zijn. Uit de klachten leiden we af dat de technische storingen vooral de webmail treffen en smartphone-applicaties zoals de algemene Mijn Telenet-app en de Yelo TV-app.
Inmiddels heeft een woordvoerder van Telenet al verduidelijkt aan VRTNWS dat het gaat om een technische storing bij de servers van de internetprovider. De achterliggende oorzaak zijn geplande onderhoudswerken die helaas niet helemaal liepen zoals gepland. Eerdere vermoedens over een cyberaanval worden daarmee meteen de kiem in gesmoord. Normaal gezien zouden de problemen geen invloed mogen hebben op je internetverbinding, al lezen we daar her en der ook wel klachten over. Ook inloggen met itsme kan moeilijker gaan dan anders.
- Problemen met itsme? Lees dan onze 5 tips
Telenet werkt volop aan een oplossing om haar servers zo snel mogelijk weer performant te krijgen. We vullen dit artikel verder aan van zodra er meer informatie bekend is. De laatste grote storing op de netwerken van Telenet dateerde van maart.
Laatst bijgewerkt op 07/12/21 (16u25).