Test

Dit is een popup

‘Facebook brengt smartwatch uit in de zomer van 2022’

Volgens bronnen werkt Facebook aan een smartwatch met twee camera's die we in de zomer van volgend jaar mogen verwachten.

The Information schreef in februari al over de plannen van Facebook om een smartwatch op de markt te brengen. Dat nieuws is tot heden nog niet door de socialmediagigant bevestigd, maar nu graaft The Verge de geruchten opnieuw op. Volgens The Verge is Facebook al begonnen aan de ontwikkeling van een smartwatch die ze tegen de zomer van 2022 hopen te lanceren. De plannen van Facebook zouden zich ook niet beperken tot één smartwatch.

Naast de gebruikelijke gezondheidsfeatures die je gewend bent zou de smartwatch van Facebook twee camera’s bevatten. Een camera die in het display zit verwerkt zou dienen om te videobellen, de tweede camera zit aan de achterkant en kan je losmaken om foto’s en video’s te maken. Via de smartwatch kan je die foto’s en video’s dan delen op Facebook en Instagram zonder daarvoor je smartphone nodig te hebben. Facebook lijkt dus op termijn haar platformen via eigen hardware naar de consument te willen brengen zonder Android, iOS of Windows nog nodig te hebben. De software die op de smartwatch zou draaien zou een variant zijn van Android.

Over prijzen en beschikbaarheid kunnen we nog maar weinig zeggen. Volgens The Verge zou de kostprijs rond de 400 dollar komen te liggen.

Facebook stort zich op hardware

Hoewel we Facebook vooral kennen van de sociale mediaplatformen, is het bedrijf zich al enkele jaren aan het heroriënteren richting de productie van hardware. Zo wil Facebook net als concullega’s Google en Apple een eigen ecosysteem creëren. Het bekendste hardwareproduct van Facebook is de VR-headset Oculus Quest, maar daarmee weet Facebook slechts een nichepubliek te bereiken. Het marktpotentieel van smartwatches is natuurlijk veel groter, de markt van wearables zit ook stevig in de lift. Facebook probeerde in 2019 Fitbit al binnen te lijven, maar Google ging er uiteindelijk met de smartwatchfabrikant ervan door. Sinds die mislukte overname zou Facebook al 1 miljard dollar hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen device.

Zou jij een smartwatch van Facebook kopen? Laat het ons weten in de reacties.

The Information schreef in februari al over de plannen van Facebook om een smartwatch op de markt te brengen. Dat nieuws is tot heden nog niet door de socialmediagigant bevestigd, maar nu graaft The Verge de geruchten opnieuw op. Volgens The Verge is Facebook al begonnen aan de ontwikkeling van een smartwatch die ze tegen de zomer van 2022 hopen te lanceren. De plannen van Facebook zouden zich ook niet beperken tot één smartwatch.

Naast de gebruikelijke gezondheidsfeatures die je gewend bent zou de smartwatch van Facebook twee camera’s bevatten. Een camera die in het display zit verwerkt zou dienen om te videobellen, de tweede camera zit aan de achterkant en kan je losmaken om foto’s en video’s te maken. Via de smartwatch kan je die foto’s en video’s dan delen op Facebook en Instagram zonder daarvoor je smartphone nodig te hebben. Facebook lijkt dus op termijn haar platformen via eigen hardware naar de consument te willen brengen zonder Android, iOS of Windows nog nodig te hebben. De software die op de smartwatch zou draaien zou een variant zijn van Android.

Over prijzen en beschikbaarheid kunnen we nog maar weinig zeggen. Volgens The Verge zou de kostprijs rond de 400 dollar komen te liggen.

Facebook stort zich op hardware

Hoewel we Facebook vooral kennen van de sociale mediaplatformen, is het bedrijf zich al enkele jaren aan het heroriënteren richting de productie van hardware. Zo wil Facebook net als concullega’s Google en Apple een eigen ecosysteem creëren. Het bekendste hardwareproduct van Facebook is de VR-headset Oculus Quest, maar daarmee weet Facebook slechts een nichepubliek te bereiken. Het marktpotentieel van smartwatches is natuurlijk veel groter, de markt van wearables zit ook stevig in de lift. Facebook probeerde in 2019 Fitbit al binnen te lijven, maar Google ging er uiteindelijk met de smartwatchfabrikant ervan door. Sinds die mislukte overname zou Facebook al 1 miljard dollar hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van een eigen device.

Zou jij een smartwatch van Facebook kopen? Laat het ons weten in de reacties.

instanieuwsontspanningsmartwatch

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!