OnePlus 9 bezorgt smartphonemerk ijzersterk kwartaal
De onlangs gelanceerde OnePlus 9 neemt bij die stijging het leeuwendeel voor zijn rekening: het vlaggenschip was goed voor 65 procent van de totale omzet. Opvallend is dat Noord-Europa de meest succesvolle Europese markt werd (goed voor 30 procent van de omzet op het continent). Dat is helemaal volgens de groeistrategie van moederbedrijf OPPO, zo klinkt het.
West-Europa komt op de tweede plaats en onze regionen (Centraal-Europa), vervolledigen het podium. In Finland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk was OnePlus de eerste drie maanden van dit jaar het meest succesvol. Een jaar geleden zette het merk belangrijke stappen in Noord-Europa. Toen was OnePlus al een populaire smartphonekeuze in Finland en Denemarken. Uit de Market Monitor van Counterpoint Research bleek ook dat het Chinese merk in Finland op nummer één stond als het ging over Android-toestellen met 5G.
OnePlus 9 geliefd in Europa
Tuomas Lampen, Head of Strategy bij OnePlus Europe: “We zijn 2021 in Europa uitstekend van start gegaan, mede dankzij de sterke performance van de flagshipserie, de groeiende Europese community, continue investeringen in belangrijke markten als Noord-Europa en onze focus op nieuwe markten, zoals Centraal-Oost-Europa, voor een duurzame groei. In de toekomst bouwen we naar een breder productportfolio voor 5G-ready-toestellen, werken we samen met onze community en maken we van OnePlus een serieuze naam op het gebied van betrouwbare en premium smartphone-ervaringen binnen alle prijssegmenten”, klinkt het ambitieus.
De Europese consument weet de OnePlus 9 duidelijk te smaken. De samenwerking met Hasselblad voor een flagshipcamera, bleek een goede zet. OnePlus waagde zich met de OnePlus Watch aan en nieuw marktsegment en deed dat best aardig. Check zeker onze reviews van de OnePlus 9 Pro en de OnePlus Watch.
OPPO 4de grootste in Europa
Tegenover een jaar geleden kon OPPO (hoofdaandeelhouder van OnePlus) een groei van 94 procent noteren. Dat meldt Counterpoint Research Market nog. Door zijn omzet in een jaar tijd te verdubbelen, hijst OPPO zich naar de vierde plek in Europa. Het podium bestaat uit Samsung, Apple en Xiaomi.
Prijsdaling 8T en Nord
Er komt ook en prijsdaling aan voor de OnePlus 8T. Die kost nu nog 549 euro, maar zal vanaf 3 mei voor 499 euro beschikbaar zijn. De prijs van het budgetmodel, de OnePlus Nord, zakt naar 369 euro.
De onlangs gelanceerde OnePlus 9 neemt bij die stijging het leeuwendeel voor zijn rekening: het vlaggenschip was goed voor 65 procent van de totale omzet. Opvallend is dat Noord-Europa de meest succesvolle Europese markt werd (goed voor 30 procent van de omzet op het continent). Dat is helemaal volgens de groeistrategie van moederbedrijf OPPO, zo klinkt het.
West-Europa komt op de tweede plaats en onze regionen (Centraal-Europa), vervolledigen het podium. In Finland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk was OnePlus de eerste drie maanden van dit jaar het meest succesvol. Een jaar geleden zette het merk belangrijke stappen in Noord-Europa. Toen was OnePlus al een populaire smartphonekeuze in Finland en Denemarken. Uit de Market Monitor van Counterpoint Research bleek ook dat het Chinese merk in Finland op nummer één stond als het ging over Android-toestellen met 5G.
OnePlus 9 geliefd in Europa
Tuomas Lampen, Head of Strategy bij OnePlus Europe: “We zijn 2021 in Europa uitstekend van start gegaan, mede dankzij de sterke performance van de flagshipserie, de groeiende Europese community, continue investeringen in belangrijke markten als Noord-Europa en onze focus op nieuwe markten, zoals Centraal-Oost-Europa, voor een duurzame groei. In de toekomst bouwen we naar een breder productportfolio voor 5G-ready-toestellen, werken we samen met onze community en maken we van OnePlus een serieuze naam op het gebied van betrouwbare en premium smartphone-ervaringen binnen alle prijssegmenten”, klinkt het ambitieus.
De Europese consument weet de OnePlus 9 duidelijk te smaken. De samenwerking met Hasselblad voor een flagshipcamera, bleek een goede zet. OnePlus waagde zich met de OnePlus Watch aan en nieuw marktsegment en deed dat best aardig. Check zeker onze reviews van de OnePlus 9 Pro en de OnePlus Watch.
OPPO 4de grootste in Europa
Tegenover een jaar geleden kon OPPO (hoofdaandeelhouder van OnePlus) een groei van 94 procent noteren. Dat meldt Counterpoint Research Market nog. Door zijn omzet in een jaar tijd te verdubbelen, hijst OPPO zich naar de vierde plek in Europa. Het podium bestaat uit Samsung, Apple en Xiaomi.
Prijsdaling 8T en Nord
Er komt ook en prijsdaling aan voor de OnePlus 8T. Die kost nu nog 549 euro, maar zal vanaf 3 mei voor 499 euro beschikbaar zijn. De prijs van het budgetmodel, de OnePlus Nord, zakt naar 369 euro.