Test

Dit is een popup

Viva Wallet en PrestaShop starten partnership voor slim betalen

Viva Wallet en Prestashop partnership
Viva Wallet en PrestaShop gaan samenwerken om onlineverkopers in Europa en het Verenigd Koninkrijk slimme betaaloplossingen te bieden.

De pan-Europese Neobank Viva Wallet is in 23 Europese landen actief. PrestaShop, van zijn kant, is een toonaangevend opensource e-commerceplatform. Via hun partnerschap willen ze naar eigen zeggen “duizenden onlineverkopers in Europa en het VK gelokaliseerde betalingen laten uitvoeren in een paar klikken”.  

Daarbij staat de module van Viva Wallet centraal. Die zal frictieloze betalingen toelaten, die zich automatisch aanpassen aan het gebruik van de klant. Frictieloos betalen betekent dat de koopervaring vlekkeloos en eenvoudig is. Verkopers kunnen volgens Viva Wallet een grotere omzet verwachten dankzij de lokale targetingparameters.  

Dichtbij de klant

Die komen tot stand dankzij de volledig gelokaliseerde ervaring die de klant aangeboden krijgt. Denk daarbij aan de locatie, taal, lokale betalingstypes en voorkeuren van de klant, zoals het type apparaat en de betaalwijze die hun voorkeur geniet. 

Viva Wallet komt ook de verkopers tegemoet met onder meer extra voordelen, zoals een gelokaliseerde IBAN-account en een BIN business debitcard. De uitbetaling gebeurt de volgende dag en er worden in het systeem geen transactiekosten aangerekend. 

“We zijn verheugd om een samenwerking aan te gaan met Viva Wallet, een toonaangevende betaalprovider die plannen aanbiedt vanaf 0% transactiekosten via haar Business Debitcard-programma. Ons Europese partnerschap zal de voetafdruk van Viva Wallet vergroten en de acquisitie van haar merchants binnen ons open-source ecosysteem doen versnellen”, aldus Valerio Martelli VP of Partnership bij PrestaShop. 

De pan-Europese Neobank Viva Wallet is in 23 Europese landen actief. PrestaShop, van zijn kant, is een toonaangevend opensource e-commerceplatform. Via hun partnerschap willen ze naar eigen zeggen “duizenden onlineverkopers in Europa en het VK gelokaliseerde betalingen laten uitvoeren in een paar klikken”.  

Daarbij staat de module van Viva Wallet centraal. Die zal frictieloze betalingen toelaten, die zich automatisch aanpassen aan het gebruik van de klant. Frictieloos betalen betekent dat de koopervaring vlekkeloos en eenvoudig is. Verkopers kunnen volgens Viva Wallet een grotere omzet verwachten dankzij de lokale targetingparameters.  

Dichtbij de klant

Die komen tot stand dankzij de volledig gelokaliseerde ervaring die de klant aangeboden krijgt. Denk daarbij aan de locatie, taal, lokale betalingstypes en voorkeuren van de klant, zoals het type apparaat en de betaalwijze die hun voorkeur geniet. 

Viva Wallet komt ook de verkopers tegemoet met onder meer extra voordelen, zoals een gelokaliseerde IBAN-account en een BIN business debitcard. De uitbetaling gebeurt de volgende dag en er worden in het systeem geen transactiekosten aangerekend. 

“We zijn verheugd om een samenwerking aan te gaan met Viva Wallet, een toonaangevende betaalprovider die plannen aanbiedt vanaf 0% transactiekosten via haar Business Debitcard-programma. Ons Europese partnerschap zal de voetafdruk van Viva Wallet vergroten en de acquisitie van haar merchants binnen ons open-source ecosysteem doen versnellen”, aldus Valerio Martelli VP of Partnership bij PrestaShop. 

businessfintechretailsmart business

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!