Test

Dit is een popup

Facebook en Instagram laten politieke reclame wegfilteren

Facebook-apps panne
Deauville, France - MAY 26, 2011 : Facebook CEO Mark Zuckerberg participates to a conference about web technologies during the french G8 in the north of France with the Google CEO Eric Schmidt, Hiroshi Mikitani, founder of Rakuten, the Businessman in advertising Maurice Levy and the Orange CEO Eric Richard.
Op Facebook en dochterplatform Instagram zal je voortaan politieke reclame gemakkelijker kunnen wegfilteren. Facebook komt tegemoet aan die vraag.

“Politieke advertenties spelen een belangrijke rol in tijden van verkiezingen. Toch hebben gebruikers ons laten weten dat ze de mogelijkheid willen hebben om politieke advertenties te weren van hun Facebook- en Instagram-feeds”, stellen Mark Zuckerberg en co. De functie is vanaf vandaag ook in onze contreien beschikbaar.  

Bovendien geldt ze ook voor sociale kwesties en alle berichtgeving rond verkiezingen in het algemeen. Dat kan gaan over belastingmaatregelen van de overheid, klimaatverandering, tot het migratiethema. Elke berichtgeving die door of uit naam van een politicus of partij gemaakt wordt, rekent Facebook tot deze categorie van advertenties. 

Aangepaste instellingen 

De instelling over advertentie-onderwerpen is vanaf donderdag terug te vinden in onderstaand menu.

Je kan ook rechtstreeks in je nieuwsfeed een advertentie aanduiden om ‘minder van dat soort advertenties te zien’. Volgens Facebook zal je dan amper of niets meer van dat soort advertenties te zien krijgen. “Wereldwijd kregen we de feedback van onze gebruikers dat ze minder politieke advertenties wilden zien op Facebook en Instagram en nu geven we mensen in meer dan 90 landen de kans om zelf die keuze te maken”, klinkt het. 

Aangekondigd door Zuckerberg

De update zat er aan te komen, want Mark Zuckerberg gaf eerder al aan dat hij minder politiek wou zien op zijn platform. “We willen stappen ondernemen om de hoeveelheid politieke content in de nieuwsfeed af te bouwen”, zei de CEO onlangs. “We willen absoluut dat mensen zich politiek blijven engageren en discussies voeren. Vaak zijn die heel nuttig en nodig. Het kan een mooi platform zijn om onrecht te bestrijden of om iets op te steken van mensen met andere meningen. Daarom willen we dat die discussies zullen kunnen blijven plaatsvinden. Daartegenover staat de belangrijke feedback van onze community: politiek en gebikkel mogen de gebruikservaring niet gaat domineren”, vindt Zuckerberg.

“Politieke advertenties spelen een belangrijke rol in tijden van verkiezingen. Toch hebben gebruikers ons laten weten dat ze de mogelijkheid willen hebben om politieke advertenties te weren van hun Facebook- en Instagram-feeds”, stellen Mark Zuckerberg en co. De functie is vanaf vandaag ook in onze contreien beschikbaar.  

Bovendien geldt ze ook voor sociale kwesties en alle berichtgeving rond verkiezingen in het algemeen. Dat kan gaan over belastingmaatregelen van de overheid, klimaatverandering, tot het migratiethema. Elke berichtgeving die door of uit naam van een politicus of partij gemaakt wordt, rekent Facebook tot deze categorie van advertenties. 

Aangepaste instellingen 

De instelling over advertentie-onderwerpen is vanaf donderdag terug te vinden in onderstaand menu.

Je kan ook rechtstreeks in je nieuwsfeed een advertentie aanduiden om ‘minder van dat soort advertenties te zien’. Volgens Facebook zal je dan amper of niets meer van dat soort advertenties te zien krijgen. “Wereldwijd kregen we de feedback van onze gebruikers dat ze minder politieke advertenties wilden zien op Facebook en Instagram en nu geven we mensen in meer dan 90 landen de kans om zelf die keuze te maken”, klinkt het. 

Aangekondigd door Zuckerberg

De update zat er aan te komen, want Mark Zuckerberg gaf eerder al aan dat hij minder politiek wou zien op zijn platform. “We willen stappen ondernemen om de hoeveelheid politieke content in de nieuwsfeed af te bouwen”, zei de CEO onlangs. “We willen absoluut dat mensen zich politiek blijven engageren en discussies voeren. Vaak zijn die heel nuttig en nodig. Het kan een mooi platform zijn om onrecht te bestrijden of om iets op te steken van mensen met andere meningen. Daarom willen we dat die discussies zullen kunnen blijven plaatsvinden. Daartegenover staat de belangrijke feedback van onze community: politiek en gebikkel mogen de gebruikservaring niet gaat domineren”, vindt Zuckerberg.

advertentiesinstagram

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!