Test

Dit is een popup

Boeing 737 Max mag weer vliegen in de V.S. & EU

Boeing 737 MAX
De Boeing 737 Max 'is weer veilig om te vliegen'. Dat zijn de woorden van de Europese en Amerikaanse instanties die weer goedkeuring gaven.

Het is weer een tijdje geleden dat we nog eens iets gehoord hebben rond het zorgenkindje van Boeing. De 737 Max zorgde begin 2019 voor heel wat ernstige problemen waarbij er in maart 2019 zelfs twee dodelijke crashes waren.

De reden? Een fout in de software zou ervoor gezorgd hebben dat de neus van het toestel naar beneden werd geduwd. Die software werd gebouwd door verschillende externe partners. Volgens verscheidene bronnen moest de ontwikkeling van die software ook zo goedkoop mogelijk blijven. Maar dat blijkt niet het enige probleem te zijn. Verschillende experts zijn er dan ook van overtuigd dat de Boeing 737 Max een fysieke fout heeft die in het design van het toestel zit.

Boeing 737 Max

Sinds deze maand heeft Boeing in de V.S. een goedkeuring van de Federal Aviation Administration (FAA). Het officiële overheidsorgaan staat toe dat de 737 Max weer mag gaan vliegen onder bepaalde voorwaarden. Alle producedures en handleidingen moeten vernieuwd worden, de software-updates moeten op ieder toestel geïnstalleerd worden en alle toestellen moeten opnieuw testvluchten ondergaan. Ook in Europa heeft toestel weer goedkeuring om te vliegen.

Nadat al deze procedures en tests gebeurd zijn, zou de Boeing terug passagiers kunnen gaan vervoeren. Al zal dat nog zeker tot de lente van 2021 duren. Het is natuurlijk nog maar de vraag of de vliegtuigbouwer het vertrouwen van zowel passagiers als airlines zal kunnen krijgen.

Het is weer een tijdje geleden dat we nog eens iets gehoord hebben rond het zorgenkindje van Boeing. De 737 Max zorgde begin 2019 voor heel wat ernstige problemen waarbij er in maart 2019 zelfs twee dodelijke crashes waren.

De reden? Een fout in de software zou ervoor gezorgd hebben dat de neus van het toestel naar beneden werd geduwd. Die software werd gebouwd door verschillende externe partners. Volgens verscheidene bronnen moest de ontwikkeling van die software ook zo goedkoop mogelijk blijven. Maar dat blijkt niet het enige probleem te zijn. Verschillende experts zijn er dan ook van overtuigd dat de Boeing 737 Max een fysieke fout heeft die in het design van het toestel zit.

Boeing 737 Max

Sinds deze maand heeft Boeing in de V.S. een goedkeuring van de Federal Aviation Administration (FAA). Het officiële overheidsorgaan staat toe dat de 737 Max weer mag gaan vliegen onder bepaalde voorwaarden. Alle producedures en handleidingen moeten vernieuwd worden, de software-updates moeten op ieder toestel geïnstalleerd worden en alle toestellen moeten opnieuw testvluchten ondergaan. Ook in Europa heeft toestel weer goedkeuring om te vliegen.

Nadat al deze procedures en tests gebeurd zijn, zou de Boeing terug passagiers kunnen gaan vervoeren. Al zal dat nog zeker tot de lente van 2021 duren. Het is natuurlijk nog maar de vraag of de vliegtuigbouwer het vertrouwen van zowel passagiers als airlines zal kunnen krijgen.

ontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!