Facebook en Instagram krijgen eigen gratis webshop-functie voor kleine bedrijven
Gisterenavond heeft Mark Zuckerberg aan de hand van een video op zijn eigen pagina Facebook Shops aangekondigd. Een gratis webshop-functie die in Facebook en Instagram zit en vooral bedoeld is om kleine winkels en bedrijven een hart onder de riem te steken zodat ze hun producten kosteloos op internet kunnen aanbieden.
Facebook Shops
Facebook Shops zal in de komende weken en maanden geleidelijk aan uitgerold worden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met Shopify, BigCommerce en WooCommerce. De bedoeling is vooral dat gebruikers die actief zijn op sociale media van Facebook (Instagram, WhatsApp, Facebook zelf) het platform niet moeten verlaten om hun aankoop te doen.
Heel wat mensen reageerden in eerste instantie nogal kritisch omdat het socialemediaplatform onder andere op vlak van privacy slecht scoort. Maar daar heeft Zuckerberg aan gedacht, hij liet weten dat het bedrijf daar aandacht voor heeft en publiceerde ook een specifieke pagina daarvoor.
Het zal ook mogelijk zijn om loyaliteitsprogramma’s op te starten waarbij klanten punten kunnen sparen, kortingen kunnen sprokkelen en waarbij de verkoper heel gemakkelijk gebruik kan maken van kortingsbonnen en andere deals.
Facebook v.s. Amazon
Met de nieuwe webshopfunctie wil het bedrijf vooral ook de concurrentie aangaan met Amazon. Het socialemediaplatform heeft in de voorbije jaren al talloze pogingen ondernomen om zijn graantje mee te pikken in e-commercland maar is daar tot op heden niet in geslaagd. Het platform speelt daarbij ook in op het feit dat Amazon de laatste tijd niet positief in het nieuws kwam door zijn relatie met kleine verkopers. Maar we hoeven niet ver te gaan, ook Bol.com zou hier wel eens de impact van kunnen voelen.
Gisterenavond heeft Mark Zuckerberg aan de hand van een video op zijn eigen pagina Facebook Shops aangekondigd. Een gratis webshop-functie die in Facebook en Instagram zit en vooral bedoeld is om kleine winkels en bedrijven een hart onder de riem te steken zodat ze hun producten kosteloos op internet kunnen aanbieden.
Facebook Shops
Facebook Shops zal in de komende weken en maanden geleidelijk aan uitgerold worden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met Shopify, BigCommerce en WooCommerce. De bedoeling is vooral dat gebruikers die actief zijn op sociale media van Facebook (Instagram, WhatsApp, Facebook zelf) het platform niet moeten verlaten om hun aankoop te doen.
Heel wat mensen reageerden in eerste instantie nogal kritisch omdat het socialemediaplatform onder andere op vlak van privacy slecht scoort. Maar daar heeft Zuckerberg aan gedacht, hij liet weten dat het bedrijf daar aandacht voor heeft en publiceerde ook een specifieke pagina daarvoor.
Het zal ook mogelijk zijn om loyaliteitsprogramma’s op te starten waarbij klanten punten kunnen sparen, kortingen kunnen sprokkelen en waarbij de verkoper heel gemakkelijk gebruik kan maken van kortingsbonnen en andere deals.
Facebook v.s. Amazon
Met de nieuwe webshopfunctie wil het bedrijf vooral ook de concurrentie aangaan met Amazon. Het socialemediaplatform heeft in de voorbije jaren al talloze pogingen ondernomen om zijn graantje mee te pikken in e-commercland maar is daar tot op heden niet in geslaagd. Het platform speelt daarbij ook in op het feit dat Amazon de laatste tijd niet positief in het nieuws kwam door zijn relatie met kleine verkopers. Maar we hoeven niet ver te gaan, ook Bol.com zou hier wel eens de impact van kunnen voelen.