Test

Dit is een popup

Polestar onthult nieuwe details over Precept conceptwagen

Polestar Precept
Het design van de Polestar Precept kennen we al. Maar deze week zoomde CEO Thomas Ingenlath meer in op de pittige details van deze conceptwagen.

Na de lancering van de Polestar Precept conceptwagen eind februari, komt de Zweedse autobouwer met nieuwe details over de toekomst van zijn elektrische wagens. Deze week zoomt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, in op de Precept vanuit de hoofdzetel in het Zweedse Göteborg.

Polestar Precept

De naam “Precept” benadrukt de rol van de wagen, namelijk het concreet positioneren van Polestar als hedendaags merk voor elektrische prestaties. Precept is een manifest van de dingen die zullen komen; een verklaring. De wagen is een belangrijke mijlpaal voor Polestar als merk en beschrijft zijn unieke designfilosofie die stevig verankerd is in de waarden van het merk: puur, vooruitstrevend en prestatiegericht.

Hieronder kan je alle exacte details van de opbouw van de Precept terugvinden. Van higtech duurzame materialen tot speciale tapijten die zijn geweven uit Nylon 6, petflessen, ADAS en een enorm bestuurdersdisplay. De lijst is lang, maar best bewonderingswaardig.

Duurzaamheid

  • Het Precept-interieur laat zien hoe hightech, duurzame materialen in de juiste combinatie samensmelten tot nieuw luxueus design.
  • Het vegan interieur met een hoog gehalte aan gerecycled materiaal, voortbouwend op de reeds gerealiseerde vegan elementen van de Polestar 2.
  • Polestar werkt samen met Bcomp aan de integratie van natuurlijk composiet op basis van vlas, dat op grote schaal wordt gebruikt ter vervanging van andere kunststof.
  • Composietmateriaal vermindert het totale gewicht tot 50% en het kunststofgehalte met 80%.
  • De gepatenteerde powerRibs™-technologie van Bcomp is geïnspireerd op bladnerven en is zeer stevig en licht.
  • Het Bcomp’s ampliTex™ composietmateriaal wordt versterkt door de powerRibs™ om sterke en stevige componenten te creëren die trillingen tot 250% kunnen laten verminderen en beter presteren tijdens een botsing.
  • De zittingen zijn 3D-gebreid met één draad uit 100% gerecyclede PET-flessen. Ze zijn precies op maat gemaakt zonder afval of afsnijdsels.
  • De gerecycleerde plastic flessen worden ook gebruikt voor het 100% gerecycleerde hemelbekledingstextiel.
  • De ECONYL® -tapijten zijn geweven uit Nylon 6, gerecupereerd uit teruggewonnen visnetten.
  • Afval en gerecycleerde kurk uit de wijnindustrie worden omgezet in kurkvinyl voor de zittingen en hoofdsteunen.

Digitale technologie

  • Een geëvolueerde versie van het Android-aangedreven infotainmentsysteem dat voor het eerst te zien was in Polestar 2.
  • De grote digitale 15-inch interface herkent de bestuurder wanneer die dichterbij komt, met instellingen en persoonlijke content die door de Polestar Digital Key worden vastgesteld.
  • Google Assistant omvat geavanceerde spraaktechnologie met meer talen, de mogelijkheid om lokale accenten te begrijpen en gepersonaliseerde ervaringen.
  • Videostreamingdiensten zullen beschikbaar worden wanneer de auto geparkeerd staat of opgeladen wordt.
  • De gepresenteerde bedieningselementen worden aangepast wanneer de hand van een gebruiker dichterbij komt. Zo worden de helderheid van het scherm en de inhoud ervan aangepast aan de bewegingen en de behoefte aan meer of minder informatie, afhankelijk van de handelingen van de gebruiker.
  • Het 9-inch horizontale bestuurdersdisplay bevat vitale informatie en is gekoppeld aan eyetracking.
  • Eyetracking controleert waar de bestuurder naar kijkt en past de manier waarop de informatie wordt gepresenteerd aan – kleiner en gedetailleerder wanneer de bestuurder zich op het display richt, en groter, helderder, vitale informatie wanneer hij zijn blik op de weg richt.
  • Google Maps en ADAS (Advanced Driver Assistance System) zijn nu samengevoegd tot één systeem voor veiligere manoeuvres en nauwkeurigere voorspellingen op basis van de verkeersomstandigheden, en worden samen weergegeven in één gecombineerde grafiek op het bestuurdersdisplay.

Design

  • Een duidelijke richting voor het design van Polestar gekenmerkt door een ingehouden maar krachtige oppervlakte en aërodynamische efficiëntie.
  • Het Polestar design evolueert en laat zich inspireren door duurzaamheid en technologie in plaats van terug te blikken op historische automobielreferenties.
  • Precept is een bewijs van hoe avant-gardistisch design en perfecte proporties een nieuwe esthetiek kunnen creëren voor het elektrische tijdperk.
  • De voorvleugel geïntegreerd in de motorkap verbetert de luchtstroom door de turbulentie over de gehele breedte van de wagen te verminderen – wat belangrijk is voor het vergroten van het EV-bereik.
  • De lucht kan de wielkasten verlaten dankzij de luchtkanalen achter de voorwielen. Dit zorgt voor een betere laminaire stroming rond de zijkant van de auto.
  • De luchtkanalen voor en achter de achterwielen dragen bij aan de koeling van de remmen en aan de drukontlasting van het stuurhuis.
  • De 22-inch prestatiewielen zijn gesmeed, machinaal bewerkt en voorzien van aërodynamische inzetstukken.
  • De typerende hamer van Thor in de LED-koplamp evolueert naar een versie met gescheiden elementen, waardoor het een dynamische, meer robotachtige en merkdefiniërende interpretatie krijgt.
  • Welkomst- en afscheidslichtsequenties zijn geïnspireerd op astronomische gebeurtenissen. Ze starten met een lichtstraal vanuit het midden van de auto naar buiten toe.
  • Het rooster aan de voorzijde is vervangen door de Polestar SmartZone, wat een verschuiving betekent van ademen naar zien. Dit bevat nu technologie voor de veiligheidssensoren en assistentiefuncties voor de bestuurder. 
  • Extra SmartZones aan weerszijden van de auto bevatten extra rijhulpsensoren.
  • De LIDAR-pod wordt boven op het glazen dak gepositioneerd voor superieur zicht voor de toekomstige geavanceerde rijtechnologie.

Precept toont waar we naartoe gaan – onze designrichting, onze ambities op het gebied van duurzaamheid en de grote digitale gebruikerservaring die we met die toekomstige auto’s zullen realiseren.

Thomas Ingenlath, CEO van Polestar
  • Een afwisseling tussen hoogglanzende en matte oppervlakken binnen één kleur of schakeling tussen materialen, waardoor er minder chroom nodig is.
  • Sensor- en verlichtingstechnologieën, evenals high-tech materialen, met een hoogstaand design, dienen als een nieuwe set van premium details, ver weg van de typische materialen zoals chroom, leer en hout vermijdt.
  • Afbeeldingen zijn minimalistisch, in een Polestar-uitvoering – technische beschrijvingen en precieze uitdrukkingen.
  • De LED-zijmarkeringen op de C-pijler geven de laadstatus aan.
  • De voorspoiler, zijdorpels en achterklep in de natuurlijke Bcomp stellen de echo-interieurpanelen samen.
  • De verzonken deurklinken en de verzonken integratie van de ruiten zorgen ervoor dat alle luchtstroomstoringen verleden tijd zijn.
  • De slanke taille en krachtige heupen resulteren in een aërodynamisch verloop van de cabine.
  • De deuren openen breed voor een gemakkelijke toegang en de achterdeuren zijn achteraan scharnierend.
  • De lange wielbasis biedt plaats voor een hoge accucapaciteit en veel ruimte in het interieur ondanks de lage daklijn. De accu’s zijn in de bodem geïntegreerd zonder dat ze in de voetruimte van de achterpassagiers terechtkomen, zoals bij Polestar 2.
  • De beenruimte achteraan is zeer belangrijk, te vergelijken met die van grotere luxe tourers, en wordt aangevuld met ruime hoofdruimte en een panoramisch uitzicht.
  • Een nauwkeurig, met diamant geslepen kristal herbergt een holografische projectie van het Polestar-embleem dat zweeft tussen de hoofdsteunen van de achterbank. Het embleem dient als symbool voor de rol van het merk als leidende ster in een nieuwe uitvoering en een inscriptie op het kristal toont de precieze astronomische positie van de poolster.
  • De signatuur achteraan is voorzien van nauwkeurige en geometrische verlichting in een zachte, sculpturale lichaamsvorm.
  • Omdat er geen conventionele achterruit aanwezig is, kan de achterste dakbalk verder naar achteren worden geschoven. Zo bekom je een groter, enkelvoudig glazen dak en een betere hoofdruimte – en een grotere, diepere achterklepopening met een dakscharnier.
  • De camera achteraan en zijcamera’s bieden informatie voor de digitale binnenspiegels.
  • De achterlichten over de volle breedte met verticale luchtbladen vervolledigen het aërodynamische ontwerp, waardoor een betere luchtstroom van het mogelijk wordt.

Na de lancering van de Polestar Precept conceptwagen eind februari, komt de Zweedse autobouwer met nieuwe details over de toekomst van zijn elektrische wagens. Deze week zoomt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, in op de Precept vanuit de hoofdzetel in het Zweedse Göteborg.

Polestar Precept

De naam “Precept” benadrukt de rol van de wagen, namelijk het concreet positioneren van Polestar als hedendaags merk voor elektrische prestaties. Precept is een manifest van de dingen die zullen komen; een verklaring. De wagen is een belangrijke mijlpaal voor Polestar als merk en beschrijft zijn unieke designfilosofie die stevig verankerd is in de waarden van het merk: puur, vooruitstrevend en prestatiegericht.

Hieronder kan je alle exacte details van de opbouw van de Precept terugvinden. Van higtech duurzame materialen tot speciale tapijten die zijn geweven uit Nylon 6, petflessen, ADAS en een enorm bestuurdersdisplay. De lijst is lang, maar best bewonderingswaardig.

Duurzaamheid

  • Het Precept-interieur laat zien hoe hightech, duurzame materialen in de juiste combinatie samensmelten tot nieuw luxueus design.
  • Het vegan interieur met een hoog gehalte aan gerecycled materiaal, voortbouwend op de reeds gerealiseerde vegan elementen van de Polestar 2.
  • Polestar werkt samen met Bcomp aan de integratie van natuurlijk composiet op basis van vlas, dat op grote schaal wordt gebruikt ter vervanging van andere kunststof.
  • Composietmateriaal vermindert het totale gewicht tot 50% en het kunststofgehalte met 80%.
  • De gepatenteerde powerRibs™-technologie van Bcomp is geïnspireerd op bladnerven en is zeer stevig en licht.
  • Het Bcomp’s ampliTex™ composietmateriaal wordt versterkt door de powerRibs™ om sterke en stevige componenten te creëren die trillingen tot 250% kunnen laten verminderen en beter presteren tijdens een botsing.
  • De zittingen zijn 3D-gebreid met één draad uit 100% gerecyclede PET-flessen. Ze zijn precies op maat gemaakt zonder afval of afsnijdsels.
  • De gerecycleerde plastic flessen worden ook gebruikt voor het 100% gerecycleerde hemelbekledingstextiel.
  • De ECONYL® -tapijten zijn geweven uit Nylon 6, gerecupereerd uit teruggewonnen visnetten.
  • Afval en gerecycleerde kurk uit de wijnindustrie worden omgezet in kurkvinyl voor de zittingen en hoofdsteunen.

Digitale technologie

  • Een geëvolueerde versie van het Android-aangedreven infotainmentsysteem dat voor het eerst te zien was in Polestar 2.
  • De grote digitale 15-inch interface herkent de bestuurder wanneer die dichterbij komt, met instellingen en persoonlijke content die door de Polestar Digital Key worden vastgesteld.
  • Google Assistant omvat geavanceerde spraaktechnologie met meer talen, de mogelijkheid om lokale accenten te begrijpen en gepersonaliseerde ervaringen.
  • Videostreamingdiensten zullen beschikbaar worden wanneer de auto geparkeerd staat of opgeladen wordt.
  • De gepresenteerde bedieningselementen worden aangepast wanneer de hand van een gebruiker dichterbij komt. Zo worden de helderheid van het scherm en de inhoud ervan aangepast aan de bewegingen en de behoefte aan meer of minder informatie, afhankelijk van de handelingen van de gebruiker.
  • Het 9-inch horizontale bestuurdersdisplay bevat vitale informatie en is gekoppeld aan eyetracking.
  • Eyetracking controleert waar de bestuurder naar kijkt en past de manier waarop de informatie wordt gepresenteerd aan – kleiner en gedetailleerder wanneer de bestuurder zich op het display richt, en groter, helderder, vitale informatie wanneer hij zijn blik op de weg richt.
  • Google Maps en ADAS (Advanced Driver Assistance System) zijn nu samengevoegd tot één systeem voor veiligere manoeuvres en nauwkeurigere voorspellingen op basis van de verkeersomstandigheden, en worden samen weergegeven in één gecombineerde grafiek op het bestuurdersdisplay.

Design

  • Een duidelijke richting voor het design van Polestar gekenmerkt door een ingehouden maar krachtige oppervlakte en aërodynamische efficiëntie.
  • Het Polestar design evolueert en laat zich inspireren door duurzaamheid en technologie in plaats van terug te blikken op historische automobielreferenties.
  • Precept is een bewijs van hoe avant-gardistisch design en perfecte proporties een nieuwe esthetiek kunnen creëren voor het elektrische tijdperk.
  • De voorvleugel geïntegreerd in de motorkap verbetert de luchtstroom door de turbulentie over de gehele breedte van de wagen te verminderen – wat belangrijk is voor het vergroten van het EV-bereik.
  • De lucht kan de wielkasten verlaten dankzij de luchtkanalen achter de voorwielen. Dit zorgt voor een betere laminaire stroming rond de zijkant van de auto.
  • De luchtkanalen voor en achter de achterwielen dragen bij aan de koeling van de remmen en aan de drukontlasting van het stuurhuis.
  • De 22-inch prestatiewielen zijn gesmeed, machinaal bewerkt en voorzien van aërodynamische inzetstukken.
  • De typerende hamer van Thor in de LED-koplamp evolueert naar een versie met gescheiden elementen, waardoor het een dynamische, meer robotachtige en merkdefiniërende interpretatie krijgt.
  • Welkomst- en afscheidslichtsequenties zijn geïnspireerd op astronomische gebeurtenissen. Ze starten met een lichtstraal vanuit het midden van de auto naar buiten toe.
  • Het rooster aan de voorzijde is vervangen door de Polestar SmartZone, wat een verschuiving betekent van ademen naar zien. Dit bevat nu technologie voor de veiligheidssensoren en assistentiefuncties voor de bestuurder. 
  • Extra SmartZones aan weerszijden van de auto bevatten extra rijhulpsensoren.
  • De LIDAR-pod wordt boven op het glazen dak gepositioneerd voor superieur zicht voor de toekomstige geavanceerde rijtechnologie.

Precept toont waar we naartoe gaan – onze designrichting, onze ambities op het gebied van duurzaamheid en de grote digitale gebruikerservaring die we met die toekomstige auto’s zullen realiseren.

Thomas Ingenlath, CEO van Polestar
  • Een afwisseling tussen hoogglanzende en matte oppervlakken binnen één kleur of schakeling tussen materialen, waardoor er minder chroom nodig is.
  • Sensor- en verlichtingstechnologieën, evenals high-tech materialen, met een hoogstaand design, dienen als een nieuwe set van premium details, ver weg van de typische materialen zoals chroom, leer en hout vermijdt.
  • Afbeeldingen zijn minimalistisch, in een Polestar-uitvoering – technische beschrijvingen en precieze uitdrukkingen.
  • De LED-zijmarkeringen op de C-pijler geven de laadstatus aan.
  • De voorspoiler, zijdorpels en achterklep in de natuurlijke Bcomp stellen de echo-interieurpanelen samen.
  • De verzonken deurklinken en de verzonken integratie van de ruiten zorgen ervoor dat alle luchtstroomstoringen verleden tijd zijn.
  • De slanke taille en krachtige heupen resulteren in een aërodynamisch verloop van de cabine.
  • De deuren openen breed voor een gemakkelijke toegang en de achterdeuren zijn achteraan scharnierend.
  • De lange wielbasis biedt plaats voor een hoge accucapaciteit en veel ruimte in het interieur ondanks de lage daklijn. De accu’s zijn in de bodem geïntegreerd zonder dat ze in de voetruimte van de achterpassagiers terechtkomen, zoals bij Polestar 2.
  • De beenruimte achteraan is zeer belangrijk, te vergelijken met die van grotere luxe tourers, en wordt aangevuld met ruime hoofdruimte en een panoramisch uitzicht.
  • Een nauwkeurig, met diamant geslepen kristal herbergt een holografische projectie van het Polestar-embleem dat zweeft tussen de hoofdsteunen van de achterbank. Het embleem dient als symbool voor de rol van het merk als leidende ster in een nieuwe uitvoering en een inscriptie op het kristal toont de precieze astronomische positie van de poolster.
  • De signatuur achteraan is voorzien van nauwkeurige en geometrische verlichting in een zachte, sculpturale lichaamsvorm.
  • Omdat er geen conventionele achterruit aanwezig is, kan de achterste dakbalk verder naar achteren worden geschoven. Zo bekom je een groter, enkelvoudig glazen dak en een betere hoofdruimte – en een grotere, diepere achterklepopening met een dakscharnier.
  • De camera achteraan en zijcamera’s bieden informatie voor de digitale binnenspiegels.
  • De achterlichten over de volle breedte met verticale luchtbladen vervolledigen het aërodynamische ontwerp, waardoor een betere luchtstroom van het mogelijk wordt.
Not Connected CarPolestar

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!