Bol.com moet diensten schrappen door wijzigingen bpost
Klanten van bol.com zij vandaag via een mail op de hoogte gebracht van enkele aanpassingen binnen de dienstverlening. Het zijn belangrijke tijden voor e-commerce spelers zoals een bol.com. Doordat fysiek winkelen bijna onmogelijk is gemaakt door de maatregelen rond het coronavirus, zoeken veel mensen hun toevlucht tot webwinkels om de nodige inkopen te doen.
Maar bol.com is deels ook afhankelijk van externe partners voor al die leveringen rond te krijgen. De belangrijkste partner van bol.com in België is onze nationale postdienst bpost. Die kondigde aan dat het zijn dienstverlening gaat aanpassen. Om postbodes en bezorgers van pakketten zo veel mogelijk te beschermen tegen het virus, zullen bezorgers voortaan enkel nog maar overdag ingezet.
Geen avondleveringen meer
Daardoor kan bol.com niet anders dan ook enkele wijzigingen aan zijn eigen dienstverlening door te voeren. In de mail kunnen we lezen dat enkele diensten voor onbepaalde duur geschrapt worden. Zaken als een levering ’s avonds, levering op dezelfde dag en het ophalen van retourzendingen zijn niet meer mogelijk in België. Normale dagleveringen zullen normaal gezien wel gewoon blijven doorlopen.
Ter compensatie zullen klanten die een Select-abonnement hebben dit voor de gehele tijd dat niet alle diensten beschikbaar meer zijn kostenloos verlengd krijgen. Een Select-abonnement kost normaal gezien €9,99 per maand. De voordelen van een Select abonnement zijn altijd gratis levering, extra kortingen en het gratis ophalen van retours. Dat laatste voordeel valt dus eventjes weg.
Mogelijke vertragingen
Op de website waarschuwt bol.com ook dat leveringen van bestellingen door de grote drukte mogelijk langer kunnen duren dan anders. Aan de hand van een track en trace-code kan je op de hoogte blijven van de status van je bestelling.
Klanten van bol.com zij vandaag via een mail op de hoogte gebracht van enkele aanpassingen binnen de dienstverlening. Het zijn belangrijke tijden voor e-commerce spelers zoals een bol.com. Doordat fysiek winkelen bijna onmogelijk is gemaakt door de maatregelen rond het coronavirus, zoeken veel mensen hun toevlucht tot webwinkels om de nodige inkopen te doen.
Maar bol.com is deels ook afhankelijk van externe partners voor al die leveringen rond te krijgen. De belangrijkste partner van bol.com in België is onze nationale postdienst bpost. Die kondigde aan dat het zijn dienstverlening gaat aanpassen. Om postbodes en bezorgers van pakketten zo veel mogelijk te beschermen tegen het virus, zullen bezorgers voortaan enkel nog maar overdag ingezet.
Geen avondleveringen meer
Daardoor kan bol.com niet anders dan ook enkele wijzigingen aan zijn eigen dienstverlening door te voeren. In de mail kunnen we lezen dat enkele diensten voor onbepaalde duur geschrapt worden. Zaken als een levering ’s avonds, levering op dezelfde dag en het ophalen van retourzendingen zijn niet meer mogelijk in België. Normale dagleveringen zullen normaal gezien wel gewoon blijven doorlopen.
Ter compensatie zullen klanten die een Select-abonnement hebben dit voor de gehele tijd dat niet alle diensten beschikbaar meer zijn kostenloos verlengd krijgen. Een Select-abonnement kost normaal gezien €9,99 per maand. De voordelen van een Select abonnement zijn altijd gratis levering, extra kortingen en het gratis ophalen van retours. Dat laatste voordeel valt dus eventjes weg.
Mogelijke vertragingen
Op de website waarschuwt bol.com ook dat leveringen van bestellingen door de grote drukte mogelijk langer kunnen duren dan anders. Aan de hand van een track en trace-code kan je op de hoogte blijven van de status van je bestelling.