Test

Dit is een popup

Hotel in China zet robot in voor roomservice vanwege Coronavirus

Om het menselijk contact tot een minimum te beperken, vanwege het Coronavirus, gebruikt een hotel in China een robot om maaltijden te bezorgen aan hun gasten.

Het voorkomen van verdere verspreiding van het Coronavirus is zeer belangrijk en dus heeft een hotel in China iets slims bedacht.

In quarantaine

Vanwege het Coronavirus zitten in Wuhan, waar het virus uitbrak, duizenden mensen in quarantaine. Ze mogen hun huis niet uit om verspreiding te voorkomen. In Hangzhou mogen meer dan 200 hotelgasten hun kamer niet verlaten, vanwege het virus. Maar deze mensen moeten natuurlijk ook gewoon eten, normaal bel je dan roomservice om eten te laten bezorgen door het hotelpersoneel. Maar in deze crisissituatie moet het menselijk contact zo veel mogelijk beperkt worden, hoe je dan toch mensen van eten voorziet? Door het gebruik van een robot!

Schattige roomservice

De robot die maaltijden aflevert aan de hotelgasten, heeft zelfs een naam. Hij introduceert zichzelf namelijk voordat hij langskomt: “Hallo iedereen, schattige kleine pinda serveert je nu een maaltijd. Geniet ervan en als je nog iets nodig hebt, dan kun je via WeChat contact opnemen met een van onze medewerkers”. Het is goed mogelijk dat een van de gasten het Coronavirus bij zich draagt, aangezien ze in een vliegtuig zaten met twee passagiers die geïnfecteerd zijn.

Bekijk hieronder de video waarin de robot eten bezorgt bij de hotelgasten:

 

Het voorkomen van verdere verspreiding van het Coronavirus is zeer belangrijk en dus heeft een hotel in China iets slims bedacht.

In quarantaine

Vanwege het Coronavirus zitten in Wuhan, waar het virus uitbrak, duizenden mensen in quarantaine. Ze mogen hun huis niet uit om verspreiding te voorkomen. In Hangzhou mogen meer dan 200 hotelgasten hun kamer niet verlaten, vanwege het virus. Maar deze mensen moeten natuurlijk ook gewoon eten, normaal bel je dan roomservice om eten te laten bezorgen door het hotelpersoneel. Maar in deze crisissituatie moet het menselijk contact zo veel mogelijk beperkt worden, hoe je dan toch mensen van eten voorziet? Door het gebruik van een robot!

Schattige roomservice

De robot die maaltijden aflevert aan de hotelgasten, heeft zelfs een naam. Hij introduceert zichzelf namelijk voordat hij langskomt: “Hallo iedereen, schattige kleine pinda serveert je nu een maaltijd. Geniet ervan en als je nog iets nodig hebt, dan kun je via WeChat contact opnemen met een van onze medewerkers”. Het is goed mogelijk dat een van de gasten het Coronavirus bij zich draagt, aangezien ze in een vliegtuig zaten met twee passagiers die geïnfecteerd zijn.

Bekijk hieronder de video waarin de robot eten bezorgt bij de hotelgasten:

 

chinacoronavirushotelroomservicevirus

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!