Business Meets AI: de sprekers uitgelicht
Business Meets AI zal een dag worden boordevol interessante presentaties over de impact van AI op de businesswereld van vandaag en morgen. In totaal zullen 20 toonaangevende sprekers in hun vakgebied de revue passeren. Inschrijven voor het evenement kan via de officiële website.
Doorheen de dag zal er afgewisseld worden tussen keynotes die jou en jouw bedrijf cruciale nieuwe inzichten in artificiële technologie aanreiken en break-outs waarin meer op concrete cases van AI gefocust wordt. De volledige agenda kan je hier raadplegen. Maar we lichten alvast een tipje van de sluier.
Keynotes
De eerste keynote in de voormiddag zal gehouden worden door Valérie Deridder. Valérie is hoofdredactrice van Smart Business. Zij komt spreken over hoe de implementatie van AI niet enkel jobs zal vervangen maar juist nieuwe jobs zal creëren, en hoe als bedrijf je daar op voor te bereiden. Na Valérie Deridder is het de beurt aan Joris Vanderschick, Business Development Manager bij imec, het grootste onafhankelijke Europese onderzoekscentrum op gebied van AI. Hij kan dus zeker nuttige informatie brengen over het creëren van waarde via AI op verschillende niveaus van je bedrijf. Het eerste luik keynotes wordt afgesloten door Robin Swinkels, Data Scientist bij Pipple. Als specialist in het domein van data science komt hij uitleggen hoe dit in je bedrijf succesvol te implementeren.
Onder het motto “saving the best for last” zal de dag afgesloten worden met nog twee boeiende keynotes. Mehdi El Hamzaoui is Senior Account Executive voor Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Datacamp. Het online leerplatform werd opgericht in België maar is in slechts enkele jaren uitgegroeid tot een globale speler. Mehdi komt uitleggen waarom ook in jouw bedrijf het personeel moet opgeleid worden in ‘datageletterdheid’. Blijf daarna zeker nog even zitten voor de laatste presentatie van Davy Sannen, Lead Data Scientist bij d-sides, een partnerbedrijf van AE en gespecialiseerd in de digitale transformatie. Davy zal de focus verleggen naar hoe het toepassen van AI het supply chain management efficiënter en aan een lagere kost kan doen verlopen.
Break-outs
De keynotes zijn lang niet alles wat we in petto hebben voor Business Meets AI. Er zullen ook 14 break-outs georganiseerd worden doorheen de dag. Deze worden opgedeeld in twee blokken: sommige focussen zullen zich focussen op AI in business, terwijl andere sprekers zich toespitsen op pure AI. De break-outs over AI in business bevatten onder andere een presentatie van Gianni Cooreman van Salesforce over de klantervaring met AI. Er wordt ook dieper ingaan op het nemen van financiële beslissingen met technologie en welke uitdagingen de reglementering rond AI voor je bedrijf kan vormen in kader van GDPR.
Daarnaast zijn er ook nog presentaties van Maarten Callaert over de disruptieve kracht van AI, het optimaliseren van een chatbot en het toepassen van AI in de luchtvaartindustrie. Dat en nog vele andere interessante onderwerpen en sprekers. Voor meer informatie van de topics die zullen behandeld worden, kan u een kijkje nemen op de website.
Tot zover het voorsmaakje van wat Business Meets AI te bieden heeft. Het hoofdgerecht zal op donderdag 14 november geserveerd worden in BluePoint te Antwerpen. Inschrijven dat doet u via deze link.
Business Meets AI zal een dag worden boordevol interessante presentaties over de impact van AI op de businesswereld van vandaag en morgen. In totaal zullen 20 toonaangevende sprekers in hun vakgebied de revue passeren. Inschrijven voor het evenement kan via de officiële website.
Doorheen de dag zal er afgewisseld worden tussen keynotes die jou en jouw bedrijf cruciale nieuwe inzichten in artificiële technologie aanreiken en break-outs waarin meer op concrete cases van AI gefocust wordt. De volledige agenda kan je hier raadplegen. Maar we lichten alvast een tipje van de sluier.
Keynotes
De eerste keynote in de voormiddag zal gehouden worden door Valérie Deridder. Valérie is hoofdredactrice van Smart Business. Zij komt spreken over hoe de implementatie van AI niet enkel jobs zal vervangen maar juist nieuwe jobs zal creëren, en hoe als bedrijf je daar op voor te bereiden. Na Valérie Deridder is het de beurt aan Joris Vanderschick, Business Development Manager bij imec, het grootste onafhankelijke Europese onderzoekscentrum op gebied van AI. Hij kan dus zeker nuttige informatie brengen over het creëren van waarde via AI op verschillende niveaus van je bedrijf. Het eerste luik keynotes wordt afgesloten door Robin Swinkels, Data Scientist bij Pipple. Als specialist in het domein van data science komt hij uitleggen hoe dit in je bedrijf succesvol te implementeren.
Onder het motto “saving the best for last” zal de dag afgesloten worden met nog twee boeiende keynotes. Mehdi El Hamzaoui is Senior Account Executive voor Europa, Midden-Oosten en Afrika bij Datacamp. Het online leerplatform werd opgericht in België maar is in slechts enkele jaren uitgegroeid tot een globale speler. Mehdi komt uitleggen waarom ook in jouw bedrijf het personeel moet opgeleid worden in ‘datageletterdheid’. Blijf daarna zeker nog even zitten voor de laatste presentatie van Davy Sannen, Lead Data Scientist bij d-sides, een partnerbedrijf van AE en gespecialiseerd in de digitale transformatie. Davy zal de focus verleggen naar hoe het toepassen van AI het supply chain management efficiënter en aan een lagere kost kan doen verlopen.
Break-outs
De keynotes zijn lang niet alles wat we in petto hebben voor Business Meets AI. Er zullen ook 14 break-outs georganiseerd worden doorheen de dag. Deze worden opgedeeld in twee blokken: sommige focussen zullen zich focussen op AI in business, terwijl andere sprekers zich toespitsen op pure AI. De break-outs over AI in business bevatten onder andere een presentatie van Gianni Cooreman van Salesforce over de klantervaring met AI. Er wordt ook dieper ingaan op het nemen van financiële beslissingen met technologie en welke uitdagingen de reglementering rond AI voor je bedrijf kan vormen in kader van GDPR.
Daarnaast zijn er ook nog presentaties van Maarten Callaert over de disruptieve kracht van AI, het optimaliseren van een chatbot en het toepassen van AI in de luchtvaartindustrie. Dat en nog vele andere interessante onderwerpen en sprekers. Voor meer informatie van de topics die zullen behandeld worden, kan u een kijkje nemen op de website.
Tot zover het voorsmaakje van wat Business Meets AI te bieden heeft. Het hoofdgerecht zal op donderdag 14 november geserveerd worden in BluePoint te Antwerpen. Inschrijven dat doet u via deze link.