Test

Dit is een popup

Mobiele game van Call of Duty breekt alle records

De game is nog maar een goede week beschikbaar, maar zou al meer dan 100 miljoen keer gedownload zijn.

In maart kondigde Tencent Games aan dat het zijn populaire shooter game-serie Call of Duty zou uitbreiden met een mobiele game. Op 1 oktober werd het spel dan officieel gelanceerd. Het spel kan gratis gedownload worden in Google Play Store en Apple Store. Dat veel fans er op zaten te wachten, dat is nu duidelijk gebleken. Volgens cijfers van het analistenbureau Sensor Tower werd de game al 100 miljoen keer gedownload. In zijn eerste week nota bene.

En dat is tevens een record. Nog nooit kende een mobiele game zo’n succesvolle start. De cijfers krijgen pas kracht als je ze gaat vergelijken met gelijkaardige games. De mobiele versie van PUBG en Fortnite, twee andere populaire shooters, kwamen met 28 en 22,5 miljoen downloads in hun eerste week lang niet in de buurt. Dat PUBG niet in alle regio’s kon worden aangeboden en dat Fortnite eerst enkel voor iOS uitkwam, doet eigenlijk niet ter zake. Want Call of Duty moet nog uitkomen in China. Call of Duty slaagt er zelfs in het vorige record van Mario Kart World Tour af te houden. Onze geliefde loodgieter heeft met 90 miljoen downloads in de eerste week niet lang van de troon kunnen genieten.

Spending is better than mending

Hoewel Call of Duty gratis te downloaden is, kunnen speler extra items aankopen. Dat is eigenlijk een doodnormale praktijk geworden voor mobiele games. Sensor Towers houdt ook bij hoeveel al deze in-game aankopen waard zijn. Spelers kochten ondertussen al voor 17,7 miljoen dollar items in het spel. Logischerwijs laat Call of Duty met dit bedrag eender welke game achter zich. Apple-gamers lijken de grootste uitgevers te zijn. Op dit moment levert elke download Tencent zo’n 17 cent op. Doe dat maal 100 miljoen, en dan kan je spreken van een geslaagde release. En dan moet het Chinese kapitaal nog komen…

In maart kondigde Tencent Games aan dat het zijn populaire shooter game-serie Call of Duty zou uitbreiden met een mobiele game. Op 1 oktober werd het spel dan officieel gelanceerd. Het spel kan gratis gedownload worden in Google Play Store en Apple Store. Dat veel fans er op zaten te wachten, dat is nu duidelijk gebleken. Volgens cijfers van het analistenbureau Sensor Tower werd de game al 100 miljoen keer gedownload. In zijn eerste week nota bene.

En dat is tevens een record. Nog nooit kende een mobiele game zo’n succesvolle start. De cijfers krijgen pas kracht als je ze gaat vergelijken met gelijkaardige games. De mobiele versie van PUBG en Fortnite, twee andere populaire shooters, kwamen met 28 en 22,5 miljoen downloads in hun eerste week lang niet in de buurt. Dat PUBG niet in alle regio’s kon worden aangeboden en dat Fortnite eerst enkel voor iOS uitkwam, doet eigenlijk niet ter zake. Want Call of Duty moet nog uitkomen in China. Call of Duty slaagt er zelfs in het vorige record van Mario Kart World Tour af te houden. Onze geliefde loodgieter heeft met 90 miljoen downloads in de eerste week niet lang van de troon kunnen genieten.

Spending is better than mending

Hoewel Call of Duty gratis te downloaden is, kunnen speler extra items aankopen. Dat is eigenlijk een doodnormale praktijk geworden voor mobiele games. Sensor Towers houdt ook bij hoeveel al deze in-game aankopen waard zijn. Spelers kochten ondertussen al voor 17,7 miljoen dollar items in het spel. Logischerwijs laat Call of Duty met dit bedrag eender welke game achter zich. Apple-gamers lijken de grootste uitgevers te zijn. Op dit moment levert elke download Tencent zo’n 17 cent op. Doe dat maal 100 miljoen, en dan kan je spreken van een geslaagde release. En dan moet het Chinese kapitaal nog komen…

call of dutyfortniteMario Kart Tourmobile gameshooter

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!