Snapchat flink gegroeid
Snapchat is enorm populair, dat blijkt wel uit de onlangs vrijgegeven kwartaalcijfers. Het platform ging van 190 miljoen gebruikers in het eerste kwartaal, naar 203 miljoen gebruikers. Dat zijn mensen die dagelijks gebruik maken van de app. Dit is op jaarbasis 8 procent en 7 procent van kwartaal op kwartaal.
Hiermee is het bedrijf de daling van vorig jaar te boven gekomen, in 2018 zakte het aantal gebruikers van 191 miljoen in het eerste kwartaal naar 186 miljoen aan het eind van het jaar. Goed nieuws dus voor CEO Evan Spiegel, die vorig jaar niet alleen gebruikers verloor, maar ook een aantal personeelsleden. Onder andere de CFO en de CSO verlieten het bedrijf.
Filtertje hier, filtertje daar
Het nieuwe ontwerp van de app voor Android-gebruikers heeft ook bijgedragen aan de recente groei. Snapchat laat weten dat gebruikers zeven procent meer snaps sturen sinds de update. Dit was ook wel hoognodig, Android-gebruikers klaagden al langer over de slecht werkende app. Zo was hij niet alleen traag, ook werkte de camera slecht. Maar dat is nu dus verleden tijd en kunnen ook Android-gebruikers hun lol op met de filters.
De meeste Snapchat-gebruikers bevinden zich in Noord-Amerika, daar zijn maar liefst 83 miljoen actieve gebruikers. Het aantal mensen in Europa dat regelmatig een filtertje gebruikt komt op 63 miljoen.
Nog geen winst
Ondanks de groei is Snapchat nog steeds niet winstgevend, hoewel ze daar steeds meer in de buurt komen. In het eerste kwartaal steeg de omzet naar 388 miljoen dollar, dat is vergeleken met vorig jaar een toename van 48 procent. Maar het bedrijf verloor 255 miljoen dollar in het kwartaal en dat is vergeleken met het tweede kwartaal van 2018 een verlies van 28%.
Snapchat is enorm populair, dat blijkt wel uit de onlangs vrijgegeven kwartaalcijfers. Het platform ging van 190 miljoen gebruikers in het eerste kwartaal, naar 203 miljoen gebruikers. Dat zijn mensen die dagelijks gebruik maken van de app. Dit is op jaarbasis 8 procent en 7 procent van kwartaal op kwartaal.
Hiermee is het bedrijf de daling van vorig jaar te boven gekomen, in 2018 zakte het aantal gebruikers van 191 miljoen in het eerste kwartaal naar 186 miljoen aan het eind van het jaar. Goed nieuws dus voor CEO Evan Spiegel, die vorig jaar niet alleen gebruikers verloor, maar ook een aantal personeelsleden. Onder andere de CFO en de CSO verlieten het bedrijf.
Filtertje hier, filtertje daar
Het nieuwe ontwerp van de app voor Android-gebruikers heeft ook bijgedragen aan de recente groei. Snapchat laat weten dat gebruikers zeven procent meer snaps sturen sinds de update. Dit was ook wel hoognodig, Android-gebruikers klaagden al langer over de slecht werkende app. Zo was hij niet alleen traag, ook werkte de camera slecht. Maar dat is nu dus verleden tijd en kunnen ook Android-gebruikers hun lol op met de filters.
De meeste Snapchat-gebruikers bevinden zich in Noord-Amerika, daar zijn maar liefst 83 miljoen actieve gebruikers. Het aantal mensen in Europa dat regelmatig een filtertje gebruikt komt op 63 miljoen.
Nog geen winst
Ondanks de groei is Snapchat nog steeds niet winstgevend, hoewel ze daar steeds meer in de buurt komen. In het eerste kwartaal steeg de omzet naar 388 miljoen dollar, dat is vergeleken met vorig jaar een toename van 48 procent. Maar het bedrijf verloor 255 miljoen dollar in het kwartaal en dat is vergeleken met het tweede kwartaal van 2018 een verlies van 28%.