Test

Dit is een popup

Test-Aankoop reageert op prijsverhoging Telenet: ‘Meer concurrentie nodig’

In een reactie op de tariefstijging bij Telenet laat Test-Aankoop weten dat er dringend meer concurrentie nodig is op de telecommarkt.

Telenet berichtte dinsdag nog dat het zijn tarieven met 1.87% ging laten stijgen. Volgens Test-Aankoop functioneert de telecommarkt nu niet meer, omdat er veel te weinig concurrentie aanwezig is. Daardoor kunnen telecombedrijven hun prijzen optrekken zonder daar al te veel van te merken.

‘Telecombedrijven moeten stoppen de Belgische klant uit te melken.’

‘Uitmelken van Belgische klanten moet stoppen’

Volgens Telenet zou de prijsstijging een gevolg zijn van de inflatie, maar de consumentenorganisatie geeft nu aan dat Telenet in juli 2018 ook al een prijswijziging doorvoerde. “De voorbije jaren worden Belgische consumenten jaarlijks geconfronteerd met prijsverhogingen bij de telecomoperatoren waar ze klant zijn”, aldus Test-Aankoop.

Ook in Nederland kennen ze dat probleem. Enige tijd geleden kwam de Nederlandse Consumentenbond in actie nadat KPN en Ziggo hun prijzen weer optrokken met soms bijna 5% of meer. Gelukkig liggen de stijgingen bij ons lager, maar Test-Aankoop stelt dat ze zullen blijven onderzoeken hoe het uitmelken van Belgische klanten kan gestopt worden.

Telenet berichtte dinsdag nog dat het zijn tarieven met 1.87% ging laten stijgen. Volgens Test-Aankoop functioneert de telecommarkt nu niet meer, omdat er veel te weinig concurrentie aanwezig is. Daardoor kunnen telecombedrijven hun prijzen optrekken zonder daar al te veel van te merken.

‘Telecombedrijven moeten stoppen de Belgische klant uit te melken.’

‘Uitmelken van Belgische klanten moet stoppen’

Volgens Telenet zou de prijsstijging een gevolg zijn van de inflatie, maar de consumentenorganisatie geeft nu aan dat Telenet in juli 2018 ook al een prijswijziging doorvoerde. “De voorbije jaren worden Belgische consumenten jaarlijks geconfronteerd met prijsverhogingen bij de telecomoperatoren waar ze klant zijn”, aldus Test-Aankoop.

Ook in Nederland kennen ze dat probleem. Enige tijd geleden kwam de Nederlandse Consumentenbond in actie nadat KPN en Ziggo hun prijzen weer optrokken met soms bijna 5% of meer. Gelukkig liggen de stijgingen bij ons lager, maar Test-Aankoop stelt dat ze zullen blijven onderzoeken hoe het uitmelken van Belgische klanten kan gestopt worden.

concurrentieinternetmaatschappijnieuwstelecomtelenettest-aankoop

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!