Test

Dit is een popup

Afwerking Tesla Model 3 niet meer in haven Zeebrugge

Het lijkt erop dat het Tesla Model 3 niet meer afgewerkt zal worden in de haven van Zeebrugge. De oorzaak ligt deels bij de nationale staking van woensdag.

Vorige week werd bekend dat er enkele problemen waren in de haven van Zeebrugge met de levering van de eerste Europese lading van het Tesla Model 3. Door de grote vraag naar de wagens (en in mindere mate door de staking van woensdag) heeft Musk nu besloten om de afwerking van de wagens niet meer in Zeebrugge te laten gebeuren, maar in de aflevercentra zelf.

De leveringen van het Model 3 zullen nog wel aankomen in de haven, maar zullen daarna meteen verder vervoerd worden naar de verschillende verkooppunten. Initieel was International Car Operations (ICO) verantwoordelijke om de wagens af te werken in de haven, maar dat is voortaan niet langer het geval. De eindafwerking van de wagens in de verkooppunten zou volgens Musk de levering van het Model 3 moeten versnellen. En die versnelling is nodig gezien de grote vraag. De nationale staking van woensdag heeft niet de doorslag gegeven bij deze beslissing, maar speelde wel er wel in mee.

ICO had voor de eindafwerking in Zeebrugge 100 tijdelijke werkkrachten aangenomen, waarvan er nu een groot deel is ontslagen. Musk neemt dus het roer zelf in handen. Of hij daadwerkelijke een snellere koers zal varen, valt nog af te wachten.

Vorige week werd bekend dat er enkele problemen waren in de haven van Zeebrugge met de levering van de eerste Europese lading van het Tesla Model 3. Door de grote vraag naar de wagens (en in mindere mate door de staking van woensdag) heeft Musk nu besloten om de afwerking van de wagens niet meer in Zeebrugge te laten gebeuren, maar in de aflevercentra zelf.

De leveringen van het Model 3 zullen nog wel aankomen in de haven, maar zullen daarna meteen verder vervoerd worden naar de verschillende verkooppunten. Initieel was International Car Operations (ICO) verantwoordelijke om de wagens af te werken in de haven, maar dat is voortaan niet langer het geval. De eindafwerking van de wagens in de verkooppunten zou volgens Musk de levering van het Model 3 moeten versnellen. En die versnelling is nodig gezien de grote vraag. De nationale staking van woensdag heeft niet de doorslag gegeven bij deze beslissing, maar speelde wel er wel in mee.

ICO had voor de eindafwerking in Zeebrugge 100 tijdelijke werkkrachten aangenomen, waarvan er nu een groot deel is ontslagen. Musk neemt dus het roer zelf in handen. Of hij daadwerkelijke een snellere koers zal varen, valt nog af te wachten.

Connected Caricointernational car operationsmodel 3teslazeebrugge

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!