Test

Dit is een popup

Uber werkt aan zelfrijdende fietsen en deelsteps

Uber is bezig met het samenstellen van een nieuw team dat zich moet richten op zelfrijdende deelsteps en fietsen. Zo wil het bedrijf onder andere het batterijprobleem oplossen.

In een poging om zich te onderscheiden van de concurrentie gaat Uber autonome fietsen en deelsteps ontwikkelen. Het nieuws werd aangekondigd op het DIY Robocars evenement door Uber en het was Chris Anderson, organisator van het evenement en CEO van 3D Robotics, die het nieuws de wereld in stuurde.  

Anderson verduidelijkte meteen dat de term ‘micromobility’ zich vertaald in het autonoom rijden van deelsteps en fietsen, zodat deze zichzelf kunnen verplaatsen naar een oplaadstation, verzamelpunt of zelfs naar een gebruiker. Onderzoeken hoe dat juist in zijn werk zou gaan is dus het belangrijkste doel van de nieuwe Micromobility Robotics afdeling van Uber. Volgens The Telegraph is het bedrijf momenteel actief mensen aan het werven voor het programma.

Zo’n grote sprong is dit niet voor Uber, want vorig jaar stelde Uber al JUMP fietsen en deelsteps voor die een diagnose van zichzelf konden maken om zo problemen op te sporen. Ze hadden eveneens de mogelijkheid om makkelijk de batterij te vervangen. Het is duidelijk dat Uber het makkelijker wil maken om zijn voertuigen te gebruiken en batterijen spelen hier een belangrijke rol in. Een klacht waar veel deelsteps, niet alleen die van Uber, momenteel met te maken krijgen, is dat de batterijen vaak leeg zijn. Concurrent Bird gaf zo bijvoorbeeld al krediet aan Antwerpenaren die een deelstep mee naar huis namen om ze op te laden.

Hoe een zelfrijdende fiets er uit gaat zien in het straatbeeld is nog maar de vraag. Een deelstep lijkt ons nog goed te doen, maar aangereden worden door een onbemande fiets lijkt net iets pijnlijker.

In een poging om zich te onderscheiden van de concurrentie gaat Uber autonome fietsen en deelsteps ontwikkelen. Het nieuws werd aangekondigd op het DIY Robocars evenement door Uber en het was Chris Anderson, organisator van het evenement en CEO van 3D Robotics, die het nieuws de wereld in stuurde.  

Anderson verduidelijkte meteen dat de term ‘micromobility’ zich vertaald in het autonoom rijden van deelsteps en fietsen, zodat deze zichzelf kunnen verplaatsen naar een oplaadstation, verzamelpunt of zelfs naar een gebruiker. Onderzoeken hoe dat juist in zijn werk zou gaan is dus het belangrijkste doel van de nieuwe Micromobility Robotics afdeling van Uber. Volgens The Telegraph is het bedrijf momenteel actief mensen aan het werven voor het programma.

Zo’n grote sprong is dit niet voor Uber, want vorig jaar stelde Uber al JUMP fietsen en deelsteps voor die een diagnose van zichzelf konden maken om zo problemen op te sporen. Ze hadden eveneens de mogelijkheid om makkelijk de batterij te vervangen. Het is duidelijk dat Uber het makkelijker wil maken om zijn voertuigen te gebruiken en batterijen spelen hier een belangrijke rol in. Een klacht waar veel deelsteps, niet alleen die van Uber, momenteel met te maken krijgen, is dat de batterijen vaak leeg zijn. Concurrent Bird gaf zo bijvoorbeeld al krediet aan Antwerpenaren die een deelstep mee naar huis namen om ze op te laden.

Hoe een zelfrijdende fiets er uit gaat zien in het straatbeeld is nog maar de vraag. Een deelstep lijkt ons nog goed te doen, maar aangereden worden door een onbemande fiets lijkt net iets pijnlijker.

autonomiedeelstepfietsJumpuberzelfrijdend

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!