Test

Dit is een popup

Black Friday bij de NMBS: Excuses en foutmeldingen

Als een overheidsbedrijf besluit om mee te doen met Black Friday, krijgen zij alle aandacht. In het geval van de NMBS ging het hier echter niet om positieve aandacht. Het bedrijf bood ondertussen zijn verontschuldigingen aan voor het verloop van de actie.

Vorige week dinsdag was het tijd om mijn abonnement te laten verlengen. Toen ik daarmee klaar was merkte ik een klein handgeschreven papiertje aan het loket met daarop: “Black Friday special: 5€ voor een heen/terug naar waar dan ook in België”. Dat klonk te goed om waar te zijn en ik zocht daarom bevestiging bij de loketbediende die me trots vertelde dat deze deal echt is en de tickets op vrijdag wel “echt goedkoop” zouden zijn bij de NMBS. Ongetwijfeld was het voor haar leuk om eens een keer goed nieuws te mogen delen naast de gebruikelijke vertragingen.

Het mocht echter niet lang duren. Op vrijdag checkte ik de NMBS app om alvast mijn weekendplannen voor te bereiden aan een extra voordelig tarief. Alles ging enorm traag, zo traag als de verbinding Brussel-Antwerpen bij de eerste sneeuwval. Ik geraakte niet verder dan het invoeren van mijn vertrekstation. Vreemd, dacht ik en ik legde de oorzaak bij de wisselende sterkte van mijn mobiele dataverbinding richting redactie. Omdat er in 2018 nog steeds geen wifi aanwezig is op de trein, besloot ik het later die dag nog eens te proberen.

Eens ik voorzien was van een sterke internetverbinding probeerde ik het opnieuw, maar zelfs heel laat op de avond bleek noch de mobiele app, noch de website van onze favoriete vervoersmaatschappij mee te willen werken. De foutmeldingen wisselden zich af, zo stond er eerst nog te lezen  “Wegens groot succes van onze Black Friday campagne werkt de site momenteel trager. Onze excuses.” Hierna realiseerde men zich dat het toch niet meer goed ging komen en blies men de actie maar vroegtijdig af rond een uur of 10-11. Pech voor zij die al uren aan het proberen waren om een goedkoop ticket te bemachtigen, en doorheen de dag pech voor iedereen die gewoon even wilde kijken wanneer zijn trein reed.

Twitterend Vlaanderen vroeg zich dan ook af waarom het allemaal zo moeilijk moest, kon de NMBS, een bedrijf dat meestal moeite heeft om digitale trends te volgen, niet gewoon tickets verkopen via het loket? Het zou een hele hoop frustratie bij een hele hoop mensen hebben uitgespaard. Het bedrijf excuseerde zich dan wel en hoopt het in de toekomst beter te doen, maar net als bij vertragingen, heb je daar als reiziger enorm weinig aan.

https://twitter.com/frederikdebuck/status/1066061184636465152

Vorige week dinsdag was het tijd om mijn abonnement te laten verlengen. Toen ik daarmee klaar was merkte ik een klein handgeschreven papiertje aan het loket met daarop: “Black Friday special: 5€ voor een heen/terug naar waar dan ook in België”. Dat klonk te goed om waar te zijn en ik zocht daarom bevestiging bij de loketbediende die me trots vertelde dat deze deal echt is en de tickets op vrijdag wel “echt goedkoop” zouden zijn bij de NMBS. Ongetwijfeld was het voor haar leuk om eens een keer goed nieuws te mogen delen naast de gebruikelijke vertragingen.

Het mocht echter niet lang duren. Op vrijdag checkte ik de NMBS app om alvast mijn weekendplannen voor te bereiden aan een extra voordelig tarief. Alles ging enorm traag, zo traag als de verbinding Brussel-Antwerpen bij de eerste sneeuwval. Ik geraakte niet verder dan het invoeren van mijn vertrekstation. Vreemd, dacht ik en ik legde de oorzaak bij de wisselende sterkte van mijn mobiele dataverbinding richting redactie. Omdat er in 2018 nog steeds geen wifi aanwezig is op de trein, besloot ik het later die dag nog eens te proberen.

Eens ik voorzien was van een sterke internetverbinding probeerde ik het opnieuw, maar zelfs heel laat op de avond bleek noch de mobiele app, noch de website van onze favoriete vervoersmaatschappij mee te willen werken. De foutmeldingen wisselden zich af, zo stond er eerst nog te lezen  “Wegens groot succes van onze Black Friday campagne werkt de site momenteel trager. Onze excuses.” Hierna realiseerde men zich dat het toch niet meer goed ging komen en blies men de actie maar vroegtijdig af rond een uur of 10-11. Pech voor zij die al uren aan het proberen waren om een goedkoop ticket te bemachtigen, en doorheen de dag pech voor iedereen die gewoon even wilde kijken wanneer zijn trein reed.

Twitterend Vlaanderen vroeg zich dan ook af waarom het allemaal zo moeilijk moest, kon de NMBS, een bedrijf dat meestal moeite heeft om digitale trends te volgen, niet gewoon tickets verkopen via het loket? Het zou een hele hoop frustratie bij een hele hoop mensen hebben uitgespaard. Het bedrijf excuseerde zich dan wel en hoopt het in de toekomst beter te doen, maar net als bij vertragingen, heb je daar als reiziger enorm weinig aan.

https://twitter.com/frederikdebuck/status/1066061184636465152

black fridaynmbsopenbaar vervoer

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!