Test

Dit is een popup

Betaalde mailapplicatie Newton Mail sluit in september zijn deuren

Gratis mailapplicaties zijn overal en nergens terug te vinden. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat er voor betaalde mailapplicaties als Newton Mail hedendaags niet enorm veel marktaandeel meer over is.

Afhankelijk van de opties benodigd zijn voor je mailapplicatie, zijn er op Android en iOS enkele tientallen om uit te kiezen. Een van deze opties was Newton Mail, waarbij elk jaar een abonnement van 99 dollar genomen moest worden op de applicatie te kunnen blijven gebruiken. Gebruikers die mogelijk al sinds 2013 gebruik maken van de maildienst zullen vanaf 25 september een andere applicatie uit moeten zoeken. Volgens het bedrijf had het bedrijf op het moment van schrijven ongeveer 40.000 betalende klanten.

Volgens Rohit Nadhani kon de eigenaar van Newton Mail, CloudMagic, geen model vinden waarbinnen de mailapplicatie winstgevend zou worden. Rohit schrijft er het volgende over in zijn blogpost:

“It was hard; the market for premium consumer mail apps is not big enough, and it faces stiff competition from high quality free apps from Google, Microsoft, and Apple. We (Newton Mail) put up a hard and honest fight, but it was not enough to overcome the bundling & platform default advantages enjoyed by the large tech companies.”

CloudMagic zelf zal in de toekomst gewoon blijven bestaan, waarbij het verschillende nieuwe richtingen zal zoeken om applicaties te ontwikkelen. Of het daarbij personeel van Newton Mail overneemt, of dat deze op straat komen te staan, is onbekend.

Geld terug

In zijn blogpost vermeld Rohit dat er vanaf dit moment ook geen nieuwe abonnementen besteld kunnen worden. Mocht je net toevallig een nieuw abonnement hebben aangeschaft, of heb je nog een paar maanden te gaan, geen zorgen. CloudMagic zal niet later dan 18 september instructies online zetten om je geld terug te vragen. Hoe deze procedure er precies uit zal gaan zien is voor nu nog onbekend.

Afhankelijk van de opties benodigd zijn voor je mailapplicatie, zijn er op Android en iOS enkele tientallen om uit te kiezen. Een van deze opties was Newton Mail, waarbij elk jaar een abonnement van 99 dollar genomen moest worden op de applicatie te kunnen blijven gebruiken. Gebruikers die mogelijk al sinds 2013 gebruik maken van de maildienst zullen vanaf 25 september een andere applicatie uit moeten zoeken. Volgens het bedrijf had het bedrijf op het moment van schrijven ongeveer 40.000 betalende klanten.

Volgens Rohit Nadhani kon de eigenaar van Newton Mail, CloudMagic, geen model vinden waarbinnen de mailapplicatie winstgevend zou worden. Rohit schrijft er het volgende over in zijn blogpost:

“It was hard; the market for premium consumer mail apps is not big enough, and it faces stiff competition from high quality free apps from Google, Microsoft, and Apple. We (Newton Mail) put up a hard and honest fight, but it was not enough to overcome the bundling & platform default advantages enjoyed by the large tech companies.”

CloudMagic zelf zal in de toekomst gewoon blijven bestaan, waarbij het verschillende nieuwe richtingen zal zoeken om applicaties te ontwikkelen. Of het daarbij personeel van Newton Mail overneemt, of dat deze op straat komen te staan, is onbekend.

Geld terug

In zijn blogpost vermeld Rohit dat er vanaf dit moment ook geen nieuwe abonnementen besteld kunnen worden. Mocht je net toevallig een nieuw abonnement hebben aangeschaft, of heb je nog een paar maanden te gaan, geen zorgen. CloudMagic zal niet later dan 18 september instructies online zetten om je geld terug te vragen. Hoe deze procedure er precies uit zal gaan zien is voor nu nog onbekend.

AndroidiosmailNewton Mail

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!