Facebook introduceert speelbare gameadvertenties
Er verschijnen steeds meer online advertenties in steeds meer verschillende vormen en maten. Reclame verschijnt intussen op Instagram-verhalen, tussen de gesprekken op Messenger en ook geadverteerde tweets op Twitter-homepagina horen hierbij. Facebook gaat nu nog een stapje verder door speelbare gameadvertenties toe te voegen aan dit lijstje.
Deze nieuwe advertenties zullen op het nieuwsoverzicht verschijnen in de vorm van demo’s die je meteen kan uitproberen. Op deze manier hoef je de game niet te downloaden om hem uit te testen. Je kan ter plekke delen van het spel spelen en op basis daarvan beslissen of je het volledige spel wil downloaden. Rovio, de ontwikkelaar van Angry Birds, heeft deze manier van adverteren reeds getest en haalde hieruit positieve resultaten.
De enorme groei van het aantal games in de App Store en op Google Play heeft ervoor gezorgd dat een goede game ontwikkelen simpelweg niet meer voldoende is. Gebruikers zien door de bomen het bos niet meer, waardoor deze nieuwe vorm van strategische marketing nodig is om de aandacht te kunnen trekken. Facebook heeft vandaag adverteerders op de hoogte gebracht van deze speelbare advertenties, dus het zal niet lang duren voor deze gamedemo’s op het nieuwsoverzicht verschijnen.
Er verschijnen steeds meer online advertenties in steeds meer verschillende vormen en maten. Reclame verschijnt intussen op Instagram-verhalen, tussen de gesprekken op Messenger en ook geadverteerde tweets op Twitter-homepagina horen hierbij. Facebook gaat nu nog een stapje verder door speelbare gameadvertenties toe te voegen aan dit lijstje.
Deze nieuwe advertenties zullen op het nieuwsoverzicht verschijnen in de vorm van demo’s die je meteen kan uitproberen. Op deze manier hoef je de game niet te downloaden om hem uit te testen. Je kan ter plekke delen van het spel spelen en op basis daarvan beslissen of je het volledige spel wil downloaden. Rovio, de ontwikkelaar van Angry Birds, heeft deze manier van adverteren reeds getest en haalde hieruit positieve resultaten.
De enorme groei van het aantal games in de App Store en op Google Play heeft ervoor gezorgd dat een goede game ontwikkelen simpelweg niet meer voldoende is. Gebruikers zien door de bomen het bos niet meer, waardoor deze nieuwe vorm van strategische marketing nodig is om de aandacht te kunnen trekken. Facebook heeft vandaag adverteerders op de hoogte gebracht van deze speelbare advertenties, dus het zal niet lang duren voor deze gamedemo’s op het nieuwsoverzicht verschijnen.