Test een nieuwe zonnebril uit via Facebook AR-ads
Op dit moment wordt de mogelijkheid vooral gebruikt voor adverteerders van kleding en make-up. Het nieuwe type advertentie ziet er op het ene zicht behoorlijk traditioneel uit als een afbeelding in het Facebook nieuwsoverzicht, is vergezeld van een nieuwe ‘Tap to try on’ optie. Hierop klikken opent de frontcam van je camera en toont je meteen hoe je eruit zou zien met een blitse zonnebril of nieuw setje make-up. Uiteraard kunnen gebruikers vervolgens meteen overgaan naar de aankoop van het product. De functionaliteit doet vooral erg denken aan de gesponsorde filters en lenzen die we regelmatig op Snapchat zien passeren.
Facebook werkt op dit moment samen met tal van merken waaronder Michael Kors, Sephora en Pottery Barn om de nieuwe functionaliteit van de grond te krijgen.
Op dit moment wordt de mogelijkheid vooral gebruikt voor adverteerders van kleding en make-up. Het nieuwe type advertentie ziet er op het ene zicht behoorlijk traditioneel uit als een afbeelding in het Facebook nieuwsoverzicht, is vergezeld van een nieuwe ‘Tap to try on’ optie. Hierop klikken opent de frontcam van je camera en toont je meteen hoe je eruit zou zien met een blitse zonnebril of nieuw setje make-up. Uiteraard kunnen gebruikers vervolgens meteen overgaan naar de aankoop van het product. De functionaliteit doet vooral erg denken aan de gesponsorde filters en lenzen die we regelmatig op Snapchat zien passeren.
Facebook werkt op dit moment samen met tal van merken waaronder Michael Kors, Sephora en Pottery Barn om de nieuwe functionaliteit van de grond te krijgen.