Streamingdienst van Disney zal minder kosten dan Netflix
Voor een abonnement op de videostreamingdienst van Disney zal je minder moeten betalen dan bij concurrent Netflix. Dat verklapte Disney-CEO Robert A. Iger tijdens een teleconferentie terwijl hij meer toelichting gaf over hun kwartaalcijfers. Het mediaconglomeraat verklapte eerder al zijn plannen om een Netflix-concurrent te openen in 2019, die het online portaal moet worden voor Disney-films en -series.
Minder, maar populaire content
Een concrete prijs is nog niet bekend, maar de CEO belooft wel dat de abonnementsprijzen ‘aanzienlijk’ goedkoper zullen zijn. Dat is niet geheel onlogisch, want de Disney-streamingdienst zal bij de lancering minder content hebben. Welke titels er precies te zien zullen zijn is nog niet duidelijk, maar het is de bedoeling dat de content gestaag groeit. Naast lagere abonnementskosten belooft Disney ook korting bij zijn pretparken en clubs.
Daarnaast belooft Iger dat Disney eigen content zal ontwikkelen, specifiek voor het platform. Er is onder meer sprake van een tv-serie rond Star Wars, een nieuwe Marvel-show en spin-offs van High School Musical en Monsters Inc. Volgens Bryan Bishop, journalist bij The Verge, heeft Disney alle ingrediënten om Netflix van de troon te stoten. Netflix is volgens hem momenteel marktleider omwille van zijn rijke aanbod aan eigen content, maar Disney heeft de populairste franchisen in huis. Zowel Pixar, Marvel als Lucasfilms zijn eigendom van het concern.
Disney verdwijnt nog niet van Netflix
Disney-liefhebbers met een Netflix-abonnement hoeven zich in de nabije toekomst nog geen zorgen te maken, want hun films en series blijven nog even beschikbaar op de populaire videostreamingdienst. Volgens The Verge zal Netflix bovendien zaken blijven doen met The Walt Disney Company, zoals bij de Marvel-films.
Wanneer de nieuwe video-on-demand-dienst uiteindelijk naar België komt, is nog niet duidelijk. Eerst komen de Verenigde Staten aan de beurt, daarna pas andere markten.
Voor een abonnement op de videostreamingdienst van Disney zal je minder moeten betalen dan bij concurrent Netflix. Dat verklapte Disney-CEO Robert A. Iger tijdens een teleconferentie terwijl hij meer toelichting gaf over hun kwartaalcijfers. Het mediaconglomeraat verklapte eerder al zijn plannen om een Netflix-concurrent te openen in 2019, die het online portaal moet worden voor Disney-films en -series.
Minder, maar populaire content
Een concrete prijs is nog niet bekend, maar de CEO belooft wel dat de abonnementsprijzen ‘aanzienlijk’ goedkoper zullen zijn. Dat is niet geheel onlogisch, want de Disney-streamingdienst zal bij de lancering minder content hebben. Welke titels er precies te zien zullen zijn is nog niet duidelijk, maar het is de bedoeling dat de content gestaag groeit. Naast lagere abonnementskosten belooft Disney ook korting bij zijn pretparken en clubs.
Daarnaast belooft Iger dat Disney eigen content zal ontwikkelen, specifiek voor het platform. Er is onder meer sprake van een tv-serie rond Star Wars, een nieuwe Marvel-show en spin-offs van High School Musical en Monsters Inc. Volgens Bryan Bishop, journalist bij The Verge, heeft Disney alle ingrediënten om Netflix van de troon te stoten. Netflix is volgens hem momenteel marktleider omwille van zijn rijke aanbod aan eigen content, maar Disney heeft de populairste franchisen in huis. Zowel Pixar, Marvel als Lucasfilms zijn eigendom van het concern.
Disney verdwijnt nog niet van Netflix
Disney-liefhebbers met een Netflix-abonnement hoeven zich in de nabije toekomst nog geen zorgen te maken, want hun films en series blijven nog even beschikbaar op de populaire videostreamingdienst. Volgens The Verge zal Netflix bovendien zaken blijven doen met The Walt Disney Company, zoals bij de Marvel-films.
Wanneer de nieuwe video-on-demand-dienst uiteindelijk naar België komt, is nog niet duidelijk. Eerst komen de Verenigde Staten aan de beurt, daarna pas andere markten.