Batterijproblemen vertragen productie Tesla Model 3
Batterijproblemen zorgen ervoor dat Tesla geen versnelling hoger kan schakelen in de productie van de Tesla Model 3. Begin september bleek de autobouwer nog maar 260 wagens te hebben voltooid. CEO Elon Musk was toen cryptisch over wat precies de vertraging veroorzaakte. Hij hield het toen op “knelpunten in het productieproces” van de elektrische auto. Een recente aandeelhoudersmeeting van Panasonic wierp meer licht op de uitdagingen die Tesla moet aanpakken.
[related_article id=”219049″]Panasonic is ‘s werelds grootste producent van autobatterijen, en een belangrijke leverancier van Tesla. De twee firma’s zijn de drijvende kracht achter de Gigafactory, de enorme lithium-ion-batterijfabriek die de productie van Tesla’s wagens omhoog moet stuwen. Volgens Panasonic CEO Kazuhiro Tsuga zijn er echter problemen met het automatiseren van de productielijnen waar de autobatterijen ineengestoken worden, waardoor het assembleren met de hand moet gebeuren.
“Dit proces zal binnenkort geautomatiseerd worden, waardoor het aantal geproduceerde wagens scherp zal stijgen,” verklaarde Tsuga tijdens de meeting. Voor Panasonic hadden de vertragingen alvast geen impact op de financiële cijfers. het bedrijf kon een omzetstijging van 6 procent voorleggen voor het afgelopen kwartaal, wat boven de verwachtingen van eerdere voorspellingen lag. Het bedrijf hoopt met zijn focus op de auto-industrie zijn omzet tegen 2022 met een factor acht te vermeerderen.
De CEO gaf geen cijfers mee over hoe ver Tesla momenteel staat met de productie van de Model 3. Of de autobouwer tegen het einde van het jaar 5.000 wagens per week kan afleveren zoals het eerst vooropstelde, lijkt op dit moment moeilijk haalbaar.
Batterijproblemen zorgen ervoor dat Tesla geen versnelling hoger kan schakelen in de productie van de Tesla Model 3. Begin september bleek de autobouwer nog maar 260 wagens te hebben voltooid. CEO Elon Musk was toen cryptisch over wat precies de vertraging veroorzaakte. Hij hield het toen op “knelpunten in het productieproces” van de elektrische auto. Een recente aandeelhoudersmeeting van Panasonic wierp meer licht op de uitdagingen die Tesla moet aanpakken.
[related_article id=”219049″]Panasonic is ‘s werelds grootste producent van autobatterijen, en een belangrijke leverancier van Tesla. De twee firma’s zijn de drijvende kracht achter de Gigafactory, de enorme lithium-ion-batterijfabriek die de productie van Tesla’s wagens omhoog moet stuwen. Volgens Panasonic CEO Kazuhiro Tsuga zijn er echter problemen met het automatiseren van de productielijnen waar de autobatterijen ineengestoken worden, waardoor het assembleren met de hand moet gebeuren.
“Dit proces zal binnenkort geautomatiseerd worden, waardoor het aantal geproduceerde wagens scherp zal stijgen,” verklaarde Tsuga tijdens de meeting. Voor Panasonic hadden de vertragingen alvast geen impact op de financiële cijfers. het bedrijf kon een omzetstijging van 6 procent voorleggen voor het afgelopen kwartaal, wat boven de verwachtingen van eerdere voorspellingen lag. Het bedrijf hoopt met zijn focus op de auto-industrie zijn omzet tegen 2022 met een factor acht te vermeerderen.
De CEO gaf geen cijfers mee over hoe ver Tesla momenteel staat met de productie van de Model 3. Of de autobouwer tegen het einde van het jaar 5.000 wagens per week kan afleveren zoals het eerst vooropstelde, lijkt op dit moment moeilijk haalbaar.