Bewaar al je klantenkaarten op je smartphone: 4 apps vergeleken
Wie regelmatig winkelt verzamelt al snel een dik pak klantenkaarten. De dingen zijn erg handig om extra kortingen te krijgen, maar zijn jammer genoeg erg eenvoudig kwijt te geraken. In een verstrooid moment kan je een kaartje in de vuilnisbak gooien, of je kan de dingen simpelweg vergeten mee te nemen naar de winkel. Dergelijke problemen kan je heel eenvoudig voorkomen door gebruik te maken van de juiste app. Dankzij de software staan alle klantenkaarten op je smartphone, waarvan de kans kleiner is dat je het kwijtgeraakt.
Fidme
Fidme valt op door zijn gebruiksgemak en vooral ook de uitgebreide ondersteuning. De gratis applicatie is beschikbaar voor iOS, Android, Windows Phone, Windows 8, BlackBerry, Nokia Symbian en Amazon Kindle.
Het toevoegen van nieuwe klantenkaarten is erg eenvoudig. Fidme beschikt wereldwijd reeds over een database met kaarten van meer dan 14.000 bedrijven. Ook in België en Nederland zijn enkele honderden bedrijven opgenomen in de lijst. Dat gaat dan zowel over grote ketens als kleinere winkels en organisaties. Staat een bepaalde klantenkaart er toch nog niet tussen, dan kan je ze eenvoudig zelf toevoegen.
Eenmaal al je kaarten in de app staan, volstaat het om bij het afrekenen de juiste kaart op te vragen en je smartphone aan de verkoper te presenteren. Die kan dan vanaf het scherm je streepjescode of klantennummer verifiëren. Fidme biedt overigens ook ondersteuning voor stempelkaarten op basis van een systeem met QR-codes, maar dat werkt alleen wanneer de verkoper zich bij de dienst heeft aangesloten.
Joyn
Joyn pakt het anders aan dan Fidme. In plaats van bestaande klantenkaarten te laten toevoegen, vormt het een platform op zich. Handelaars kunnen hun zaak toevoegen aan het platform, waarna ze beloningen kunnen toevoegen voor trouwe klanten en hun winkel in de app wordt getoond.
Om gebruik te kunnen maken van het platform moet je je registreren. Hierna krijg je een overzicht van zaken die je recent hebt bezocht. Deze zal initieel uiteraard leeg zijn. Klik je verder naar ‘In de buurt’, dan kan je op zoek gaan naar nabijgelegen winkels. Per zaak wordt duidelijk aangegeven welke je beloning je kan krijgen en hoeveel punten je hiervoor nodig hebt. Ook de contactgegevens en openingsuren kunnen de handelaar worden opgegeven, waarna de app kan aanduiden of een bepaalde winkel open is.
Stocard
Wat opvalt bij Joyn is dat voornamelijk kleinere handelszaken, zoals een bakker of slager, terug te vinden zijn in de app. Grotere winkelketens lijken het platform (voorlopig) links te laten liggen. Wie een manier zoekt om komaf te maken met klantenkaarten van de Aldi of Delhaize moet zijn heil elders zoeken.
Stocard is één van de alternatieve apps die je kan gebruiken. Onder ‘Mijn kaarten’ kan je klantenkaarten toevoegen. Druk op het plusje, zoek de winkel op en scan de barcode van de winkel in. Wanneer je bij deze zaak producten koopt, kan je de barcode die op je smartphone staat laten inscannen, in plaats van je klantenkaart. Een leuke extraatje in de app: onder aanbiedingen krijg je interessante koopjes te zien.
myShopi
Wanneer je myShopi voor het eerst start, krijg je de belofte te zien dat de app voor exclusieve kortingen kan zorgen. Alvorens je gebruik kan maken van de app moet je je aanmelden. Je kan hiervoor je Facebook- of Google-account gebruiken, of een nieuwe account aanmaken.
Via het hamburgermenu kan je naar ‘mijn klantenkaarten’ gaan. Klik wederom op het plusje, ga op zoek naar de juiste winkel en scan de barcode van je klantenkaart in. Een andere handige optie in de app is het aanmaken van boodschappenlijstjes. Hiervoor kan je terecht bij ‘mijn lijsten’. Je krijgt de keuze uit een groot aantal winkelketens, waarna je per winkel de juiste producten kan toevoegen aan je boodschappenlijstje.
Wie regelmatig winkelt verzamelt al snel een dik pak klantenkaarten. De dingen zijn erg handig om extra kortingen te krijgen, maar zijn jammer genoeg erg eenvoudig kwijt te geraken. In een verstrooid moment kan je een kaartje in de vuilnisbak gooien, of je kan de dingen simpelweg vergeten mee te nemen naar de winkel. Dergelijke problemen kan je heel eenvoudig voorkomen door gebruik te maken van de juiste app. Dankzij de software staan alle klantenkaarten op je smartphone, waarvan de kans kleiner is dat je het kwijtgeraakt.
Fidme
Fidme valt op door zijn gebruiksgemak en vooral ook de uitgebreide ondersteuning. De gratis applicatie is beschikbaar voor iOS, Android, Windows Phone, Windows 8, BlackBerry, Nokia Symbian en Amazon Kindle.
Het toevoegen van nieuwe klantenkaarten is erg eenvoudig. Fidme beschikt wereldwijd reeds over een database met kaarten van meer dan 14.000 bedrijven. Ook in België en Nederland zijn enkele honderden bedrijven opgenomen in de lijst. Dat gaat dan zowel over grote ketens als kleinere winkels en organisaties. Staat een bepaalde klantenkaart er toch nog niet tussen, dan kan je ze eenvoudig zelf toevoegen.
Eenmaal al je kaarten in de app staan, volstaat het om bij het afrekenen de juiste kaart op te vragen en je smartphone aan de verkoper te presenteren. Die kan dan vanaf het scherm je streepjescode of klantennummer verifiëren. Fidme biedt overigens ook ondersteuning voor stempelkaarten op basis van een systeem met QR-codes, maar dat werkt alleen wanneer de verkoper zich bij de dienst heeft aangesloten.
Joyn
Joyn pakt het anders aan dan Fidme. In plaats van bestaande klantenkaarten te laten toevoegen, vormt het een platform op zich. Handelaars kunnen hun zaak toevoegen aan het platform, waarna ze beloningen kunnen toevoegen voor trouwe klanten en hun winkel in de app wordt getoond.
Om gebruik te kunnen maken van het platform moet je je registreren. Hierna krijg je een overzicht van zaken die je recent hebt bezocht. Deze zal initieel uiteraard leeg zijn. Klik je verder naar ‘In de buurt’, dan kan je op zoek gaan naar nabijgelegen winkels. Per zaak wordt duidelijk aangegeven welke je beloning je kan krijgen en hoeveel punten je hiervoor nodig hebt. Ook de contactgegevens en openingsuren kunnen de handelaar worden opgegeven, waarna de app kan aanduiden of een bepaalde winkel open is.
Stocard
Wat opvalt bij Joyn is dat voornamelijk kleinere handelszaken, zoals een bakker of slager, terug te vinden zijn in de app. Grotere winkelketens lijken het platform (voorlopig) links te laten liggen. Wie een manier zoekt om komaf te maken met klantenkaarten van de Aldi of Delhaize moet zijn heil elders zoeken.
Stocard is één van de alternatieve apps die je kan gebruiken. Onder ‘Mijn kaarten’ kan je klantenkaarten toevoegen. Druk op het plusje, zoek de winkel op en scan de barcode van de winkel in. Wanneer je bij deze zaak producten koopt, kan je de barcode die op je smartphone staat laten inscannen, in plaats van je klantenkaart. Een leuke extraatje in de app: onder aanbiedingen krijg je interessante koopjes te zien.
myShopi
Wanneer je myShopi voor het eerst start, krijg je de belofte te zien dat de app voor exclusieve kortingen kan zorgen. Alvorens je gebruik kan maken van de app moet je je aanmelden. Je kan hiervoor je Facebook- of Google-account gebruiken, of een nieuwe account aanmaken.
Via het hamburgermenu kan je naar ‘mijn klantenkaarten’ gaan. Klik wederom op het plusje, ga op zoek naar de juiste winkel en scan de barcode van je klantenkaart in. Een andere handige optie in de app is het aanmaken van boodschappenlijstjes. Hiervoor kan je terecht bij ‘mijn lijsten’. Je krijgt de keuze uit een groot aantal winkelketens, waarna je per winkel de juiste producten kan toevoegen aan je boodschappenlijstje.