Tesla plant twee onthullingen en schrapt goedkope Model X
Nochtans was het in maart, bij de onthulling van de Model 3, reeds duidelijk dat die voorstelling slechts ‘deel 1 van 2’ zou zijn. Het spreekt voor zich dat speculaties opnieuw rijkelijk vloeien op het internet; velen schatten dat het ontwerp en de functies van de Model 3 veranderd en gedefinieerd zullen zijn, terwijl anderen opnieuw gokken op een ‘Model Y’.
De voorstelling in samenwerking met SolarCity is dan weer gekende kost: samen zullen zij een dak voorstellen met zonnepanelen en ingebouwde batterijen. Deze plannen maakte Musk enkele maanden geleden zelf al wereldkundig in zijn ‘Master Plan, deel 2’.
Uitstap van instapmodel
Daarnaast valt het op dat Tesla het begin van deze maand heeft ingezet met het verwijderen van de Model X 60D uit het gamma. Dat is het instapmodel van de tweede elektrische wagen van Musk. Het einde van dit model komt amper drie maanden nadat het aan het portfolio werd toegevoegd.
Wie een Model X op de kop wil tikken, heeft nu geen andere keuze dan voor de 75D-versie te gaan. Die kost al gauw 10.000 euro extra. Volgens sommigen is het verdwijnen van de 60D een gevolg van de aankondiging die komt op 17 oktober. Volgens anderen is het een gevolg van een gebrek aan succes, waardoor Tesla de weinige geïnteresseerden richting Model S 60D of Model X 75D probeert te bewegen.
Wat de reden ook is, Tesla probeert zijn portfolio te stroomlijnen nu het probeert zijn productie gevoelig te doen stijgen. Voor obscure, onpopulaire modellen is dan geen plaats. Zeker niet als er nog een Model 3 (of Y?) moet bijkomen in de oude Toyota-fabriek.
Nochtans was het in maart, bij de onthulling van de Model 3, reeds duidelijk dat die voorstelling slechts ‘deel 1 van 2’ zou zijn. Het spreekt voor zich dat speculaties opnieuw rijkelijk vloeien op het internet; velen schatten dat het ontwerp en de functies van de Model 3 veranderd en gedefinieerd zullen zijn, terwijl anderen opnieuw gokken op een ‘Model Y’.
De voorstelling in samenwerking met SolarCity is dan weer gekende kost: samen zullen zij een dak voorstellen met zonnepanelen en ingebouwde batterijen. Deze plannen maakte Musk enkele maanden geleden zelf al wereldkundig in zijn ‘Master Plan, deel 2’.
Uitstap van instapmodel
Daarnaast valt het op dat Tesla het begin van deze maand heeft ingezet met het verwijderen van de Model X 60D uit het gamma. Dat is het instapmodel van de tweede elektrische wagen van Musk. Het einde van dit model komt amper drie maanden nadat het aan het portfolio werd toegevoegd.
Wie een Model X op de kop wil tikken, heeft nu geen andere keuze dan voor de 75D-versie te gaan. Die kost al gauw 10.000 euro extra. Volgens sommigen is het verdwijnen van de 60D een gevolg van de aankondiging die komt op 17 oktober. Volgens anderen is het een gevolg van een gebrek aan succes, waardoor Tesla de weinige geïnteresseerden richting Model S 60D of Model X 75D probeert te bewegen.
Wat de reden ook is, Tesla probeert zijn portfolio te stroomlijnen nu het probeert zijn productie gevoelig te doen stijgen. Voor obscure, onpopulaire modellen is dan geen plaats. Zeker niet als er nog een Model 3 (of Y?) moet bijkomen in de oude Toyota-fabriek.