Test

Dit is een popup

HTC brengt virtual reality naar de zakelijke markt

HTC wil met zijn virtual reality-technologie de pijlen richten op de zakelijke markt. Het bedrijf gaat daarvoor een partnership aan met Dassault Systèmes.

HTC Vive

Hoewel HTC’s smartphone business wat wankelt, is het bedrijf wel een van de voortrekkers wat virtual reality betreft. Op zijn blog kondigt het Taiwanese bedrijf een partnership aan met Dassault Systèmes, om zo VR op de zakelijke markt te lanceren.

VR-demonstraties

Het Franse Dassault Systèmes is een softwarebedrijf dat nu al tools maakt in verband met 3D design en VR voor de zakelijke markt. Cher Wang, CEO van HTC, uit haar tevredenheid over de nieuwe samenwerking: “Dassault Systèmes toont heel sterke VR-demonstraties aan bedrijven. Het laat ze zien hoe virtual reality hun zaken kunnen beïnvloeden, en hoe VR een bijdrage kan leveren aan hun producten en diensten. VR-technologie kan ook echt nieuwe deuren doen openen voor die bedrijven.”

Kinderschoenen

[related_article id=”178180″]

HTC benadrukt dat de samenwerking nog wel in zijn kinderschoenen staat. Volgens het bedrijf mogen we de komende maanden al wel “VR-toepassingen van wereldklasse voor bedrijven en overheden” verwachten op bepaalde evenementen.

Het Taiwanese bedrijf kan al wel verklappen welke producten de hoofdrolspelers worden in de nieuwe samenwerking. HTC werkt met zijn Franse partner aan een manier waarop de Vive VR-headset kan werken met Dassaults 3DExperience-softwarepakket.

30 miljard dollar

Voorlopig focuste HTC zijn VR-technologie zich vooral op gamers. Dit is de eerste keer dat het bedrijf zich ook echt op de zakelijke markt wil richten, hoewel de stap ook niet als een totale verrassing komt.

Volgens analisten zou VR namelijk tegen 2020 een markt van 30 miljard dollar kunnen worden, en HTC kan ook wel wat extra inkomsten vanuit een nieuwe hoek gebruiken. Of HTC en Dassault ook echt in staat zullen zijn om die markt succesvol naar de zakelijke wereld open te trekken, zal binnen enkele jaren wel duidelijk worden.

HTC Vive

Hoewel HTC’s smartphone business wat wankelt, is het bedrijf wel een van de voortrekkers wat virtual reality betreft. Op zijn blog kondigt het Taiwanese bedrijf een partnership aan met Dassault Systèmes, om zo VR op de zakelijke markt te lanceren.

VR-demonstraties

Het Franse Dassault Systèmes is een softwarebedrijf dat nu al tools maakt in verband met 3D design en VR voor de zakelijke markt. Cher Wang, CEO van HTC, uit haar tevredenheid over de nieuwe samenwerking: “Dassault Systèmes toont heel sterke VR-demonstraties aan bedrijven. Het laat ze zien hoe virtual reality hun zaken kunnen beïnvloeden, en hoe VR een bijdrage kan leveren aan hun producten en diensten. VR-technologie kan ook echt nieuwe deuren doen openen voor die bedrijven.”

Kinderschoenen

[related_article id=”178180″]

HTC benadrukt dat de samenwerking nog wel in zijn kinderschoenen staat. Volgens het bedrijf mogen we de komende maanden al wel “VR-toepassingen van wereldklasse voor bedrijven en overheden” verwachten op bepaalde evenementen.

Het Taiwanese bedrijf kan al wel verklappen welke producten de hoofdrolspelers worden in de nieuwe samenwerking. HTC werkt met zijn Franse partner aan een manier waarop de Vive VR-headset kan werken met Dassaults 3DExperience-softwarepakket.

30 miljard dollar

Voorlopig focuste HTC zijn VR-technologie zich vooral op gamers. Dit is de eerste keer dat het bedrijf zich ook echt op de zakelijke markt wil richten, hoewel de stap ook niet als een totale verrassing komt.

Volgens analisten zou VR namelijk tegen 2020 een markt van 30 miljard dollar kunnen worden, en HTC kan ook wel wat extra inkomsten vanuit een nieuwe hoek gebruiken. Of HTC en Dassault ook echt in staat zullen zijn om die markt succesvol naar de zakelijke wereld open te trekken, zal binnen enkele jaren wel duidelijk worden.

businessdassault systemeshtcvirtual realityvivevr

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!