Test

Dit is een popup

Ontvang KLM-vluchtinformatie rechtstreeks in Facebook Messenger

Wanneer je met het vliegtuig op reis vertrekt, is het niet altijd eenvoudig om alle juiste documenten mee te nemen. De vluchtinformatie van KLM kan je echter rechtstreeks in Facebook Messenger bekijken.

KLM2

Net als Microsoft werkt Facebook aan chatbots. In tegenstelling tot Tay zal de bot van Facebook echter geen racistische tieners napraten, maar vluchtgegevens meedelen. KLM Royal Dutch Airlines gaat met de eer lopen om als eerste luchtvaartmaatschappij de Facebook-chatbot te mogen verwelkomen.

[related_article id=”178819″]

Wanneer je tickets boekt via de site van KLM krijg je de keuze om de vluchtgegevens via Facebook Messenger te ontvangen. Eenmaal je de functie aanzet, zal de chatbot het reisschema, de boarding pass, de bevestiging van de check-in en eventuele vertragingen doorsturen via Facebook Messenger. Bovendien krijg je de mogelijkheid om met menselijke medewerkers van KLM te praten, indien de mogelijkheden van de chatbot niet toereikend zijn voor je ingewikkelde vragen.

Facebook is niet het eerste bedrijf die de mogelijkheid aanbiedt om vluchtgegevens in zijn app te ontvangen. Gebruikers van Aziatische messaging apps, zoals WeChat en Line, kunnen al enige tijd van dergelijke functies gebruik maken. Bovendien heeft Microsoft tijdens zijn persconferentie aangekondigd dat chatbots hun intrede tot Skype zullen maken. Hierdoor wordt het erg eenvoudig om bijvoorbeeld een pizza te bestellen.

KLM2

Net als Microsoft werkt Facebook aan chatbots. In tegenstelling tot Tay zal de bot van Facebook echter geen racistische tieners napraten, maar vluchtgegevens meedelen. KLM Royal Dutch Airlines gaat met de eer lopen om als eerste luchtvaartmaatschappij de Facebook-chatbot te mogen verwelkomen.

[related_article id=”178819″]

Wanneer je tickets boekt via de site van KLM krijg je de keuze om de vluchtgegevens via Facebook Messenger te ontvangen. Eenmaal je de functie aanzet, zal de chatbot het reisschema, de boarding pass, de bevestiging van de check-in en eventuele vertragingen doorsturen via Facebook Messenger. Bovendien krijg je de mogelijkheid om met menselijke medewerkers van KLM te praten, indien de mogelijkheden van de chatbot niet toereikend zijn voor je ingewikkelde vragen.

Facebook is niet het eerste bedrijf die de mogelijkheid aanbiedt om vluchtgegevens in zijn app te ontvangen. Gebruikers van Aziatische messaging apps, zoals WeChat en Line, kunnen al enige tijd van dergelijke functies gebruik maken. Bovendien heeft Microsoft tijdens zijn persconferentie aangekondigd dat chatbots hun intrede tot Skype zullen maken. Hierdoor wordt het erg eenvoudig om bijvoorbeeld een pizza te bestellen.

aichatbotklmmessengerontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!