Google wil bedrijven rechtstreeks in zoekresultaten laten publiceren
Als je een zoekwoord intikt in Google, verwacht je links te krijgen naar pagina’s op het wereldwijde web. Het internetbedrijf zou dat in de toekomst kunnen veranderen en sommige personen en organisaties rechtstreeks berichten laten plaatsen in de zoekresultaten. Het experimenteert momenteel met een dergelijke tool.
De test werd aan het licht gebracht door zoekmachine-expert Mike Blumenthal, die op een proefversie van de functie stuitte door te zoeken naar winkels die verlovingsringen aanboden in Buffalo, een wijk in New York. Resultaten voor een bepaalde juwelier toonden een feed van advertentieberichten die linkten naar een uitgebreidere pagina binnen Google en die gedeeld kunnen worden op Twitter, Facebook en Google+.
Het initiatief lijkt sterk op Google Posts, waarbij de kandidaten van de Amerikaanse presidentsverkiezingen hun visie op bepaalde onderwerpen rechtstreeks op Google kunnen laten verschijnen. Google heeft echter bevestigd aan The Verge dat Posts een apart project is.
Google lijkt met de nieuwe functie min of meer Google+ te willen reanimeren. Dat sociale netwerk is bezig aan een stille dood. Met grotere zichtbaarheid in zoekresultaten zou een nieuw soort sociaal medium op Google alvast een betere startpositie hebben dan zijn voorganger. Het is niet duidelijk of het bedrijf uiteindelijk geld zal vragen voor dergelijke berichten, zoals het nu doet voor gesponsorde advertenties in zoekresultaten.
Op 8 april organiseren ZDNet en Smart Business een training SEO voor tekstschrijvers onder leiding van SEO-expert Rutger Steenbergen. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan je terecht op www.businessmeetsit.be.
Als je een zoekwoord intikt in Google, verwacht je links te krijgen naar pagina’s op het wereldwijde web. Het internetbedrijf zou dat in de toekomst kunnen veranderen en sommige personen en organisaties rechtstreeks berichten laten plaatsen in de zoekresultaten. Het experimenteert momenteel met een dergelijke tool.
De test werd aan het licht gebracht door zoekmachine-expert Mike Blumenthal, die op een proefversie van de functie stuitte door te zoeken naar winkels die verlovingsringen aanboden in Buffalo, een wijk in New York. Resultaten voor een bepaalde juwelier toonden een feed van advertentieberichten die linkten naar een uitgebreidere pagina binnen Google en die gedeeld kunnen worden op Twitter, Facebook en Google+.
Het initiatief lijkt sterk op Google Posts, waarbij de kandidaten van de Amerikaanse presidentsverkiezingen hun visie op bepaalde onderwerpen rechtstreeks op Google kunnen laten verschijnen. Google heeft echter bevestigd aan The Verge dat Posts een apart project is.
Google lijkt met de nieuwe functie min of meer Google+ te willen reanimeren. Dat sociale netwerk is bezig aan een stille dood. Met grotere zichtbaarheid in zoekresultaten zou een nieuw soort sociaal medium op Google alvast een betere startpositie hebben dan zijn voorganger. Het is niet duidelijk of het bedrijf uiteindelijk geld zal vragen voor dergelijke berichten, zoals het nu doet voor gesponsorde advertenties in zoekresultaten.
Op 8 april organiseren ZDNet en Smart Business een training SEO voor tekstschrijvers onder leiding van SEO-expert Rutger Steenbergen. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan je terecht op www.businessmeetsit.be.